PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Strat USA



jurrian-93
26 juni 2011, 20:15
Hallo allemaal.

Vandaag was een vrij rare dag voor mij. Om het verhaal kort te houden, ik kreeg een gitaar aangeboden. De vorige eigenaar speelde er niet meer op en leek het beter om hem aan iemand te geven die er nog plezier van kon hebben. Dus zodoende heb ik haar dus gekregen. Hier even een foto:

http://imageshack.us/photo/my-images/193/img00319201106262007.jpg/

Niet zo'n hele duidelijke foto. Maargoed, voor de duidelijkheid. Ik heb geen flauw idee wat voor strat dit is, wanneer die gebouwd is.
Heeft iemand info over deze gitaar? Hier nog een paar foto's en alvast bedankt!!

http://imageshack.us/photo/my-images/98/img00320201106262007.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/24/img00321201106262008.jpg/


Kun je de foto's niet zien, open ze dan even in een nieuw venster/tabblad!

Eygen
26 juni 2011, 20:26
Kijk even naar het serienummer achterop de headstock. Daar kan je zelf meer informatie mee vinden (als dat niet lukt; post m hier op het forum).

grayfink
26 juni 2011, 20:30
E4... nr is 1984 dacht ik. (Eighty four). Volges Guitardaterproject.com in de periode '84 to '88 gemaakt.
Best al oud dus, op de foto ziet hij er erg goed uit voor zijn leeftijd.
Elementen lijken mij Lace Sensors. Sommigen vinden ze steriel klinken, anderen zweren er bij.

http://img98.imageshack.us/img98/6364/img00320201106262007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/98/img00320201106262007.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img24.imageshack.us/img24/1228/img00321201106262008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/img00321201106262008.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

grayfink
26 juni 2011, 20:34
"Gekregen" als in "gratis en voor niks"? :chicken:

benwave
26 juni 2011, 21:31
Mooie gitaar.. mooi kado

jurrian-93
26 juni 2011, 21:35
@Eygen
Achterop de headstock staat geen serienummer, wel op de voorkant: E482944.
@grayfink
Oke, ook enig idee wat voor type dit is? Qua conditie is hij inderdaad echt goed. Nog lekker afgesteld enzo. Het middelste element zit aan 1 kant (bij het schroefje) wel los, maar ik denk dat dit wel te repareren is. De elementen zijn inderdaad Lace Sensors. Ik vind ze niet op alle posities even lekker klinken. In de brug en brug-middel positie klinken ze wel goed. Ook vind ik ze een eigenaardig karakter hebben. De elementen kunnen erg clean klinken, maar gooi je er een hoop gain overheen, oversturen ze heel erg lekker en lijken het net humbuckers! Ik heb bij de gitaar ook nog de originele elementen gekregen, 3 single-coils dus. Ik zit nog te twijfelen of ik die er weer in laat zetten.
En inderdaad, gratis en voor niks... ik moet nog maar even wat verzinnen om hem te bedanken=)

Hendriks
26 juni 2011, 22:05
Lekker Dakota Red. Lijkt mij een USA standard met een "upgrade" met Lace pickups , nice.

Eygen
26 juni 2011, 22:59
Waarschijnlijk kan je dat losse element oplossen door het rubbertje te vervangen aan de binnenkant van de slagplaat.

frander
27 juni 2011, 00:08
Zitten die elementen nu verkeerd om? Meestal staat de tekst aan de 'brugkant' toch?

guitarnijboer
27 juni 2011, 00:34
Donders, wat een mooi ding! Ik heb niks met die Lace elementjes, maar de gitaar ziet er erg goed uit!

jurrian-93
27 juni 2011, 11:54
@frander. Volgens mij ook, maar als je de elementen zou omdraaien, dan staat de tekst op zn kop, dus ik denk dat het bij deze elementen zo hoort!
Eerst nog even een paar foto's :

http://www.imageupload.org/?d=A44FA0781

http://www.imageupload.org/?d=53710DC91

http://www.imageupload.org/?d=4F85B7C21

Ik zit dus nog te twijfelen welke elementen ik in de gitaar doe. De huidige (Lace sensors) of de originele elementen.. wat vinden jullie?

