PDA

View Full Version : Gibson BFG gary moore



allochthomas
28 juni 2011, 00:03
Excuses als er al een onderwerp over was maar ik kan er niet zo snel 1tje vinden.

Krijg net een ruil voorstel binnen voor mijn jpm voor een gibson bfg gary moore met een air zone en virtual p90. Verder krijg ik er ook een setje dimarzio PAF 36th Anniversary bij en de gitaar heeft locking tuners en graphtech zadels. Ik kan eigenlijk weinig vinden over de gitaar kwa preformance en 2dehands prijs. Ik heb wel eens wat voorbij zien normale bfg maar niks over de gary moore versie. Iemand die mij kan helpen?

RS-Rik
28 juni 2011, 01:00
Ja, mocht je die 38ths willen verkopen, doe mij n pm!

Oranjeaap
28 juni 2011, 07:11
Met die extra humbuckers er bij 700 euro.
Ik zie vaak de BFG op marktplaats staan voor extreme prijzen, maar in feite is het een nog simpelere versie van de Studio.

Sjoerdo
28 juni 2011, 09:03
Ik zie vaak de BFG op marktplaats staan voor extreme prijzen, maar in feite is het een nog simpelere versie van de Studio.

BFG's zijn zeker niet simpeler dan studios, hebben goede kwaliteit hardware (elementen Zijn top!), maple top mahonie back en neck.

Maar je moet van de ruwe afwerking houden. De Gary Moore is wel een van de mooiste (alleen de goldtop vind ik mooier), waarde rond de 700 euro zonder de extra's.

allochthomas
28 juni 2011, 09:13
Hmmmm, zit wel aan het minimum wat ik er voor wil hebben als ik het zo lees. Ik hou wel van de no bullshit afwerking en features en aangezien ik eventueel op zoek ben naar een les paul een serieuze optie. Gitaar staat er nog maar net op mp en ik heb al een redelijk bod en 2 ruil voorstellen gekregen dus ik wacht nog rustig af:). Staat een hele mooie les paul DC goldtop te koop die helaas geen ruilvoorstellen aan neemt.

Kan iemand mij wat over de neck van de BFG vertellen? Gelakt, ongelakt rond of plat profiel. Ik heb afgelopen weekend een nieuwe les paul standaard in handen gehad en ik vond de hals erg lekker spelen om een beetje een idee te geven waar ik naar op zoek ben.

TimoSomers
28 juni 2011, 11:52
Waanzinnige hals, ongelakt, ik weet niet exact de benaming voor halzen maar hij is eerder rond dan plat indd.
Het zit meer naar 60's dan 50's, oftewel niet zo extreem dik als de dikste gibson halzen. Heel fijn halsje, heel fijn gitaartje, qua sound een superdeal qua geld zal het ong. gelijk zijn.

Oranjeaap
28 juni 2011, 12:07
Ze zijn dus wel minder dan een studio.
BFG staat voor Barely Finished guitar. Oftewel, een vrijwel ongelakte gitaar. Het aanbrengen van de meerdere lagen nitro lak en het vervolgens buffen is een tijdroved proces en daar betaal je je ook meer voor.
Hebben geen humbucker ringen, en geen inlays op het freboard. Ik zeg niet dat het slechtere gitaren zijn, ik bedoel dat ze minder luxe zijn uitgevoerd en dat is precies waarom hij ook goedkoper is dan een les paul studio.

TimoSomers
28 juni 2011, 12:12
En beter klinkt:lovelove:

Sinner1980
28 juni 2011, 13:16
Ik heb er ook eens ééntje getest. Die ruwe afwerking moet je ding zijn,ik vond het wel stoer. Klonk trouwens absoluut niet verkeerd,erg leuk zelfs.
P 90 in de hals voegt wel wat toe en onderscheidt de gitaar van de gemiddelde les paul.
De hals vond ik meer 50's als 60's maar absoluut niet verkeerd; niet te dik,niet te dun.

