PDA

View Full Version : Parkpop 2011



Nielsje
27 juni 2011, 13:29
Zo, gisteren was Parkpop weer. Zijn er nog mensen geweest?
Ik heb me prima vermaakt, de sfeer was goed en het weer was perfect!

De artiesten waren zéker niet onaardig, alleen leek het e.e.a. niet geheel op het festival te zijn afgestemd.

La pegatina was zondermeer de leukste act van de dag. Spaanse-je-hier-niet-stil-op-blijven-staan-muziek, die heerlijk enthousiast werd gebracht. Festivalband op en top. Tim Knol had prima popliedjes die lekker wegluisterden bij het fijne zonnetje. De winnaar(s) van 'the road to parkpop' waren een paar rappers die dermate hard in de microfoon moesten schreeuwen dat het voor elkaar kregen dat ze gingen clippen. Tamelijk onoriginele beats, onverstaanbare teksten: rap zoals het altijd is. Tijd voor mij om eten en bier te halen.

The Memphis Maniacs hadden een leuke enerverende show. Ik had ze al eens eerder gezien, en ik ben zéker wel fan van ze! Goeie mash-ups, veel entertainment met humor. Uitvoering had wel wat foutjes, maar dat mocht de pret niet drukken. Prima afluister van het Jupiler stage.

Jamie Cullum mocht het andere podium afsluiten, maar deed dat helaas niet zo best. Jamie's muziek kwam absoluut niet tot z'n recht op het grote open veld. Zet hem op North Sea of in een schouwburg, dat werkt denk ik een stuk beter. Het leek ook wel alsof Jamie de sfeer van het festival niet echt begreep, en maar door bleef gaan met z'n gevoelige jazz gepriegel. Tja..

Maar, er was uiteindelijk slechts een band die z'n naam eer aan deed: Go Back To The Zoo. Inderdaad, ga terug naar de dierentuin met je valse zang! Toegegeven, ze hebben een paar catchy deuntjes, maar niet meer dan dat. Oppervlakkige liedjes die allen hetzelfde klinken, maar die valse zang..bleuh..

Harry
27 juni 2011, 13:34
ben niet geweest, teveel andere dingen....


Maar La Pegatina is geweldig inderdaad. Heb ze bij Spijkers met Koppen gezien, was daar ook een groot succes, dus ook in een kleine kroeg met klinische opnameapparatuur komen ze goed uit de verf. Heb nog ergens een cd met handtekeningen liggen van ze.

Nielsje
27 juni 2011, 13:38
Maar Harry,

iedereen zou jou toch een cd met handtekening geven?!
Jij bent immers dé Harry!

:cheerup:

showband
27 juni 2011, 13:57
het leek stukken drukker dan vorig jaar.

terwijl het programma minder indrukwekkend was

tim knol speciaal vooraan gaan staan. En na drie nummers weggegaan.

di-rect was verassend goed. En deed er zichtbaar moeite voor. De psychedelische hippiejams waren wel vreselijk. langdurig, onsamenhangend, traag, overdreven, vaak, en lang. Ze hadden zeker drie nummers meer kunnen spelen. En hippiejams waren in de sixties al vervelend dus waarom je dat nu doet???? (zeker omdat spike nog de punker loopt uit te hangen in hobbyband "deaf". De punk-posers. Nou als er een anti-hippiegroep is zijn het wel de punkers... ;) )
Gewoon to the point jongens en volgende keer als er 50.000 man staat gewoon tracteren op een oud nummertje om je roots niet te verlochenen.

Harry
27 juni 2011, 14:00
Maar Harry,

iedereen zou jou toch een cd met handtekening geven?!
Jij bent immers dé Harry!

:cheerup:



:crazyhappy: ook in Spanje? Verhip! Vandaar dat ze lokken uit mijn haar knipten!

piezo
27 juni 2011, 22:19
Ben ook geweest, jammer dat we mekaar niet tegen het lijf gelopen zijn, Niels.
Om een uur of vijf weer vertrokken.

- klein stukje "The Crookes" meegekregen, wel aardig, niet boeiend.
- "The Deaf" vond ik beslist de moeite waard, rocksongs met een echte melodie (dus geen eindeloos herhaalde zanglijntjes op een 2 of 3 accoordenreeks), waar vind je dat nog?
- Tijdens "Graffiti6" ben ik lekker in slaap gesukkeld, al was het niet slecht.
- "La Pegatina" had ik op Dunya al even gehoord. Fiestaaaa !!

Schedel
1 juli 2011, 18:58
Ik vond Go Back to the zoo echt tegenvallen en volgens mij konden ze de volumeknop niet vinden..
Nee dan de Foo Fighters op Pinkpop dat is pas energie!!!:rockon::rockon: