PDA

View Full Version : gitaar kopen in China als een souveniertje?



mrweird
28 juni 2011, 21:01
Ik ga in Augustus op vakantie naar China!! Eindje wandelen over de chinese muur enzo :-)
Van Beijing naar Shanghai in twee weken. En het eindpunt is dus Shanghai en dat schijnt een winkel paradijs te zijn..

Kleding en schoenen en zo boeit me echter niet zoveel maar gitaren dus wel. Zijn hier mischien gitaarnetters die ter plekke in China wel eens in muziekwinkels hebben zitten neuzen? Een en al nepzooi gibsun, fendel met hier en daar een nep rolex of ligt er ook leuk spul? Ervaringen iemand?

Tx!

snaarplukker
29 juni 2011, 00:13
Ik heb nog geen ervaring met China. Wel met Thailand waar ik een accoustisch gitaar meenam voor € 55,-- die in NL € 180,-- kost.
Hou er wel rekening mee dat je invoerrechten en BTW kan betalen als je NL weer binnenkomt. Tot € 430,-- mag je vrij invoeren.

HaroldA
29 juni 2011, 00:30
Het enige wat ik weet is dat de Douane tegenwoordig echt niet dom meer is en dat ze vervalsingen ook wel kunnen spotten.

mrweird
29 juni 2011, 10:00
Het enige wat ik weet is dat de Douane tegenwoordig echt niet dom meer is en dat ze vervalsingen ook wel kunnen spotten.

Maximaal 3 neppers word gedoogd toch? Mits je ze zelf meeneemd als reizigerbagage.

HaroldA
29 juni 2011, 10:09
Maximaal 3 neppers word gedoogd toch? Mits je ze zelf meeneemd als reizigerbagage.

Nee, iedere nepper is strafbaar.

Net als dat je ook geen 3 illegaal gestroopte dieren mag importen.

mrweird
29 juni 2011, 10:31
Nee, iedere nepper is strafbaar.

Net als dat je ook geen 3 illegaal gestroopte dieren mag importen.

Neu hoor.. Copy ende paste van douane.nl (niet dat ik van plan ben een hoop nepzooi te kopen maar ff voor de volledigheid)

Uitzondering