Het enige wat ik had dat ik constant aan zalm moest denken maar goed...;)

Wel heel wat anders dan je Ibanez trouwens.

allochthomas
28 juni 2011, 16:09
Heb wat foto's gekregen en de gitaar ziet er goed uit. De gary moore is gelukkig een stuk plezieriger voor het oog dan de andere modellen in de serie;)

Dat het wat anders dan de JPM begrijp ik volkomen:seriousf:. De JPM is een beetje een one trick pony. Een bruut scheur monster maar imo wat dof door de baswood body. Ik was verbaasd hoeveel low end de les paul standaard had en het toch nog voor elkaar kreeg om een mooi helder geluid te produceren. Een ongelakte hals is imo alleen maar een plus omdat veel gibson nekken gaan plakken als ik veel zweet.

Fireburst
28 juni 2011, 20:12
De nek is eerder 50's als 60's profiel ('59 zoals de studio).
De body is ook serieus uitgefreesd, dat zijn al geen "weight relief holes" meer.:) En ze hebben doorzichtige afdekkingen !

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de sound is tov een Gretsch 6128. Denk : dichte top maar wel uitgehold.

700euro is trouwens een gangbare prijs.

allochthomas
28 juni 2011, 22:36
Gitaar is voorzien van een extra switch om de humbucker te splitten wat een leuke extra is. Erg aardige kerel en heb er erg prettig email contact mee. Heb afgesproken om nog een weekje te wachten aangezien de gitaar er maar net op staat maar ik overweeg het serieus.

In hoeverre is de body gatenkaas tov de normale standaards die ze nu maken? Mij maakt het niet zo veel uit zolang het maar niet te gek wordt(ik wil een gitaar die fatsoenlijk aanvoelt, als ik een semi hollowbody gitaar wil koop ik wel een semi hollowbody)

G.G.
28 juni 2011, 23:33
Ff totaal off topic: je kan voor Marktplaats toch wel wat betere plaatjes schieten? Gympen die los op je bed op je lakens liggen etc......

allochthomas
28 juni 2011, 23:45
Het kan me geen ene reet schele dat er schoenen om m'n bed lagen, zat midden in een schoonmaak beurt. Foto's zijn er om duidelijk te maken wat ik verkoop en ik ga geen foto's van internet plukken om snel een ad te maken. Heb vandaag op verzoek een reeks gedetailleerde foto's geschoten op verzoek en als mensen daadwerkelijk interesse hebben vragen ze daar wel om.

Epiphoneee
28 juni 2011, 23:59
Die Gary Moore vind ik best mooi, P90 met een humbucker, splitting, mooie finish, en een koffer er bij. Maar deze vind ik gelijk een heel stuk minder:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Gibson-Les-Paul-BFG-Zakk-Wylde-Bullseye/art-GIT0017389-000

Oranjeaap
29 juni 2011, 00:21
Die Gary Moore vind ik best mooi, P90 met een humbucker, splitting, mooie finish, en een koffer er bij. Maar deze vind ik gelijk een heel stuk minder:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Gibson-Les-Paul-BFG-Zakk-Wylde-Bullseye/art-GIT0017389-000

Wow die Wylde, wat een waanzinnig vette gitaar.

allochthomas
29 juni 2011, 00:26
Jammer van de blockinlays, die werken imo alleen maar als er ook een binding om de neck zit.

wireman
29 juni 2011, 04:21
Die doorzichtige afdichtingsplaatjes (of hoe het ook heet).. hoort dat of is dat een gecustomized iets?

Sinner1980
29 juni 2011, 12:39
Die doorzichtige afdichtingsplaatjes (of hoe het ook heet).. hoort dat of is dat een gecustomized iets?

Dat hoort zo

allochthomas
30 juni 2011, 02:41
Vraag over de top die er op zit: Is die wel gewoon vlak als je er met je hand over heen gaat of zitten er ribbels op zoals ik indruk krijg.

