PDA

View Full Version : Symphony X - Iconoclast



minoin
27 juni 2011, 10:21
De nieuwe plaat van de progressive metal band Symphony X is uit en het klinkt weer allemaal lekker strak.
http://www.youtube.com/watch?v=qkfdgc5vP8U

Goed geproduceerd, goeie stem en brute solo's. Ik heb de plaat bij bol.com besteld, komt volgende week ergens binnen. Wat denken jullie ervan?

Liquid_Metal
27 juni 2011, 13:18
Hij is zeker erg fijn en ik luister er graag naar, maar het is eigenlijk niet zo bijzonder. Ze doen weinig nieuws. Zang is weer ultiem maar de solo's zijn niet over the top genoeg.
Het is bij tijd en wijle wel een stukje donkerder en dissonanter (Nevermore-achtig?).

Orgasmocaster
28 juni 2011, 17:00
deze is wel heel erg leuk!!


http://www.youtube.com/watch?v=UvsUy3toqYI

wireman
28 juni 2011, 20:46
Laatst PARADISE LOST gekocht.. Nou dacht deze lul dat het een nieuwe plaat van de band PARADISE LOST, getiteld SYMPHONY X was... hmmm... Ging dus om SYMPHONY X - PARADISE LOST.. Bleek toch een erg toffe plaat te zijn!! :rockon:

geluk bij een ongeluk! ;)

PD1984
25 augustus 2011, 14:51
ik ben bij toeval ook in aanraking gekomen met deze plaat.
echt een lekker plaatje!!

normaal ben ik van de melodeath maar dit kan ik ook goed hebben. die Russell Allen wat een zanger! en een beest van een kerel.

zijn er meer van dit soort bands die ik moet checken?! op dream theatre na dan.

Aikara
26 augustus 2011, 09:26
Laatst PARADISE LOST gekocht.. Nou dacht deze lul dat het een nieuwe plaat van de band PARADISE LOST, getiteld SYMPHONY X was... hmmm... Ging dus om SYMPHONY X - PARADISE LOST.. Bleek toch een erg toffe plaat te zijn!! :rockon:

geluk bij een ongeluk! ;)

Haha! Die is wel erg komisch! Bracht de albumhoes je niet aan het twijfelen? Niet echt een Paradise Lost (als in: de band ;)) hoes namelijk.

Verder ken ik Iconoclast nog niet. Zal nog wel een keer voorbij komen, maar ik vind Symphony X eigenlijk weinig vernieuwend. Dus ik heb er mijn vraagtekens bij hoeveel ik hier aan mis. Maar aangezien ik alle andere SX cd's wel in m'n collectie heb zal deze er ook wel weer bij komen.

Aikara
26 augustus 2011, 09:48
ik ben bij toeval ook in aanraking gekomen met deze plaat.
echt een lekker plaatje!!

normaal ben ik van de melodeath maar dit kan ik ook goed hebben. die Russell Allen wat een zanger! en een beest van een kerel.

zijn er meer van dit soort bands die ik moet checken?! op dream theatre na dan.

Eerst even zeikerig doen : ik neem aan dat je Dream Theater bedoelt? :p

Ben je op zoek naar bands die vergelijkbare muziek maken of bands met een vergelijkbare zanger als Russel Allen?

In het laatste geval alles met Jorn Lande. Jorn Lande en Russel Allen hebben zelfs ook nog een paar albums samen gemaakt. Ook goed te pruimen!
Andere vergelijkbare zangers (weliswaar in mindere mate dan Jorn Lande) zijn Ronnie Dio en Matt Barlow (van Iced Earth).

Verder nog een paar bands die (ongeveer) in hetzelfde hokje als Symphony X passen:
Angra
Anthriel
Artension
Aspera
Circus Maximus
Darkwater
Dreyelands
Evergrey
Masterplan
Myrath
Rhapsody (Of Fire)
Ring Of Fire
Seventh Wonder
Vanden Plas

Have fun ;)

PD1984
26 augustus 2011, 10:39
whehe theatre...

ik ben erg onder de indruk van die Michael Romeo die gast kan shredden zeg!

daar ben ik wel van gecharmeerd. en ik zoek dus een beetje gitaristen/bands die dat ook doen.

ik ben zelf ook wel erg te spreken van "the francesco Artusato Project"

PD1984
26 augustus 2011, 10:40
ojaa nog bedankt voor het lijstje! ik ga t checken!!

Sami
26 augustus 2011, 11:17
heb iconoclast ook meteen gehaald hij release. Moest hem wel een paar keer luisteren, aangezien hij weer anders is dan de rest. Volgt wel de lijn van paradise lost, maar is weer wat harder en droger....

Hoe dan ook een topplaat! Hopen dat we ze gauw live kunnen zien!

Sent from my Desire HD

PD1984
26 augustus 2011, 11:49
zeker vette plaat!

30 september in de boerderij zoetermeer!

BurnsRJ
27 augustus 2011, 22:30
Vind 'm een beetje tegenvallen. Ik ben meer liefhebber van het oude en toch meer melodieuze werk van symphony x. Retegoede band, superstrot met topgitarist. Luister zeker ook eens naar seventh wonder, ongelooflijk goede band die het gros van de progmetal doet vergeten.