PDA

View Full Version : Spring reverb gebruiken op andere versterker?



Dhengis
26 juni 2011, 22:38
Mogelijks een heel domme vraag, maar is het mogelijk om men spring reverb bak uit men fender versterker op een andere versterker te gebruiken?

nico verduin
26 juni 2011, 22:52
Mogelijks een heel domme vraag, maar is het mogelijk om men spring reverb bak uit men fender versterker op een andere versterker te gebruiken?
Als die andere versterker een reverb driver heeft en ontvanger wel. Daarnaast is het afhankelijk of het een buizen driver of solidstate betreft. Dit geldt voor beide versterkers.

cluseau
26 juni 2011, 22:58
Mogelijks een heel domme vraag, maar is het mogelijk om men spring reverb bak uit men fender versterker op een andere versterker te gebruiken?


Zo dom is die vraag niet hoor, het zou idd kunnen werken. Ik heb hier een oud bakje wat ik om te testen gebruik. Zowat elk type versterker doet het ermee. Er zit wel een addertje onder het gras. De impedantie kan aanzienlijk verschillen waardoor de output flink kan tegenvallen of zelfs helemaal niet werken. Ook zijn er verschillende veren zoals drievoudige systemen en tweevoudige, anderen zijn weer erg lang en soms weer zeer kort. Je kan een gokje wagen, veel kan er niet mis gaan. Let wel op de juiste in / uitgang

Dhengis
26 juni 2011, 23:13
De versterker waar ik dit zou willen op gebruiken een versterker die geen reverb heeft... Waarschijnlijk verandert dat het verhaal wel een beetje?

Ik vroeg me dus af of je zo'n spring reverb bak als een soort pedaal kan gebruiken? Als dit mogelijk zou zijn kan mijn broer die elektronica ingenieur is mij er vast wel bij helpen...

cluseau
26 juni 2011, 23:20
De versterker waar ik dit zou willen op gebruiken een versterker die geen reverb heeft... Waarschijnlijk verandert dat het verhaal wel een beetje?

Ik vroeg me dus af of je zo'n spring reverb bak als een soort pedaal kan gebruiken? Als dit mogelijk zou zijn kan mijn broer die elektronica ingenieur is mij er vast wel bij helpen...

Nee dat kan niet, altans niet zomaar. Als er origineel geen veer inzit komt er wel meer bij kijken maar dat kan je broer vast wel uitleggen.