Rinze
30 juni 2011, 07:57
Vraag over de top die er op zit: Is die wel gewoon vlak als je er met je hand over heen gaat of zitten er ribbels op zoals ik indruk krijg.
Voor zover ik me heirnner zitten er ribbels op (heb er ooit even een in handen gehad). De indruk moet gewekt worden dat iemand de bolling op de top met een guts heeft uitgestoken, denk ik? Terwijl dat hoogstwaarschijnlijk toch met een CNC gebeurt..

Kim Wilson
30 juni 2011, 08:22
Het kan me geen ene reet schele dat er schoenen om m'n bed lagen, zat midden in een schoonmaak beurt. Foto's zijn er om duidelijk te maken wat ik verkoop en ik ga geen foto's van internet plukken om snel een ad te maken. Heb vandaag op verzoek een reeks gedetailleerde foto's geschoten op verzoek en als mensen daadwerkelijk interesse hebben vragen ze daar wel om.
Je zult verbaasd staan hoe goed een fatsoenlijke foto werkt. Zet je gitaar tegen een deur (mooie effen achtergrond) en maak een mooie foto, da's 5 minuten werk. Dan maak je duidelijk wat je verkoopt. De foto die je er nu op hebt staan smoelt voor geen meter, voor mij persoonlijk een reden om een advertentie over te slaan.

allochthomas
30 juni 2011, 14:32
Vreemd, ik dacht dat ik de foto's had geupdate maar marktplaats heeft blijkbaar weer kuren.

@Rinze: Dat is wel jammer want ik hou wel van een gewoon mooie platte top.

Sinner1980
30 juni 2011, 14:33
Je zult verbaasd staan hoe goed een fatsoenlijke foto werkt. Zet je gitaar tegen een deur (mooie effen achtergrond) en maak een mooie foto, da's 5 minuten werk. Dan maak je duidelijk wat je verkoopt. De foto die je er nu op hebt staan smoelt voor geen meter, voor mij persoonlijk een reden om een advertentie over te slaan.

Idd,dat kan wel eens heel verkoopbevorderend werken. Grappig dat je dat zegt want als ik er over nadenk dan is dat wel zo natuurlijk; een foto is de eerste indruk van een advertentie.

Zoals je al zegt kleine moeite:ok:

interessander
30 juni 2011, 14:53
Als je serieuze interesse hebt dan zou ik gewoon eens een afspraak maken zodat beide partijen vrijblijvend kunnen testen.
Ik heb een keer een gitaar te ruil aangeboden op marktplaats, je drinkt een bakkie koffie, haalt de gitaren uit de koffer, men speelt allebei wat en dan weet je al vrij snel of je hem wel of niet bevalt. In mijn geval was ik er na 5 minuten al wel uit, de ander gelukkig ook en dan heb je een goede ruildeal.

allochthomas
30 juni 2011, 15:18
Serieuze interesse is er maar zoals ik al zei: de gitaar stond er nog geen dag op of had het aanbod al. Met dit soort zaken wacht ik altijd even rustig af voordat ik meteen aan boord spring en ik heb ook met de persoon in kwestie ook afgesproken dat ik een weekje rustig afwacht en we van daar uit verdere afspraken kunnen maken.

Vrijblijvend afspreken gaat het natuurlijk wel worden aangezien ik geen flauw idee heb of de finish en de neck mij goed gaat liggen. Ik heb wel eens een ruil mee gemaakt waar de andere persoon razen enthousiast was en ik de ruil eigenlijk al wou afblazen toen de koffer tevoorschijn kwam(koffer hing met tape aan elkaar en de gitaar was uiteindelijk smerig en zeer slecht afgesteld).