Off-topic: waarom krijg ik die afbeeldingen niet goed? Ik upload ze met 'imageupload' en dan plak ik de link tussen de [IMG] tags...

muziekschuur
27 juni 2011, 12:36
[img en nog een haak en dan aan het eind eerst de haak en dan /img]

Gewoon zo laten die gitaar en ervaring ermee opdoen...

wireman
27 juni 2011, 12:40
Dit lijkt een vroege Fender usa strat 'plus' uit de 80's... (zit er een wilkinson rolling nut op? zo ja, dan is het def. een 'plus'! E4 serienummers zijn erg gewild en over het algemeen als 'beter' beschouwd. Dit was destijds het vlaggeschip van Fender om het merk weer op de kaart te zetten na de 'slechte' periode..Top! Mooi kado!!!
Veel plezier ermee.. Je zou ff kunnen kijken welke lace sensors erop zitten (slagplaat losschroeven en op de onderkant kijken) Als de gitaar origineel is, zouden dit Lace Sensor Gold elementen moeten zijn. Er kan ook een combi met Blue en red in zitten. Laat de gitaar wel ffies nakijken. Er zitten rubbers onder de schroeven voor de elementen. Deze willen nog wel eens verteren. FF goed af laten stellen en je hebt een heel tof gitaartje. De sound van Lace's moeten je wel liggen overigens.. Verwacht geen typisch 'strat' geluid. (overigens zijn de Lace's origineel in deze gitaar geplaatst, hij is dus al origineel.. De strat plus was met Lace's uitgerust)

Eko
27 juni 2011, 13:10
Ziet er uit als een dan Smith perode. Fender was net weer op weg geholpen door Dan Smith om de produktie weer goed op de rit te zetten. Gelden als verzamelwaardig , mits origineel. Dus geen zgn. upgrade uitvoeren aub!

beruk
27 juni 2011, 13:24
Dus geen zgn. upgrade uitvoeren aub!
Want? Komt de Fender politie?

Ontopic: Mazzel, zo'n mooie gitaar!

wireman
27 juni 2011, 13:40
Google Xefhri eens.. (Ik weet niet of het precies zo geschreven is, maar als je 'strat plus' gaat googlen, komt ie er ZEKER uit.. )Dat is een gozer die als 'specialiteit' de strat plus heeft.. Als IEMAND je iets over die gitaren kan vertellen dan is hij het.. Hij heeft een complete site over deze gitaar gemaakt. Erg handige info met vele mooie plaatjes..

Ik heb zelf ook een plus gehad, en heb me er toen in verdiept.. vandaar...

wacht.. hier een link naar zijn site: www.xhefriguitars.com

Het is wel waar wat gezegd wordt.. ALS het een oude plus is, dan zijn ze wel verzamelwaardig.. ZEKER de E4 serienummers... (In deze staat gaan ze makkelijk voor meer dan 1000 euro de markt op.. dus ZEKER een mooi kado!!) (Het was toen een soort JEFF BECK signature die in productie is genomen.. Ze konden toen zijn naam er niet aan vastmaken omdat hij dat toen niet wilde..) Hij heeft deze gitaar toen laten maken.. De grafitti yellow is de Jeff Beck kleur.. Fender heeft m toen in productie genomen in diverse kleuren en met maple of rosewood hals..

Echter kan je m gerust modden.. Ik zou wel de originele onderdelen bewaren zodat je m altijd terug kan 'verbouwen' naar het origineel.. (alleen vervangen van de roller nut gaat helaas niet zonder wat vul en boorwerk, echter is dat minimaal..) Ik zou m ook origineel houden, maar hee... het is jouw gitaar toch?.. Wil je jouw gitaar naar jouw smaak of wil je m behouden?.. Voor allebei de argumenten is wat te zeggen..

jurrian-93
27 juni 2011, 19:17
@wireman

Nee er zit geen wilkinson rolling nut op.. ook zijn de Lace sensor's niet origineel. Ik heb de 3 originele single-coils nog wel, die heb ik er bij gekregen. De vorige eigenaar heeft die dus vervangen door Lace sensor's.. Is dit dan wel zo'n 'plus' strat? Lijkt mij niet ofwel? wat zou het dan kunnen zijn?

