PDA

View Full Version : Hoe duur zijn Seymour Duncans????



EmgMaster
9 januari 2002, 17:46
Ik wil in men U.S.A. strat nieuwe elementen laten zetten. Ik heb een voorkeur voor Seymour Duncans. Ik wil sowieso een humbucker bij de brug hebben. Weten jullie welke elementen ik het beste kan gebruiken????
Thanx

EmgMaster
9 januari 2002, 17:57
O ja, en wat kost dat inclusief inbouwen ongeveer???

sebass
10 januari 2002, 00:59
Ik heb een seymour duncan JB werkt goed hoor. Maar als je een bepaald soort muziek speelt is het misschien makkelijker om daar het element op aan te passen dus moet je maar even kijken op de site daar staat wat uitleg. Mijn JB kostte 106 euro nog wat. Ze zijn allemaal zo rond die prijs behalve de seth lover die is 350 gulden 1(65 euro ofzo?) en dat inbouwen dat kun je zelf ook wel. Four conductor is wel wat moeilijker maar het lukt vast. succes ermee

Outshine
10 januari 2002, 09:57
inbouwen is vrij duur. Ik heb ooit Vox Humana es gebeld en voor het inzetten van 2 humbuckers ben je ongeveer 50-60 euro kwijt

LordRiffenstein
10 januari 2002, 12:09
Op 2002-01-10 09:57, schreef Outshine:
inbouwen is vrij duur. Ik heb ooit Vox Humana es gebeld en voor het inzetten van 2 humbuckers ben je ongeveer 50-60 euro kwijt


Ik vind niet dat 50-60 euro duur is voor her inbouwen van 2 humbuckers. Vergeet niet dat als je een humbucker in een stratocaster wil laten inbouwen er onder de slagplaat hout zal moeten weggehaald worden (uitfrezen) en dat je slagplaat zelf ook aangepast moet worden.

Yoeri

Outshine
10 januari 2002, 13:29
Op 2002-01-10 12:09, schreef LordRiffenstein:


Op 2002-01-10 09:57, schreef Outshine:
inbouwen is vrij duur. Ik heb ooit Vox Humana es gebeld en voor het inzetten van 2 humbuckers ben je ongeveer 50-60 euro kwijt


Ik vind niet dat 50-60 euro duur is voor her inbouwen van 2 humbuckers. Vergeet niet dat als je een humbucker in een stratocaster wil laten inbouwen er onder de slagplaat hout zal moeten weggehaald worden (uitfrezen) en dat je slagplaat zelf ook aangepast moet worden.

Yoeri


Ja sorry ben ik vergeten erbij te zeggen, dat het hier gaat om 2 diMarzio's in een JS100. Dus hoeft er niet uitgefreest te worden.

Casey
10 januari 2002, 16:55
Ik heb een Paf pro en Fred in mijn Js 100 laten bouwen bij De Gier in schiedam.
Ik dacht dat ik iets van 60 piek kwijt was , helemaal precies weet ik het niet meer want ik heb er toen gelijk een Lo-Pro Edge in laten bouwen .
Pickups waren 225 piek per stuk .

vinni
11 januari 2002, 01:15
hehehe...
Die JS100 schijn een populaire plank te zijn....heb er zelf ook één!...
Met name de hals vind ik erg prettig...het geluid....moah...mijn Peavey EVH klinkt wel beter...

Zet er dus andere elementen in...pearly gates van SD....Die Lo pro Edge...is dat echt en verbetering?

Groet,
Vinni

Casey
11 januari 2002, 11:41
Die LO TRS 2 van de JS100 is stukken minder dan de Edge trems van o.a. de JS 1000.
Grote verschil is dat de Edge helemaal van gehard staal is en de TRS 2 niet, je kan de gekste dingen uithalen met je Edge en hij staat daarna nog steeds perfect gestemd .
Die TRS 2 is als hij nieuw is redelijk stemvast maar na verloop van tijd gaat je knife edge vervormen omdat het harde chroomlaagje er af slijt en dan komt ie niet helemaal meer precies terug.
Scherp slijpen heeft bij een TRS 2 weinig nut omdat je harde laagje er af is , een Edge kan je als je hem vreselijk misbruikt en de knife edge na verloop van tijd toch is beschadigt gewoon laten slijpen en dan is ie weer als nieuw.
Ik heb ook nog een RG 470 die over 2 weken ook een LO-Pro krijgt .
Als je de trem veel gebruikt is het verstandig om de studs om het jaar te laten vervangen , die slijten ook.
Als je de snaarhoogte van je gitaar wil veranderen haal dan altijd de spanning van je snaren anders draai je met een TRS gelijk je knife edge naar de klote op je studs.

Ic3gl0vE
12 januari 2002, 16:04
Op 2002-01-09 17:46, schreef EmgMaster:
Ik wil in men U.S.A. strat nieuwe elementen laten zetten. Ik heb een voorkeur voor Seymour Duncans. Ik wil sowieso een humbucker bij de brug hebben. Weten jullie welke elementen ik het beste kan gebruiken????
Thanx


lol, EMGmaster die SDs wil... wil je geen EMG's dan?

ach laat ook maar