PDA

View Full Version : gitaar kopen in China als een souveniertje?



mrweird
28 juni 2011, 21:01
Ik ga in Augustus op vakantie naar China!! Eindje wandelen over de chinese muur enzo :-)
Van Beijing naar Shanghai in twee weken. En het eindpunt is dus Shanghai en dat schijnt een winkel paradijs te zijn..

Kleding en schoenen en zo boeit me echter niet zoveel maar gitaren dus wel. Zijn hier mischien gitaarnetters die ter plekke in China wel eens in muziekwinkels hebben zitten neuzen? Een en al nepzooi gibsun, fendel met hier en daar een nep rolex of ligt er ook leuk spul? Ervaringen iemand?

Tx!

snaarplukker
29 juni 2011, 00:13
Ik heb nog geen ervaring met China. Wel met Thailand waar ik een accoustisch gitaar meenam voor € 55,-- die in NL € 180,-- kost.
Hou er wel rekening mee dat je invoerrechten en BTW kan betalen als je NL weer binnenkomt. Tot € 430,-- mag je vrij invoeren.

HaroldA
29 juni 2011, 00:30
Het enige wat ik weet is dat de Douane tegenwoordig echt niet dom meer is en dat ze vervalsingen ook wel kunnen spotten.

mrweird
29 juni 2011, 10:00
Het enige wat ik weet is dat de Douane tegenwoordig echt niet dom meer is en dat ze vervalsingen ook wel kunnen spotten.

Maximaal 3 neppers word gedoogd toch? Mits je ze zelf meeneemd als reizigerbagage.

HaroldA
29 juni 2011, 10:09
Maximaal 3 neppers word gedoogd toch? Mits je ze zelf meeneemd als reizigerbagage.

Nee, iedere nepper is strafbaar.

Net als dat je ook geen 3 illegaal gestroopte dieren mag importen.

mrweird
29 juni 2011, 10:31
Nee, iedere nepper is strafbaar.

Net als dat je ook geen 3 illegaal gestroopte dieren mag importen.

Neu hoor.. Copy ende paste van douane.nl (niet dat ik van plan ben een hoop nepzooi te kopen maar ff voor de volledigheid)

Uitzondering
Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.
Tabel: Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen voor eigen gebruik

Soort goed Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges 3 stuks
Parfums / Eau de toilette 250 ml
Beeld- en geluidsdragers
met uitzondering van master(s) 3 stuks/dragers Verschillende titels
Een dvd met 3 verschillende
films geldt als 3 dragers
Datadragers Geen
Overige goederen 3 stuks/paar

HaroldA
29 juni 2011, 10:47
Neu hoor.. Copy ende paste van douane.nl (niet dat ik van plan ben een hoop nepzooi te kopen maar ff voor de volledigheid)

Ah, de douane... Nee, ik had het over je mede-forumgebruikers ;)

En je eigen karma natuurlijk. Denk maar niet dat je dan nog naar de hemel mag!

duckman
29 juni 2011, 11:39
In Shanghai heb je een winkelgebied met allemaal muziekzaken. Helaas is de gibson flagstore ergens anders, maar ook interessant.
Die zit hier: http://www.cnngo.com/shanghai/shop/play-shanghai-gibson-flagship-store-933466

Voor de rest vergeet goedkoper elektronica, het meeste is nog duurder dan hier.

mrweird
29 juni 2011, 13:35
In Shanghai heb je een winkelgebied met allemaal muziekzaken. Helaas is de gibson flagstore ergens anders, maar ook interessant.
Die zit hier: http://www.cnngo.com/shanghai/shop/play-shanghai-gibson-flagship-store-933466

Voor de rest vergeet goedkoper elektronica, het meeste is nog duurder dan hier.

Ik zit net op een kaart te kijken en die flagstore is wel geloof ik redelijk in de buurt van het hotelletje wat ik heb geboekt. Leuk tip!! Tx
Weet je toevallig ook waar dat winkelgebied is met al die muziekzaken?

snaarplukker
30 juni 2011, 16:20
Weet je toevallig ook waar dat winkelgebied is met al die muziekzaken?

JinLing Lu. Music street.;)

Jasper.
30 juni 2011, 18:10
Als je een ander er daarna niet mee besodemieterd dan zie ik het probleem niet zo. Als je zo'n gitaar koopt moet je er eigenlijk van uit gaan dat je hem nooit weer wegdoet.

muziekschuur
30 juni 2011, 18:21
Ik zou zoeken naar een Univibe of een OCD of een ander leuk pedaaltje. Het zal er vast allemaal wel zijn.
En dan juist een chinese copie. Omdat die hier eigenlijk niet te vinden zijn.

mrweird
30 juni 2011, 18:39
Als je een ander er daarna niet mee besodemieterd dan zie ik het probleem niet zo. Als je zo'n gitaar koopt moet je er eigenlijk van uit gaan dat je hem nooit weer wegdoet.

Ik heb in Sri Lanka een paar jaar geleden bijna een indiaas gitaartje gekocht. een oerlelijk ding van het indiaase merk Givson (de onderhandeling liep helaas spaak door taal problemen...) Een vreselijk triplex ding van een paar tientjes die er zo uitziet:

http://www.givson.com/la/crownstd.jpg

Als ik iets ga kopen dan is 't dus van die categorie, echt als souvenier en niet omdat er bv een nep merknaam opstaat. Dus iemand besodemieteren met een gibsun of iets dergelijks is geen sprake van..

muziekschuur
30 juni 2011, 19:10
Er zijn ook verbeterde produkten waar de chinesen trots op zijn. Even zoeken.

mrweird
28 augustus 2011, 11:59
Hi, Afgelopen donderdag stond ik dus vol verwachting op de JinLing Lu in Shanghai maar het aanbod aan muziek winkels vond ik niet echt spannend helaas.. Zowel wat betreft aanbod als prijs. Gewoon een rij kleine muziek zaakjes naast elkaar met het zelfde aanbod als mijn lokale muziek winkeltje... Wat me wel meeviel is dat die zaken niet vol met nepzooi hingen..

Later ook nog een paar gibsuns gevonen op een soort van winkel gebied met een helehoop Nep zooi.. (1 winkelje met een rekje gitaren tegenover 300+ met nep rolexen ongeveer..) bij de metro halte shanghai science and technology museum. Maar het aanbod was te mager om de moeite te nemen iets naar NL te halen.

Dealer
28 augustus 2011, 12:46
Ben daar 2 jaar geleden ook geweest (Shanghai, beijing, Nanjing) en als je fake zooi wilt moet je echt naar de kleinere wegen, niet de main zooi. En alles altijd afdingen, hoort daar. Schoenen gekocht die ze probeerden te verkopen voor omgerekend 30 euro, en na afdingen nog maar 4. Als je geen chinees kan beginnen ze altijd met een hoge prijs

Soms werden we gewoon meegenomen door iemand naar een winkel op echt shady places en die hadden veel fake zooi