Van Dattum
27 juni 2011, 19:54
Je had volgens mij in die tijd de Strat Ultra, Strat Plus, American Standard de Luxe en American Standard. Aflopend in luxeheid...
De eerste vier hadden Lace Sensors, de Ultra en Plus een roller nut. Het verschil tussen de Am Std de Luxe en de gewone Am Std zat in de elementen: De Deluxe had Lace Sensors en de gewone Standard normale single coils.
Als die van jou standaard sc's had, is het volgens mij een American Standard.
Correct me if I'm wrong....
Erg toffe gitaren trouwens, ik speel al ruim 20 jaar op een Strat Plus en die gaat nooit meer weg....

jurrian-93
28 juni 2011, 10:20
Dan lijkt mij dat ik idd een American standard heb! In iedergeval een gaaf gitaartje=) Nu nog de vraag of ik de oude sc's er weer inzet of dat ik deze lace sensors erin laat zitten.

guitarkid
28 juni 2011, 11:33
Zitten die elementen nu verkeerd om? Meestal staat de tekst aan de 'brugkant' toch?

Volgens mij niet. Klopt wel zo.
Leuk kadootje, btw! Bosje bloemen dan maar.....?

Liquidje
28 juni 2011, 12:28
Zitten die elementen nu verkeerd om? Meestal staat de tekst aan de 'brugkant' toch?

Zijn Fender Lace Sensors, heb ik zelf ook in mijn eerste straat gebouwd. Daar hoort het zo als je kijkt naar de wiring. Je ziet het ook aan de orientatie vd tekst:

http://www.drumza.com/images/FenderLaceSensorPickupGoldWhite.jpg

http://phousemusic.com/images/STK-S4.jpg

guitarkid
28 juni 2011, 13:23
Zijn Fender Lace Sensors, heb ik zelf ook in mijn eerste straat gebouwd. Daar hoort het zo als je kijkt naar de wiring. Je ziet het ook aan de orientatie vd tekst:

http://www.drumza.com/images/FenderLaceSensorPickupGoldWhite.jpg

http://phousemusic.com/images/STK-S4.jpg

Maar daar waren we al achter.... ;) Die foto van die Seymour Duncan begrijp ik dan weer niet....

wireman
28 juni 2011, 14:11
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de lace´s er origineel inzaten, er toen SC´s in zijn gezet en vervolgens toch de Lace´s weer in zijn gezet.. Niets is tenslotte zo wispelturig dan een gitarist.. ;) Dan zou het een deluxe kunnen zijn.. (wees overigens maar blij dat er geen wilkinson roller nut op zit.. Het overzetten naar een LSR gaat niet zomaar, kan wel.. maar niet zonder verbouwing aan je hals) Bekijk het zo.. Een USA standard uit '84.. hmmm.... das echt wel een tof gitaartje.. Ik zou er lekker elementen in zetten die jij tof vind.. Goeie seymour's of Kinmanns... Ik zou het wel weten!!
Anderzijds.. probeer eerst lekker de SC's die erbij zitten.. Als het oude fender SC's zijn, zijn ze prima.. LACE's zijn toch vreemde beestjes.. Als je veel metal en rock speel zijn ze prima.. maar clean vond ik het een drama.. Alsof er een deken in mn amp zat.. Ik kon de sweet spot maar niet vinden..

Hoe zit het met de body cavity?.. Swimming pool route of SSS ? (ook weer een signaal of hij uit de luxere serie komt.. Plus had een swimming pool.. ik weet niet hoe het met de rest zit..


Je had volgens mij in die tijd de Strat Ultra, Strat Plus, American Standard de Luxe en American Standard. Aflopend in luxeheid...
De eerste vier hadden Lace Sensors, de Ultra en Plus een roller nut. Het verschil tussen de Am Std de Luxe en de gewone Am Std zat in de elementen: De Deluxe had Lace Sensors en de gewone Standard normale single coils.
Als die van jou standaard sc's had, is het volgens mij een American Standard.
Correct me if I'm wrong....
Erg toffe gitaren trouwens, ik speel al ruim 20 jaar op een Strat Plus en die gaat nooit meer weg....

jurrian-93
28 juni 2011, 14:35
Oke nu wordt het abacadabra voor mij! zoveel verstand heb ik ook weer niet van gitaren.. haha met dat body cavity enzo. wat houdt dat in?

guitarkid
28 juni 2011, 14:38
Oke nu wordt het abacadabra voor mij! zoveel verstand heb ik ook weer niet van gitaren.. haha met dat body cavity enzo. wat houdt dat in?

Dat is de uitsparing onder de slagplaat. Die kan verschillen bij Stratocasters. Bijv. 3 kleinen voor 3 x singlecoil (SSS, zie je het meest), alleen één grote (de "swimmingpool") etc.

