PDA

View Full Version : HN Lite Ash Tele Dag



rocker_71
27 juni 2011, 09:41
Toch nog op zoek naar een goede backup Tele. Had wat overtollige effecten verkocht en marktplaats in de gaten gehouden. Stond er ineens een supermooie Fender Lite Ash Telecaster. Ik dacht mjammie. Gelijk een bod uitgebracht, die natuurlijk wat aan de lage kant was, maar je moet altijd voorzichtig openen.
Kreeg ik gelijk een mailtje terug voor een iets hogere prijs, maar wel een super goede deal. Meteen JA gezegd natuurlijk. Daarna werd het nog wel spannend want er kwamen hogere boden op MP, dus altijd even afwachten hoe de verkoper daarop reageert. Maar dit was echt een gentleman en bleef bij de afspraak die hij met mij had gemaakt. Echt super van hem!

Zaterdag meteen maar heen gegaan, voordat de verkoper zou bezwijken voor de hogere biedingen. Het was wel een verschrikkelijk eind rijden. Ik zat uiteindelijk in de Achterhoek!! En ik woon in Zoetermeer. :seriousf:
Maar het was het wel waard! Een lekkere gitaar. Birdseye maple halsje, Seymour Duncan pickups (de echte en niet van die slappe aftreksels Duncan designed etc). Heb hem vooral unplugged kunnen proberen en wat een volle klank heeft ie dan al. Vooral na de snarenwissel kwam de gitaar helemaal tot leven. Wel een stuk beter dan mijn London City. Komt toch ver in de buurt van mijn Baja Tele. Misschien zelfs beter, dat moet ik nog testen.

Anyway, some pics:
http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/LiteAshTelecaster17edit2.jpg

Mooie headstock (birdseye):
http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/LiteAshTelecaster9edit.jpg

SD pickups:
http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/LiteAshTelecaster1edit.jpg

macwilliams
27 juni 2011, 10:02
Welkom in de groep die lite ash telecasters speelt :ok:


Dit is een mooie Koreaanse met birdeye maple neck en echte seymour duncans en niet van die designed elementen.

Sinner1980
27 juni 2011, 11:10
Erg mooi man! Ik heb sinds dit weekend ook een tele en ben er helemaal wild van; geweldige gitaren:ok:

macwilliams
27 juni 2011, 21:32
Toch worden deze gitaren maar weinig tweedehands aangeboden.

Goldfoxx
27 juni 2011, 21:51
Mooi man! Ik heb er ook een, er zitten " Custom Shop Nocaster Pickups " in. Beestje klinkt echt heerlijk.

robert-gitarist
27 juni 2011, 22:49
Oh lekkere Telecaster zeg :) Heel veel plezier met deze gitaar!
Mooie tele met de juiste brug :ok:

Jasper.
28 juni 2011, 00:00
Ben niet zo'n tele man, maar dit vind ik wel een mooi exemplaar.
Zelf zou ik er dan nog zwarte tuners en zo opzetten en een humbucker in sc formaat in de brug.

clover
28 juni 2011, 02:02
Mooie gitaar !! Is toch wel een 'oer-model' die Telecasters en, wat mij betreft, absoluut tijdloos in schoonheid en veelzijdigheid !!:lovelove:

rocker_71
28 juni 2011, 23:22
Thanx mannen. Ben er ook nog steeds blij mee. Zit er wel stiekem aan te denken om er een tortoise pickguard op te zetten. Maar dat kan altijd nog... ;)

Heb hem wel even verder vergeleken met mijn Baja Tele. Alleen thuis op een redelijk laag volume, moet ik er bij zeggen.
Moet zeggen dat de Baja wel wat meer ballen heeft. Een wat ronder geluid met meer definitie. Kan ook komen door de Bigsby die ik op de Tele heb zitten. Daarentegen speelt de Lite Ash wel veel makkelijker en lichter en dat is ook zeker een pluspunt. Qua resonantie wint de Baja ook, maar vreemd genoeg is de sustain van de Lite Ash bij het benden van snaren wel groter. Dat had ik dan weer niet verwacht.

Voor de wat langere termijn is het dus zaak een Tele te vinden die zo vol klinkt als de Baja en speelt als de Lite Ash. Ik ben toch wel van plan om de komende maanden (no hurry) wat duurdere Tels uit te gaan proberen.

G.G.
28 juni 2011, 23:25
Toch worden deze gitaren maar weinig tweedehands aangeboden.

Daar is dan ook een verdomd goeie reden voor.

macwilliams
29 juni 2011, 05:31
Daar is dan ook een verdomd goeie reden voor.

Als je hem eenmaal hebt wil je het nooit meer kwijt.

munkie
29 juni 2011, 09:58
Heb er een Strat van gehad, werden een paar jaar gebouwd bij Cort in Korea voordat Fender de stekker eruit trok. Kon wel eens een klassiekertje worden. V shape neck, moet je wel van houden.

rocker_71
30 juni 2011, 13:51
Als je hem eenmaal hebt wil je het nooit meer kwijt.
Ik hoop het. :)
Maar op dit moment prefereer ik de Baja.

Ben veel aan het testen en vergelijken tussen deze twee Telecasters. Vooral unlplugged. Maar vind dat vergelijken best lastig. Als je versterkt speelt over een amp, dan moet je steeds gitaren inpluggen en uitpluggen en is het best lastig allemaal. Hoe doen anderen dat eigenlijk?
Maw: wat is een goede strategie om twee gitaren te vergelijken?

Waarschijnlijk doe ik wat iedereen doet: riff op gitaar A, uitpluggen, andere gitaar inpluggen en dan dezelfde riff nogmaals spelen op gitaar B.
En dan proberen de twee sounds te vergelijken en indien er verschil is, een oordeel erover te vellen welke je meer bevalt.