PDA

View Full Version : mesa mark 3: blue stripe, vraagjes



Orpheo
27 juni 2011, 16:41
Ik lees her en der over de 'stripes' van de mark 3. welke is nu het meest gewensd? en wat is een goede richtprijs? ik heb 'n mark3 gezien in de buurt voor 900E. 50 watt, blue stripe, import versie (dus met schakelbaar voltage), reverb. is 900 euro een nette prijs? ik denk dat 't wat aan de hoge kant is?? hij ruisde en bromde als een bezetene. met singles en humbuckers.fijne tone, echt te gek. lekker vet en smerig en puur, maar ik denk dat ik 900 euro toch wel wat pittig is. wat denken jullie?

allochthomas
27 juni 2011, 16:44
IMO zijn de extra opties van veel meer invloed op de prijs dan de kleur van de stripe. Zit er een grafische eq op?

Orpheo
27 juni 2011, 16:45
IMO zijn de extra opties van veel meer invloed op de prijs dan de kleur van de stripe. Zit er een grafische eq op?

wilde ik net zeggen: nee, geen EQ. realiseerde't me net pas. hij valt dus nu al linea recta af voor mij. imho moet een boogie (imho is alleen de mark-serie de naam boogie-waardig ;) recto's zijn 'mesa engineering' ;) ) een graph.EQ hebben.

interessander
27 juni 2011, 16:47
Geen EQ dus, ik vind dat persoonlijk wel een must, kan ook met een pedaaltje in de loop maar daar was je niet zo'n fan van he?
De link met uitleg over de stripes ken je waarschijnlijk al, ik heb nooit een andere kunnen testen dan mijn red stripe dus daar kan ik je niet verder mee helpen: http://homepage.mac.com/mesaboogie/dot.html

Edit: nee dus, en zonder EQ is hij wat mij betreft ook geen 900 waard, een forumlid heeft er onlangs nog een van Nocki voor 800 gekocht, dat was dan een veel betere deal.

allochthomas
27 juni 2011, 16:48
bovendien is 900 wat aan de hoge kant voor een mark III met alleen maar een reverb en import trafo.

@interessander: 800 is wel erg laag hoor maar was daar niet aan gesleuteld? Ik heb 900 betaald voor mijn full option short head en dat was ook vrij goedkoop.

Orpheo
27 juni 2011, 16:50
Geen EQ dus, ik vind dat persoonlijk wel een must, kan ook met een pedaaltje in de loop maar daar was je neit zo'n fan van he?
De link met uitleg over de stripes ken je waarschijnlijk al, ik heb nooit een andere kunnen testen dan mijn red stripe dus daar kan ik je niet verder mee helpen: http://homepage.mac.com/mesaboogie/dot.html

heb pedaaltjes leren waarderen met mijn marshall en peavey :) maar ik vind dat 't erop 'hoort'. zoals dat je geen GFS pickups stopt in een PRS Private Stock ;)

de post van thomas deed me bedenken 'ey er zit geen EQ op', dus mijn GASaanval voor dat exemplaar is wat gedaald, dus ik hoef geen prijsindicatiee, dus dit topic mag dicht ;)