Van Dattum
28 juni 2011, 14:40
wees overigens maar blij dat er geen wilkinson roller nut op zit.. Het overzetten naar een LSR gaat niet zomaar, kan wel.. maar niet zonder verbouwing aan je hals

Valt wel mee hoor. Ik heb pas geleden nog de Wilkinson van mijn Strat + vervangen door een LSR. Tandenstokertje en een beetje lijm, 2 nieuwe gaatjes boren en klaar! Krap half uurtje werk. De LSR werkt een stuk soepeler dan de Wilkinson rollernut....

jurrian-93
28 juni 2011, 14:58
Ah okee! Ik ga binnenkort de gitaar eens wegbrengen, even laten nakijken enzovoort! even nieuwe snaren erop, en ik denk de originele sc's er weer in laten zetten.. ik vind dat bij een Fender toch wel het 'Fender-clean' hoort.

wireman
28 juni 2011, 15:20
Als je zelf durf te klussen aan je gitaar is het inderdaad een relatief simpel verhaal... Echter ook wel een klus die indien niet goed gedaan, de hele afstelling van je gitaar kan verkloten met de shims enzo... Dit is een jongen die nieuw is in gitaarland en dan is het een ander koekie..

Ik zou m lekker wegbrengen naar een kenner en er een goeie schouw + afstelling op loslaten.. Ga dan Pickups beluisteren en kijk wat voor jou het beste uitpakt.. nogmaals.. ik zou lekker met de originele SC's beginnen..

succes ermee!!


Valt wel mee hoor. Ik heb pas geleden nog de Wilkinson van mijn Strat + vervangen door een LSR. Tandenstokertje en een beetje lijm, 2 nieuwe gaatjes boren en klaar! Krap half uurtje werk. De LSR werkt een stuk soepeler dan de Wilkinson rollernut....

jurrian-93
28 juni 2011, 15:57
Nja nieuw in gitaarland niet.. maar ik heb me inderdaad nog nooit echt verdiept in zulk soort dingen.. Ehm ik wat voor manier bedoel je pickups luisteren? Je kunt toch niet zomaar even een element aansluiten en luisteren?

Ik zat ook te denken. Aangezien de stock single-coils erg clean zijn(tenminste dat ben ik van Fender gewend) lijkt t me ook wel vet om in de brugpositie een Humbucker erin te zetten. Een vriend van mij heeft dat ook gedaan met zijn PRS SE..

Van Dattum
28 juni 2011, 17:39
Als je zelf durf te klussen aan je gitaar is het inderdaad een relatief simpel verhaal... Echter ook wel een klus die indien niet goed gedaan, de hele afstelling van je gitaar kan verkloten met de shims enzo... Dit is een jongen die nieuw is in gitaarland en dan is het een ander koekie..


Klopt, je moet inderdaad wel weten wat je doet. Ik heb vanwege de zelfbouwerij inmiddels genoeg gereedschap en ervaring om dit als een appeltje-eitje te zien....

@Jurrian: Ik heb mijn Strat+ ook ge-upgrade met een humbucker bij de brug, klinkt echt weergaloos. Ik kan hem ook enkelspoels schakelen voor het "originele" Strat-geluid. Zou ik zeker mee experimenteren als ik jou was...
Overigens heb ik de Lace Sensors vervangen door iets authentiekers:
EMG´s!!!
:hide:

wireman
28 juni 2011, 20:15
Fok it!... Een van de grootste strat players heeft lange tijd EMG's in zijn strat gehad... hell, hij heeft zelfs een signature set.. EMG DG-20.. :strat:

rings a bell?......

Van Dattum
28 juni 2011, 20:17
Kijk, met jou kan ik praten :ok:
Ik heb er een SL20 set in zitten, maar dan met een 89 ipv een 85.

wireman
28 juni 2011, 20:22
Niet met je eigen gitaar.. Verschillende strats met diverse elementen proberen en op basis daarvan gaan experimenteren. Ik zou wel ffies kijken wat voor route je hebt.. met een swimming pool route, kan je makkelijk een slagplaat gaan verbouwen met een humbucker erin en extra schakels (soort HSS strat) (koop dan een mooie slagplaat en verbouw DIE.. hou de originele heel).. Heb je een SSS routing, zal het hakken en beitelen worden.. Zou ik zelf wat voorzichtig mee zijn met een min of meer vintage gitaartje van 27 lentes.. ('84 toch?)
Een PRS SE is wel heeeel wat anders dan een strat he?!.. Maar het is inderdaad te doen.. Zo te horen heb je al GAS verschijnselen :seriousf:

Mijn tip.. ga er eerst van genieten en TESTEN voordat je gaat verbouwen.. Maar hee... zo ben ik...