Sinner1980
30 juni 2011, 15:24
Vrijblijvend afspreken gaat het natuurlijk wel worden aangezien ik geen flauw idee heb of de finish en de neck mij goed gaat liggen. Ik heb wel eens een ruil mee gemaakt waar de andere persoon razen enthousiast was en ik de ruil eigenlijk al wou afblazen toen de koffer tevoorschijn kwam(koffer hing met tape aan elkaar en de gitaar was uiteindelijk smerig en zeer slecht afgesteld).

Ik heb laatst ook vrijblijvend af gesproken om mijn SG met een tele te ruilen en gelukkig pakte dit erg goed uit; beide partijen razend enthousiast.
Het lijkt mij bijzonder vervelend als je zo'n voorval hebt zoals jij net omschrijft maar goed; daar heb je dan ook van te voren afspraken over gemaakt.

Het lijkt mij vooral waardeloos als je zelf de afgewezen partij bent..bah:mad:

allochthomas
30 juni 2011, 15:35
Dat is de reden waarom ik er altijd voor zorg dat ik er geen 10 maanden oude snaren op mijn gitaren laat zitten, een doekje over de gitaar haal, er voor zorg dat de afstelling fatsoenlijk is(is sowieso altijd goed afgesteld want hey, ik speelde ook op die gitaar) en dat mijn versterker opgewarmd is en klaar staat.

In het geval van die ruil deal was het extra vervelend aangezien ik de gene was die 3 uur op en neer moest rijden en dan krijg je een koffer die met tape aan elkaar hing(niet gemeld) en een gitaar die er uit zag en speelde als de gitaren die bij feedback aan de muur hangen, dan kom je toch wel een beetje teleurgesteld weer thuis.

Sinner1980
30 juni 2011, 15:41
Dat is de reden waarom ik er altijd voor zorg dat ik er geen 10 maanden oude snaren op mijn gitaren laat zitten, een doekje over de gitaar haal, er voor zorg dat de afstelling fatsoenlijk is(is sowieso altijd goed afgesteld want hey, ik speelde ook op die gitaar) en dat mijn versterker opgewarmd is en klaar staat.

In het geval van die ruil deal was het extra vervelend aangezien ik de gene was die 3 uur op en neer moest rijden en dan krijg je een koffer die met tape aan elkaar hing(niet gemeld) en een gitaar die er uit zag en speelde als de gitaren die bij feedback aan de muur hangen, dan kom je toch wel een beetje teleurgesteld weer thuis.

Kan ik me voorstellen,kreeg je geen kleine vergoeding voor de benzine?
Ik had mezelf wel voorgenomen dat als de ruil niet door had gegaan om die gast een tientje te geven voor de benzine...gelukkig was dit niet het geval.

Verder vind ik het idd logisch om de gitaar even op te poetsen en dat je ervoor zorgt dat er geen hele oude snaren op zitten,even stemmen uiteraard en de koffie klaar zetten...geen gebak,het kan te gek ook:supercool:

allochthomas
2 juli 2011, 16:02
Nog steeds mijn twijfels aangezien de persoon beweert dat de bfg voor zo'n 850 euro gaat op marktplaats.

Sinner1980
2 juli 2011, 17:43
Nog steeds mijn twijfels aangezien de persoon beweert dat de bfg voor zo'n 850 euro gaat op marktplaats.

Hij kan zo veel beweren. Die Gary Moore BFG is nieuw rond de €1000,-.
€850,- lijkt me dan wel wat hoog ingezet al heeft hij natuurlijk wel andere pickups erbij etc...dan is het op zich wel fair denk ik mist in perfecte staat

allochthomas
2 juli 2011, 17:57
Het is meer dat de totale waarde echt aan het minimum zit van wat ik er voor wil vangen en dat bedrag al in euro's is geboden.

Rinze
2 juli 2011, 21:03
Het is meer dat de totale waarde echt aan het minimum zit van wat ik er voor wil vangen en dat bedrag al in euro's is geboden.
Dan verkoop je dat ding toch en koop je die BFG? :chicken: