PDA

View Full Version : Ibanez JS100.



Nolimit-Custom
26 juni 2011, 20:27
Hallo Mensen,

Ik speel nu al een tijdje op een Ibanez 170 GRG
Dit is een instap model en nu ben ik opzoek naar een wat betere Ibanez.

zelf vind ik de JS100 ( Joe Satriani ) wel erg mooi.

Nu hoor ik wel verhalen dat de zwevende brug nog wel eens voor problemen zorgt.

Iemand bekend met deze gitaar en wat is jou mening hierover?

ik wil hem voornamelijk gebruiken voor classic rock ( van halen enz enz )

spriggan
26 juni 2011, 23:14
Ik weet niet welke horror verhalen je hebt gelezen, maar normaliter is een edge III een van de betere floating bridges.
Toch adviseer ik mensen die beginnen aan een floating trem ook gelijk een tremol-no aan. Trem (deels) kunnen blokken zorgt voor meer mogelijkheden, sneller snaren vervangen en als bonus een beter sustain.


http://www.anzianiguitar.com/img/1241560600bp_2007-010%20tremolNo.jpg

Terminus
26 juni 2011, 23:46
Over de Edge III en het gemak of ongemak van een zwevende brug is al ontzettend veel geschreven op dit forum, een nieuw topic hierover lijkt me vrij zinloos.

The rifles
27 juni 2011, 00:02
Over de Edge III en het gemak of ongemak van een zwevende brug is al ontzettend veel geschreven op dit forum, een nieuw topic hierover lijkt me vrij zinloos.

maar ze zijn er toch ook met LoTrs2 brug te krijgen?
Welke is dan beter.

Nolimit-custom is niet de enige die dat heeft gehoord. ook ik heb hier verschillende verhalen over gehoord.
het is dus nooit verkeerd om wat informatie op te vragen

Terminus
27 juni 2011, 08:31
maar ze zijn er toch ook met LoTrs2 brug te krijgen?
Welke is dan beter.

Nolimit-custom is niet de enige die dat heeft gehoord. ook ik heb hier verschillende verhalen over gehoord.
het is dus nooit verkeerd om wat informatie op te vragen

De Edge III is redelijk, de Lo-TRS II is een ramp.
Het grootste probleem met de Edge III is dat hij niet erg slijtvast is: mensen zijn de oude Edge gewend, waarvan exemplaren uit 1987 nog steeds prima werken (beter dan veel nieuwe modellen). De Edge III is gemaakt van goedkoper metaal.

Als je Lo-TRS II Googlet is het eerste wat je ziet forums waarop besproken wordt waarom Ibanez die dingen ooit geproduceerd heeft en hoe je ze het beste kunt vervangen met tremolo's die wel goed zijn.
De Edge III wordt meestal ook niet met open armen ontvangen maar die functioneren naar behoren als je goed met ze omgaat (uit eigen ervaring). Veel van de klachten met die brug komen voort uit mensen die niet weten hoe ze met een zwevende Floyd om moeten gaan.

The rifles
27 juni 2011, 17:09
De Edge III is redelijk, de Lo-TRS II is een ramp.
Het grootste probleem met de Edge III is dat hij niet erg slijtvast is: mensen zijn de oude Edge gewend, waarvan exemplaren uit 1987 nog steeds prima werken (beter dan veel nieuwe modellen). De Edge III is gemaakt van goedkoper metaal.

Als je Lo-TRS II Googlet is het eerste wat je ziet forums waarop besproken wordt waarom Ibanez die dingen ooit geproduceerd heeft en hoe je ze het beste kunt vervangen met tremolo's die wel goed zijn.
De Edge III wordt meestal ook niet met open armen ontvangen maar die functioneren naar behoren als je goed met ze omgaat (uit eigen ervaring). Veel van de klachten met die brug komen voort uit mensen die niet weten hoe ze met een zwevende Floyd om moeten gaan.

