PDA

View Full Version : Amp tech voor retube en bias omgeving Amsterdam



RedBuell
28 juni 2011, 12:13
Ik wil mijn 5150II laten retuben en de bias af laten stellen. Het liefst in de buurt van Amsterdam en als het kan op zeer korte termijn....

Kan iemand mij vertellen waar ik dat het beste kan laten doen, met oog op bovenstaande gegevens...?

Thanks!

Tristan
28 juni 2011, 13:20
Ivan Seiler: www.seiler.nl
Hij zit in Amsterdam-Oost, op de Camperstraat.

PeeVee
12 juli 2011, 16:18
Nico Verduin natuurlijk!

Schrevel
12 juli 2011, 17:40
Ivan Seiler: www.seiler.nl
Hij zit in Amsterdam-Oost, op de Camperstraat.

Dit is een voorspelbare klus, dus spreek goed met hem af wanneer het klaar is en hoe veel het gaat kosten. Dat moet hij kunnen vertellen. Hij is niet heel erg communicatief en reageert slecht op mailtjes en telefoontjes.

Tristan
12 juli 2011, 21:16
Niet mijn ervaring, maar hij is Braziliaans dus ik kan me voorstellen dat hij niet alles begrijpt en/of kan uitleggen in het Nederlands.

Schrevel
12 juli 2011, 21:27
Niet mijn ervaring, maar hij is Braziliaans dus ik kan me voorstellen dat hij niet alles begrijpt en/of kan uitleggen in het Nederlands.

Ik had (en heb) een probleem met een Vox valve-tone pedaal. Niet echt zijn ding maar hij wilde er wel naar kijken. Uiteindelijk kon hij er niet veel meer mee dan wat algemeen onderhoud. Omdat hij het defect niet kon traceren duurde alles nogal lang. Dat kan gebeuren en het was ook geen levensbedreigende situatie, maar het was zeer moeilijk te informeren hoe het ermee stond. Ik kreeg maar geen reacties. Er was geen taalprobleem.

Hij is wel deskundig, maar niet op elk terrein. Maak dus een goede afspraak over wanneer wie contact opneemt.

big dooley
12 juli 2011, 22:08
kan de bias uberhaubt wel afgesteld worden op zo'n ding? ik dacht dat die een gefixeerde waarde hadden op pin 5 (net als de mesa's bijvoorbeeld)

cluseau
12 juli 2011, 22:46
kan de bias uberhaubt wel afgesteld worden op zo'n ding?

Ja hoor, is prima afstelbaar.

Tristan
13 juli 2011, 15:59
Ik had (en heb) een probleem met een Vox valve-tone pedaal. Niet echt zijn ding maar hij wilde er wel naar kijken. Uiteindelijk kon hij er niet veel meer mee dan wat algemeen onderhoud. Omdat hij het defect niet kon traceren duurde alles nogal lang. Dat kan gebeuren en het was ook geen levensbedreigende situatie, maar het was zeer moeilijk te informeren hoe het ermee stond. Ik kreeg maar geen reacties. Er was geen taalprobleem.

Hij is wel deskundig, maar niet op elk terrein. Maak dus een goede afspraak over wanneer wie contact opneemt.

Volgens mij doet 'ie ook niet graag pedalen inderdaad, blijft altijd lastig. Meestal valt het probleem wel te achterhalen, maar dan blijkt dat je een bepaald specifiek onderdeel nodig hebt waarvan moeilijk te achterhalen is wat het nou precies doet en is (b.v. IC's).

De enige kans die je dan nog hebt is bestellen bij de fabrikant maar hen reactie is meestal "Stuur maar op", of ze vragen bijna net zoveel voor het onderdeel als voor een nieuw pedaal.

Technische problemen m.b.t circuit, soldeerbanen, input en output jacks, power supplies e.d (dus alles niet IC of component related) weet Ivan meestal snel te vinden is mijn ervaring.
Veel succes met je Vox pedaal.