PDA

View Full Version : Advies humbucker?



Liquidje
26 juni 2011, 22:44
Beste forumleden,

in de afgelopen maanden heb ik onderstaande strat lopen bouwen:
http://photobucket.com/customfatstrat

Nu ben ik eindelijk bijna klaar met deze, echter heb ik nogal wat gezeur met het brug-element. Dit is eigenlijk een open SD Zebra, hier zit nu dus een cover op: helaas vind ik een kale cover niet zo mooi. Zelfs daar zou ik me nog overheen kunnen zetten, maar ik heb nog een ander probleem:

de pickguard is eentje op maat van warmoth (na de zoveelste niet-passende guard was ik het zat) die op 1 gat na niet paste (geen probleem, gewoon de schroef het hout in geforceerd :D). Hier klemde de cover lichtjes mee. Hier had ik niet zo'n last van, totdat ik wat ging stellen en de cover door zijn soldering brak.

Gevolg: op hoge gain met de volume pot voluit en mijn volume gewoon op fatsoenlijk oefen-niveau (niet om te giggen ofzo) heb ik ontzettend last van feedback, een veelvoorkomend probleem.

Dit icm dat ik een kale cover niet zo mooi vind (en eentje met gaten ziet er m.i. niet uit zonder polepieces erdoorheen), wil ik een nieuwe brugpickup + eventueel een zaak waar ik die dingen koop. Meeste importeer ik namelijk momenteel via ebay vanuit USA of UK.

Daarnaast heb ik nog een klein vraagje: wat is nu echt het verschil qua kleur tussen nickel en chroom? Ik heb het idee dat ik beiden gewoon zou kunnen kiezen.

Dus concreet:
1. Een humbucker (ook humbuckersize dus!), dan wel closed, dan wel open, maar moet dus chrome/nickel kleur zijn. Gezien het doel ervan wil ik hem graag redelijk hot hebben, qua sound zit ik toch wel te zoeken in de hoek van een DiMarzio Super Distortion.
2. Een betrouwbare shop in Europa met redelijk scherpe prijzen en goede verzendmogelijkheden
3.iemand die mij concreet het verschil tussen chrome en nickel laat zien mbt gitaarcomponenten

Ik weet dat met name punt 3 nogal dirigerend overkomt, maar dat is geenszins de bedoeling.

Dus concreet

INOXROX
27 juni 2011, 08:16
Enige vraag die ik kan beantwoorden , is die over het kleurverschil tussen nikkel en chrome .
Chrome is veel meer bling/bling , zal ik maar zeggen . Wanneer iets vernikkeld is , krijg een diepere , donkerdere gloed .
Makkelijk te verwarren met elkaar maar als je het naast elkaar legt , zie je het wel .
Persoonlijk - en zeker bij jouw strat - zou ik , denk ik , vernikkeld nemen . Mooi bij dat zwart . Succes !