Nja nieuw in gitaarland niet.. maar ik heb me inderdaad nog nooit echt verdiept in zulk soort dingen.. Ehm ik wat voor manier bedoel je pickups luisteren? Je kunt toch niet zomaar even een element aansluiten en luisteren?

Ik zat ook te denken. Aangezien de stock single-coils erg clean zijn(tenminste dat ben ik van Fender gewend) lijkt t me ook wel vet om in de brugpositie een Humbucker erin te zetten. Een vriend van mij heeft dat ook gedaan met zijn PRS SE..

wireman
28 juni 2011, 20:25
NICE!!! Een strat kan ook met SC's vet klinken!! De man heeft volgens velen de beste toon van allen.. dus tja... Maar ja.. trek je knip maar open!


Kijk, met jou kan ik praten :ok:
Ik heb er een SL20 set in zitten, maar dan met een 89 ipv een 85.

jurrian-93
29 juni 2011, 11:59
Ik wist niet dat onze grote vriend Gilmour over EMG's speelde... Dus stel ik pak wel zo'n setje DG20's dan kom je op zoiets uit:

http://www.musiciansfriend.com/accessories/emg-emg-dg20-david-gilmour-pre-wired-pickguard-pickup-set

maar dan zit je met een compleet ander systeem als ik het op de site van EMG zelf bekijk!

Maargoed even over dat verbouwen van mn slagplaat: ik zat eigenlijk te denken aan een humbucker in sc formaat. Zoiets als dit:

http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/cutting-edge/hot_rails_for_s/

Dan hoef ik toch niet zoveel te gaan verbouwen aan mn gitaar (niet dat ik dat zelf doe, maar dat laat ik wel doen)
Krijg je dan ook te maken met een compleet andere bedrading in je gitaar? Ik heb nl de originele SC's hier nog liggen, met potmeters en switches en alles erbij..

Liquidje
29 juni 2011, 12:34
...
Krijg je dan ook te maken met een compleet andere bedrading in je gitaar? Ik heb nl de originele SC's hier nog liggen, met potmeters en switches en alles erbij..
Nee, tenzij je gaat coil-splitten.

Rooker
29 juni 2011, 22:58
IKi volg dit topic al even.... Gefeliciteerd met je erg gave strat. En dat een krijgertje, hoop dat de ooievaar mij ook is zooiets brengt.

De DG-20 set zou ik persoonlijk niet zo snel doen want je moet niet alleen de slagplaat enzo vervangen maar er moet bij veel spelen ook telkens een nieuwe batterij in die je onder de slagplaat moet doen. Dus telkens alles losschroeven. Wanneer je de kabel ingeplucht laat gaat het nog sneller. Deze set lijkt mij leuker wanneer je meerdere strats hebt.

Is de Lace gold laten zitten geen optie? Clapton gebruikt ze ook in zijn grijze strat bij de on the night tour. Vind ik persoonlijk een van de lekkerste gitaargeluiden.

Zelf ben ik bewonderaar van bijde artiesten en heb ik in de brug een Tonezone s van Dimarzio. Ook een variant van humbucker in sc formaat. Met de juiste pedaaltjes er tussen kom je een heel eind bij Guilmoure in de buurt maar ben je denk ik toch wat veelzijdiger wanneer je maar een strat hebt.

succes:ok:

jurrian-93
30 juni 2011, 00:05
IKi volg dit topic al even.... Gefeliciteerd met je erg gave strat. En dat een krijgertje, hoop dat de ooievaar mij ook is zooiets brengt.

De DG-20 set zou ik persoonlijk niet zo snel doen want je moet niet alleen de slagplaat enzo vervangen maar er moet bij veel spelen ook telkens een nieuwe batterij in die je onder de slagplaat moet doen. Dus telkens alles losschroeven. Wanneer je de kabel ingeplucht laat gaat het nog sneller. Deze set lijkt mij leuker wanneer je meerdere strats hebt.

