PDA

View Full Version : Alle gitaarwinkels in Nederland



StefanRL
28 juni 2011, 08:19
Hey allemaal,

Het afgelopen weekend had ik wat tijd over en ik heb dit gemaakt:

www.gitaarwinkels.com

Mijn doel: een overzicht maken van alle gitaarwinkels in Nederland, groot en klein.

Ik reis best wel veel en vind 't wel handig om snel te kunnen zien welke gitaarwinkels er in de buurt zitten. En ik neem aan dat er onder jullie ook genoeg mensen zijn die er zo over denken. Dus heb ik een scriptje geschreven waarmee iedereen winkels kan toevoegen en ik zou 't super vinden als jullie me meehelpen in deze missie. Alles mag: kleine winkels, grote winkels, algemenere muziekwinkels waar ze tof gitaarspul hebben en online winkels natuurlijk!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Als er animo voor is, zal ik het uiteindelijk ook uitbreiden met meer informatie en pagina's per winkel met Google maps en dat soort dingen.

bass blom
28 juni 2011, 08:30
Authorization Required

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.
Web Server at gitaarwinkels.com

ik kreeg een inlog dinkie..

StefanRL
28 juni 2011, 08:34
Oei, dat is slordig. Had net wat zitten experimenteren ;). Nu gaat 't als 't goed is beter.

bass blom
28 juni 2011, 08:37
ah, netjes man, ik heb meteen een toevoeging voor flevoland..

http://rgsound.nl/

Kim Wilson
28 juni 2011, 08:45
Interessant concept! Nog handiger zou het zijn als alle winkels op de startpagina te zien zijn op een grote kaart van Nederland. Vooral om te zien wat in de buurt is. Als ik bijvoorbeeld Overijssel pak, Big One Zwolle en Huygens Hengelo liggen meer dan een uur rijden van elkaar.

Helemaal cool wordt het als je er een app van ontwikkelt die a.d.h.v. je positie een lijst met winkels samenstelt, gesorteerd op afstand vanaf je huidige locatie.

bass blom
28 juni 2011, 08:48
ah ik mag de winkel zelf toevoegen, kijken of dat goed gaat :D

ok, te laat :D

StefanRL
28 juni 2011, 08:55
@bass blom: ik had hem via de site al doorgekregen, maar daarbij werd ook aangegeven dat de site die er nu opstaat niet actueel is. Weet jij daar meer van? Als je de actuele gegevens hebt, mag je ze helemaal zelf toevoegen, deal? :)

@Kim Wilson: bedankt voor de ideeën! Hij staat nog maar net online, dus ik werk nu eerst aan de volledigheid van het overzicht. Maar daarna hoop ik snel maps ondersteuning toe te voegen, dat lijkt me wel een waardevolle.

Greasemouth
28 juni 2011, 09:08
Het is Nederweert, en muziekhuis Guus Arons.

Maar verder goed initiatief, zat er gisteren toevallig nog over te denken of er niet zo'n site was. Is het trouwens een idee om misschien een rating toe te voegen voor de winkels met sterren ofzo?

bass blom
28 juni 2011, 09:21
@bass blom: ik had hem via de site al doorgekregen, maar daarbij werd ook aangegeven dat de site die er nu opstaat niet actueel is. Weet jij daar meer van? Als je de actuele gegevens hebt, mag je ze helemaal zelf toevoegen, deal? :)


ze zijn net naar emmeloord gegaan met de winkel.
net als in 2 weken geleden ofzo.
de winkel zat eerst hier om de hoek bij hun geluidverhuur toko, die hier gewoon blijft.

StefanRL
28 juni 2011, 09:22
Spot on! Wat bedoel je trouwens met muziekhuis Guus Arons? Zonder hoofdletter?

Leuk dat het zo goed wordt ontvangen. Ratings met sterren zou leuk zijn. Hoe ik zelf op het idee van de site ben gekomen, is ook omdat ik 't fijn zou vinden om een rating systeem voor gitaarwinkels te hebben met commentaar. Dat je op internet kunt lezen "klein winkeltje met klein assortiment, maar heel goed in reparaties", of "goedkope winkel, maar slecht advies" nog voordat je naar de winkel rijdt. En omdat er (helaas) nog steeds hele goede winkels zijn zonder website en goede webshops zonder bekendheid.

StefanRL
28 juni 2011, 09:24
ze zijn net naar emmeloord gegaan met de winkel.
net als in 2 weken geleden ofzo.
de winkel zat eerst hier om de hoek bij hun geluidverhuur toko, die hier gewoon blijft.

Aha! Dan moeten we de site in de gaten gaan houden, neem ik aan? :) Bedankt voor de info.

bass blom
28 juni 2011, 09:30
rating toevoegen zou ik niet doen.
dan krijg je een hoop te doen om dat in goede banen te houden.

wat ik wel erbij zou willen zien is gitaartechneuten.

