PDA

View Full Version : Behringer fcb1010+axe fx



vincedepooh
28 juni 2011, 18:36
Hey iedereen,

Ik heb net een fcb1010 op MP gekocht en aangesloten op mij axe fx. Ik drukte wat knoppen in, en er werden patches gewisseld, dus dat werkt. Ik heb het ook voor elkaar gekregen om de volume en wah te assignen (wah auto engage).

Maar toen ik naar een andere patch ging en de exp. pedals in drukte verschoven de patches. Ik heb de fcb ge-reset op v-amp nr.1-6 tegelijk indrukken bij inschakelen.

Maar moet ik de volume en wah voor elke patch instellen of is er ook een soort van Global dus dat ze altijd Vol en Wah zijn tenzij ik op een andere patch iets anders wil?

Btw, ik ga binnenkort de Uno chip bestellen maar eerst maar even zo.

Ben druk aan het googlen wiki, Fractalaudio maar vind het fijn als iemand mij hier een Jumpstart kan geven.

Groetjes,

Vincent

prinspatrick
29 juni 2011, 08:18
Ik kan je de UnO chip alleen maar ten stelligste aanraden

Meer info ivm UnO en programmeren vind je op mijn website

www.voes.be/fcb1010 (http://www.voes.be/fcb1010)

vincedepooh
29 juni 2011, 10:13
Jazeker, ik wil echt de stombbox-mode. Ik probeer nu ff snel wat in te stellen omdat ik a.s. donderdag ga Jammen.

Ik krijg het wel voor elkaar om de exp. pedals in te stellen maar niet om b.v. een chorus aan en uit te zetten in een patch. Of is dit niet mogelijk zonder Uno-chip?

Kan iemand mij nog vertellen hoe ik patches boven het getal 127 kan aansturen met de fcb?

vincedepooh
29 juni 2011, 22:24
Nou dan ga ik maar wat van mijn eigen vragen beantwoorden... In de geresette versie van de FCB staan op elke preset de exp.pedalen aan. De ene met waarde 07 en de andere met waarde 14. Als ik op de axe fx in het I/O menu de external 1 op 07 zet en external 2 op 14 zijn ze dus gelinkt simpel. Als ik dus in een patch mijn wah wil bedienen selecteer ik wah>edit bij freq>Enter en bij de controller kies ik dus voor external 1 of 2.

Ik zit nog wel met 2 vragen.

Ik krijg het nog niet voor elkaar om in een preset b.v de chorus aan en uit te zetten met CC.

Is er een mogelijkheid om presets boven de 128 te activeren met de fcb.

Als jullie lang genoeg wachten met reageren zal ik deze vragen waarschijnlijk ook wel zelf beantwoorden...;)

btw. de axe aan mijn computer gehangen om presets over te laden met de axe editor. De editor herkent de axe maar met een audition van een patch krijg ik de foutmelding `bad checksum` Toen aan mijn nieuwe laptop gehangen maar die kon de hele axe niet herkennen.:mad: Ha fijn al die digitale rotzooi, het wordt weer tijd om gitaar te spelen...

Liquid_Metal
29 juni 2011, 23:21
Jawel je kunt de patches wel gebruiken om effecten aan te zetten. Je kunt twee CCs meesturen en je moet dan zorgen dat de een het effect aanzet (waarde 127) en de ander uitzet (waarde 0). Als je de knop een keer indrukt gaat het effect aan (als het al aanstaat blijft het aan) en als je het nog een keer indrukt (zonder er een andere knop tussen te hebben gedrukt) gaat het weer uit.
Niet ideaal, maar ik heb het board ook een tijd zo gebruikt.

vincedepooh
30 juni 2011, 12:55
LM, ik dacht dat ik het zo ook had gedaan, misschien toch een instelling in de axe, nou vanavond nog maar een keer proberen. Het vereist allemaal wat tijd en geduld...

Inmiddels is de UnO chip besteld...

vincedepooh
11 juli 2011, 14:17
Hoi,

Inmiddels heb ik de UnO chip geïnstalleerd en de stompbox mode ingesteld. Ze gaan aan en uit. Ik begrijp niet hoe ik ze moet linken aan een effects blok. Ik wil dat het chorus blok aan en uit gaat. Dus ik had gekozen voor chorus byp-41. Hij gaat inderdaad uit maar niet meer aan...