Is de Lace gold laten zitten geen optie? Clapton gebruikt ze ook in zijn grijze strat bij de on the night tour. Vind ik persoonlijk een van de lekkerste gitaargeluiden.

Zelf ben ik bewonderaar van bijde artiesten en heb ik in de brug een Tonezone s van Dimarzio. Ook een variant van humbucker in sc formaat. Met de juiste pedaaltjes er tussen kom je een heel eind bij Guilmoure in de buurt maar ben je denk ik toch wat veelzijdiger wanneer je maar een strat hebt.

succes:ok:

Ik weet niet zeker of het Lace Golds zijn! Ik heb de slagplaat er nog niet af gehad.. op het moment nog niet veel tijd voor! (op de elementen staat de tekst in Rood -zilver/goud- blauw... op de bovenkant zegmaar..

Dat terzijde.. Wat ik eigenlijk uit de gitaar wil halen is:

- Een lekkere, heldere Fender stratocaster-clean.. jullie weten denk ik wel wat ik bedoel.
- Een fijne humbucker (in sc-formaat) voor overdriven, distorted solo's, ritmepartijen etc. De sound van Gilmour vind ik heel erg gaaf, maar dat is echt niet het enige.. ik wil ook wel een beetje kunnen scheuren met mn gitaar.. denk bijvoorbeeld ook eens aan deze sound:
http://www.youtube.com/watch?v=GginWYf22rs (en dan vanaf de solo op 1:47) En bijvoorbeeld dit: http://www.youtube.com/watch?v=na7ksA3YKeU

Nu weet ik dat ik dat geluid nooit ga evenaren maargoed, dan hebben jullie een idee van mijn smaak=)

Tijd om te gaan slapen, morgen kijk ik weer;)

groovieguitarguus
30 juni 2011, 00:42
Als er in de body (onder de slagplaat) NIET is gehakt o.i.d. zou ik de body origineel houden!!! Indien een Humbucker, dan idd een mini formaat ala Seymour Duncan mini '59.... wat betreft EMG's... een batterij onder de slagplaat hoeft geen punt te zijn. 1x per jaar een nieuwe batterij is voldoende... althans als je een Duracel gebruikt en na het spelen je plug uit de gitaar haalt... er moet echter wel ruimte voor de batterij zijn... = hakken = zonde van zo'n gave strat....

Succes...

muziekschuur
30 juni 2011, 01:46
Eerst even goed op spelen. Dan de historie van de gitaar achterhalen.... De man van wie je hem kreeg kan je vast wel vertellen hoe e.e.a. zit. Of anders weet hij wel van wie die was.... Die het dus wel weet..... Hoogstwaarschijnlijk is de afstelling dik in orde en hoef je er niets aan te doen.... Zonde als je een originele STRAT DELUXE zou verprutsen met niet originele onderdelen zonder duidelijk te hebben wat je ooit wil bereiken. En een STRAT GELUID krijg je uit een strat. EEN GIBSON GELUID UIT EEN GIBSON.... is maar een hint. Je kan in principe alle sounds die een Gibson maakt goed benaderen met de Strat.... gewoon leren hoe dat moet.... De 5 standen schakelaar geeft je de mogelijkheid om dat te doen... (singlecoils samen als humbucker schakelen)

jurrian-93
30 juni 2011, 10:41
@groovieguitarguus
Nee ik ga sowieso niet in mn gitaar hakken. Dat zou echt heel zonde zijn van zo'n mooie strat.
@muziekschuur
Ik ga binnenkort inderdaad even contact opnemen met de vorige eigenaar of hij nog wat meer weet. Even vragen welke pickups er nou origineel inzaten (de Lace sensors of de stock sc's). En denk je zeker dat het een strat deluxe is? Het lijkt mij meer een American standard strat met een upgrade met Lace sensors... Nee ik hoef ook niet het Gibson geluid uit mn Strat te halen, daar heb ik mijn SG wel voor;)

jurrian-93
4 juli 2011, 18:48
Korte update!

Ik heb de gitaar vorige week vrijdag weggebracht naar de gitaardokter. Ze hebben zaterdag meteen gebeld dat hij klaar was. De originele SC's zitten er weer in en de elektronica is gechecked. Morgen ga ik hem ophalen, ben erg benieuwd hoe die is geworden=)

jurrian-93
8 juli 2011, 19:01
En de originele elementen zitten er weer in=) ze klinken vrij goed, al zeg ik het zelf. Mooie heldere tonen!