Jeroen_K
28 juni 2011, 09:34
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar dit was er al: click (http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=112570325333037205061.000486082571733cf30d9&ll=52.373922,4.864197&spn=0.276252,0.96817&z=11&iwloc=0004870397d7e157286c2)
Uit dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?135687-Google-Map-van-Gitaarzaken-in-de-Benelux!&highlight=google+maps) topic.

Als je het op een website zet is dat natuurlijk netter, maar het idee van dat je het op een kaartje ziet (misschien met routebeschrijvingen en inderdaad welke het dichtst bij is) vind ik ook wel fijn.
Misschien zou je een kaartje erin kunnen integreren?

Recenties en ratings zou ik er zowieso indoen, goeie toevoeging, maar dan wel ratings voor verschillende aspecten (zoals service, assortiment, etc.) die dan een uiteindelijke rating bepalen. Zo blijft het wat objectiever.


Een goed initiatief! Ik denk dat dit voor veel mensen handig kan zijn.
Ik heb m in ieder geval gebookmarked.

EDIT: misschien is het ook handig om onderscheid te maken tussen 'gewone' gitaarwinkels en winkels die onderdelen voor zelfbouw verkopen, of voor reparateurs zoals bass blom zegt.

StefanRL
28 juni 2011, 09:58
Grappig, ik had die Google map al gevonden maar wist niet dat die hier tot stand was gekomen. Fijn dat de mensen hier zo behulpzaam zijn :).

Onderdelen / reparateurs zou inderdaad een goede "tag" kunnen zijn waarop je kunt zoeken, net als merken. Juist het koppelen van die info kan veel tijd schelen in het vinden van een geschikte winkel (de dichtstbijzijnde winkel die Schaller onderdelen verkoopt, oh nee doe toch maar TonePros).

Wat betreft comments / ratings: het kan inderdaad tijdrovend zijn om zoiets te moderaten en om neutraal te blijven. Toch lijkt me wel fijn om zoiets te kunnen lezen, het is wel een vraag die je normaalgesproken op een forum zou stellen. Maar dat stel ik nog wel even uit, er zijn makkelijkere trucs die nog kunnen worden toegepast om 't voor nu bruikbaarder en interessanter te maken.

The Bertman
28 juni 2011, 10:14
Leuke en nuttige actie!
Wat betreft ratings: Ik zou zoiets apart houden, bv in topics op Gitaarnet. Op die manier hou je een volstrekt neutrale adressenlijst over, wat heel nuttig is. Als je ratings gaat doen, krijg je in no time eigenaren aan de lijn die uit de lijst verwijderd willen worden.
Bovendien kan je je afvragen wat de waarde van een rating is. Meestal worden honderd goeie ervaringen niet gemeld, en één slechte onmiddelijk.

Opmerking over de site: ik zie per provincie de winkels gerangscjikt. Maar dan zie ik bij sommige winkels de plaatsnaam, bij andere niet. Dat is onhandig, ik zou altijd de plaatsnaam vermelden.

Tankman
28 juni 2011, 11:27
Wellicht de extra services die een winkel aanbied ook toevoegen? Wij hebben bijvoorbeeld een inhouse techneut die zowat alles repareert, piano stemmers, piano (en groot spul) vervoer€, blaasinstrumenten verhuur etc.Zou wel leuk zijn als iemand voor dat soort specifieke behoeftes bij je site terecht kunnen.

Jeroen_K
28 juni 2011, 11:41
Of een prijsvergelijker

Tristan
28 juni 2011, 11:49
Op www.muziekwinkels.net kan je al een hoop adressen vinden.

Greasemouth
28 juni 2011, 12:20
Op www.muziekwinkels.net kan je al een hoop adressen vinden.

Alleen klopt die niet helemaal, alleen al als ik naar Roermond kijk staan er 2 die er niet meer zijn/ of in ieder geval geen gitaarspulletjes meer hebben.

StefanRL
28 juni 2011, 20:19
@The Bertman: mooi uiteen gezet, het kan de neutraliteit wel beïnvloeden en ik heb verder niets te doen met gitaarwinkels en dat wilde ik graag zo houden.. behalve als klant ;). Wat beteft de plaatsnamen: ze worden nu afgebroken als ze te lang zijn, uiteindelijk is het de bedoeling dat het hele overzicht verandert dus voorlopig laat ik 't even zo.

@Tankman: klinkt interessant, al zou ik die services wel willen beperken tot die die voor de gitarist relevant zijn natuurlijk.

De site muziekwinkels.nl ben ik ook tegengekomen, daar gaat wel even tijd in zitten om daar de gitaarwinkels tussenuit te halen ;).

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage(n)!

Tankman
29 juni 2011, 11:24
Relevant op gitaristen (en bassisten) is inderdaad wel handiger. Als je wat info nodig hebt, PM me maar!