Ik heb de volgende vraag:

Deze gitaar zit ongeveer op een nieuwrpijs van 680 euro,-
Betaal je nu voor een goed product of betaal je dit bedrag om dat er JS ( joe Satriani signature ) op staat.

@ nolimit-custom: Is een Ibanez SAS 36 FM niet wat voor jou?

Kwa prijs aantrekkelijker en ik vermoed dat deze niets ten onder doet van een de JS100

SRV2000
27 juni 2011, 17:21
Ik heb de volgende vraag:

Deze gitaar zit ongeveer op een nieuwrpijs van 680 euro,-
Betaal je nu voor een goed product of betaal je dit bedrag om dat er JS ( joe Satriani signature ) op staat.

@ nolimit-custom: Is een Ibanez SAS 36 FM niet wat voor jou?

Kwa prijs aantrekkelijker en ik vermoed dat deze niets ten onder doet van een de JS100

Tuurlijk betaal je voor de naam ( signature ) maar wie wil er nauw niet voor de gek gehouden worden ;)

Hendriks
27 juni 2011, 17:39
Tuurlijk betaal je voor de naam ( signature ) maar wie wil er nauw niet voor de gek gehouden worden ;)

Nauw , ik niet.

SRV2000
27 juni 2011, 18:04
Nauw , ik niet.

Maar jij hebt waarschijnlijk ook geen signature gitaar aan de muur hangen;)

het hele signature of custom enz.. enz.. enz... pure marketing

Hendriks
27 juni 2011, 20:03
Maar jij hebt waarschijnlijk ook geen signature gitaar aan de muur hangen;)

het hele signature of custom enz.. enz.. enz... pure marketing

Net verkocht , een SRV strat.

SRV2000
27 juni 2011, 21:00
Net verkocht , een SRV strat.

Los van het feit dat het een mooie strat is, blijft het gewoon een sunburst strat met Texas Specials er in.

deze strat zit rond de 1650,- euro.

Je betaald uiteindelijk dit bedrag omdat er SRV op staat.

en standaard stratocaster met gouden hardware en de zelfde pick ups betaal je veel minder.

Hendriks
27 juni 2011, 21:13
Los van het feit dat het een mooie strat is, blijft het gewoon een sunburst strat met Texas Specials er in.

deze strat zit rond de 1650,- euro.

Je betaald uiteindelijk dit bedrag omdat er SRV op staat.

en standaard stratocaster met gouden hardware en de zelfde pick ups betaal je veel minder.

Dat is wel heel kort door bocht , de hals is totaal verschillend met andere strats, Pau Ferro toets , etc , maar afijn jij hebt er verstand van.

Het zal mij eigenlijk ook worst zijn , je hebt het er voor over of niet.

Ik reageerde omdat je "nou" als "nauw"schreef.

guitarchris
28 juni 2011, 12:31
Js100 zijn prima gitaren, inderdaad moet je niet de Lo trs II hebben, deze zijn echt waardeloos, ik werd er zo flauw van dat ik de gitaar helemaal omgebouwd heb. Zit nu een wilkinson tremelo in, geen floyd meer voor mij!

Ook zijn de elementen van mindere kwaliteit, klinken erg dof, het is zeker de moeite waard om er anderen in te zetten, echter moet je je dan afvragen of je niet beter voor een js1000 kunt gaan, zitten goede elementen in en de hardware is ook beter..

Mike999999999
28 juni 2011, 16:26
Ik weet niks over de js100, Maar soms zijn signature modellen heel fijn en kun je hetzelfde niet aan komen. Als ik bij de fender costumshop een strat laat maken met alder body, maple neck, rosewood toets, dikkere frette, C profiel radius 9,5inch hald en big dipper elementen dan ben ik waarschijnlijk duurder uit als dat ik gewoon een john mayer strat koop. Vooral die big dippers zijn giniaal en die kun je nergens kopen.