PDA

View Full Version : ENGL ritchie blackmore



A3
24 mei 2003, 16:00
Ik heb er overlaatst eens een getest gedurende een uurtje, en wat ik niet snap is dat verschillende mensen hier hem omschrijven als meer een vintage rock versterker. Er zit toch wel een behoorlijk zware distortion in vond ik, zeker ook wel geschikt om hardcore/metal te spelen (misschien niet mega zware deathmetal). Wat vinden andere mensen die erover hebben gespeeld of hem zelf hebben hiervan? meer rock of kan metal ook?

Phyrexian
24 mei 2003, 17:17
Tja, ik heb het al gezegd maar een vriend van me speelt in Serial Butcher (best gekend in underground death metal kringen) en zijn sound is héél vet.

Baker
25 mei 2003, 16:31
Ik heb hem getest en vond hem niet erg veelzijdig. Voor rock issie prima. Ook hardrock kom je en heel eind. Jaren 80 metal wil ook prima. Maar als je een echt zware distortion wil voor death metal of wat dan ook, dat gaat gewoon niet lukken, wat je ook aan de knoppen draait. Ook voor Nu metal (bwaah, ik haat die term) issie niet erg geschikt. Korttom, ik zou als ik dan die aanschaf zou overwegen echt voor de powerball gaan.

Phyrexian
26 mei 2003, 09:30
tja... ik vind het raar dat mijn maat Nicolas uit die Blackmore stack toch death metal sounds haalt... zou het aan de gitaar liggen?

A3
26 mei 2003, 14:16
hey bart, wat voor gitaar (met welke elementen) heeft hij en gebruikt hij effecten? zoja de welke

A3
26 mei 2003, 14:18
kheb vorig weekend eens gerepeteerd met een jcm 900, en dat noem ik een rockversterker, klinkt goed, maar niet zwaar. De ritchie blackmore had (voor zover ik mij herinner) toch echt wel een veel zwaardere sound. kzal nog eens naar key moeten gaan horen denk ik.

Phyrexian
26 mei 2003, 15:35
JCM900 is te doen voor heavy metal. Sommige death metal bands spelen er ook over. Maar volgens mij gebruiken ze dan wel een EQ erbij.

Nicolas gebruikt Kramer guitars.

Phyrexian
26 mei 2003, 15:35
Pickups zijn Quad Rails van Kramer geloof ik.
Hij heeft er een GT-3 bij voor fx.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-05-26 15:36 ]</font>

Baker
26 mei 2003, 21:09
Op 2003-05-26 09:30, schreef Phyrexian:
tja... ik vind het raar dat mijn maat Nicolas uit die Blackmore stack toch death metal sounds haalt... zou het aan de gitaar liggen?


Lijkt me sterk, kep een gibson les paul. noet toch bruut genoeg zijn dacht ik zo. Hij zal wel 1 of ander scheurpedaal/effect gebruiken.

Phyrexian
27 mei 2003, 18:08
Op 2003-05-26 09:30, schreef Phyrexian:
tja... ik vind het raar dat mijn maat Nicolas uit die Blackmore stack toch death metal sounds haalt... zou het aan de gitaar liggen?


Lijkt me sterk, kep een gibson les paul. noet toch bruut genoeg zijn dacht ik zo. Hij zal wel 1 of ander scheurpedaal/effect gebruiken.

ben er zeker van van niet... ik heb zijn setup vaak genoeg van dichtbij bekeken :razz:

Baker
28 mei 2003, 10:17
Op 2003-05-26 09:30, schreef Phyrexian:
tja... ik vind het raar dat mijn maat Nicolas uit die Blackmore stack toch death metal sounds haalt... zou het aan de gitaar liggen?


Lijkt me sterk, kep een gibson les paul. noet toch bruut genoeg zijn dacht ik zo. Hij zal wel 1 of ander scheurpedaal/effect gebruiken.

ben er zeker van van niet... ik heb zijn setup vaak genoeg van dichtbij bekeken :razz:

Dan zou ik nog maar wat beter kijken, :o Ik heb dat ding echt uitvoerig getest. En ik weet gewoon zeker dat je zonder bijeffecten er best een leuk hardrock geluid uit kan halen, en ook wel een redelijk metal geluid, maar death metal sounds kun je gewoon shaken met dat ding.

Phyrexian
28 mei 2003, 10:41
hahaha tja... vorig jaar hebben we nog gejammed
meer dan een gitaar, die head en een box van peavey had hij niet bij hoor.
we hebben aantal death metal covers gespeeld toen, geluid was dik in orde. anyway discussie gesloten... dit kan eindeloos doorgaan.

gerrekat
28 mei 2003, 10:43
De Richie Blackmore is gebaseerd op de Savage 120!

In principe zou ie dus best een vette scheur moeten hebben, maar hij is meer getrimt op het vintage geluid van Richie, maar ik zie geen reden waarom ie niet flink zou moeten kunnen scheuren, de meeste ENGLs scheuren behoorlijk!

Een JCM 900 wordt door heel veel (death) metal bands gebruikt, maar je hebt vaak nog wel wat hulp nodig (misschien niet bij de SL-X) in de vorm van een overdrive pedaaltje oid!

wes
28 mei 2003, 11:06
Ik moet A3 helemaal gelijk geven. De Blackmore heeft in vergelijking met de JCM 900 een stukken zwaardere sound.

Ik heb de blackmore een paar maand geleden gekocht en moet zeggen dat hij inderdaad een enorme scheur heeft. De bottom van deze amp is echt huge. Kan best geloven dat "Serial Butcher" er met een laaggestemde gitaar een echte death sound uithaalt.

Ik denk er zelfs over na om deze kwaliteitsvolle Duitser te verkopen aangezien hij zelfs iets te heavy klinkt voor de sound die ik persoonlijk wil.

-wes-

Phyrexian
28 mei 2003, 11:16
ENGL rules.
Ik wil ooit die E530 preamp kopen omdat die toelaat om thuis ook te oefenen (headphone jack!!). Heeft er iemand die al ooit bespeeld?

A3
28 mei 2003, 14:11
Ik denk er zelfs over na om deze kwaliteitsvolle Duitser te verkopen aangezien hij zelfs iets te heavy klinkt voor de sound die ik persoonlijk wil.

-wes-

Als je hem verkoopt, doe het dan in augustus, dan heb ik geld en wil hem wel van je overnemen als je prijs redelijk is.

Phyrexian
4 juni 2003, 17:40
Adri,
check this out: http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=340878

DerekB van op Harmony Central heeft een vette metal clip gepost van de Ritchie Blackmore amp... lekkere sound.

Nash
7 juni 2003, 14:14
Phyrexian, ja ik heb dat apparaatje al eens uitgeprobeerd. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zelden zon lekkere preamp heb bespeeld.