PDA

View Full Version : Foto's gezocht...



Pöl
24 mei 2003, 15:11
Hi all,
ik heb besloten een beetje aan mijn Mexi Fender Jazz te prutsen. Het zou vooral over het uitzicht gaan.
Heb op 't net een beetje naar foto's van leuke gitaren gezocht voor inspiratie, en nu vroeg ik mij af of jullie nog leuke sites hadden waar ik wat inspiratie kan opdoen??

So far heb ik reeds besloten dat er bartolini hum cancelling pickups inkomen en nieuwe passieve electronica (potmeters en bekabeling dus :razz:)

Ik ben ook nog op zoek naar een goede alternatieve brug

Suggesties??

BB
24 mei 2003, 15:22
Op 2003-05-24 15:11, schreef Pöl:
Ik ben ook nog op zoek naar een goede alternatieve brug

Suggesties??


Leo Quan Badass II. Vervangbrug voor voor Fender Jazz en Precision. Topkwaliteit, ik heb ze er zelf ook op staan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BB op 2003-05-24 15:22 ]</font>

bassopotmus
24 mei 2003, 16:51
Wat heb je nu? Hoe ziet et uit?
Badass is goed, meteen erop, geen extra gaten boren en meer sustain. Ook intonatie en afstellen gaat wat beter dan met "normale" bruggen, die vintage types dus.
(neej niet alles wat vintage is is goed)

Maar wat wil je precies? Uiterlijk begrijp ik?

Een nieuwe slagplaat kan veel doen, mirror is mooi, maar torquase shell ook. Ligt natuurlijk aan je body kleur.

Maar als je toch upgrade naar beter pu's, check de J-retro eens. http://www.j-retro.co.uk
je hoeft niets te vrezen en het geluid kan je nu lekker kneden. Geeft wat moderne toon aan je jazz, ik denk zoiets als een marcus miller.

Tjah ik heb vlammen op me slagplaat gespoten, ook leuk.

Pöl
24 mei 2003, 17:00
ik heb nu een witte slagplaat, rosewood neck en winered body...

Ik zou m'n bas graag passief houden, eigenlijk.

heeft er iemand suggesties voor nieuwe potmeters?

JV
24 mei 2003, 17:05
dan heb ik dezelfde bas als jij hebt.

http://home.planet.nl/~vos02157/jasper/gear/fender/bas1.jpg

enige wat ik eraan gedaan heb voorlopig is een zwarte slagplaat. ziet er een stuk beter uit vind ik zelf

Semafoor
24 mei 2003, 19:12
Lijken me aardig goede upgrades. Zou je als de bartolini's erin zitten even kunnen melden hoe het klinkt en wat het verschil is (ik twijfel ook nog een beetje over andere pick-ups in mijn jazz)?
En wat bassopotmus zegt, een andere slagplaat is altijd leuk.
Zelf ga ik mijn eigen slagplaat ook nog even 'kleuren' en bestel ik binnenkort witte pickupcovers (voor 3,95 of zo :smile:), ziet er gelijk ook weer wat anders uit.

Bastijn
25 mei 2003, 14:11
een chrome slagplaat op winered, staat dat ook niet bruut?

bassopotmus
25 mei 2003, 18:15
Zeker wel! en witte Pu behuizingen is ook rete vet!, Maar meot je juiste body kleur voor hebben, SB staat het niet zo op vind ik.

Semafoor
25 mei 2003, 20:24
Ik vind het juist wel apart staan op een sunburst, over een maandje ga ik er mee aan de slag en ik post dan misschien wel wat foto's.
Geen smaak is ook smaak.

bassopotmus
25 mei 2003, 21:17
Alhoewel je het wel ziet op een Jaguar, steekt heel erg mooi af op een rode plaat.
Customisen is toch heerlijk!!

Jeremy B.
26 mei 2003, 10:20
Ik heb bartolini pickups erin zitten... ben er helemaal weg van! klinkt echt super en strak!

ik heb ook een mex jazz ne heb de standaard potmeters er nog in zitten. Het enige wat ik verder nog heb gedaan is m'n body geschuurd. De hele polyesterlaag is eraf en dat is ook een wereld van verschil!!! Alsof die poly-laag de klank tegen houdt... kan 't niet anders uitleggen, maar hij klinkt stukken transparanter!

en ff over de brug... ik zit aan een hipshot brug te denken, waar je je snaren zo kan inhaken ipv door je brug te halen. werkt veel koosjerder en je beschadigd je snaren ook niet!

Pöl
26 mei 2003, 11:50
Kan dat zomaar, je polyester laag eraf halen? Wist ik niet...
Anywayz, i like the red...

Jeremy, waar haalde je je Bartolini's?.

Emeth
26 mei 2003, 15:33
voxhumana heeft ze.
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi

Jeremy B.
26 mei 2003, 23:10
die bartolini's kan je bij elke gitarenboer bestellen hoor! ik heb ze in een klein winkeltje in Meppel besteld.

ToolRulez
31 mei 2003, 11:09
hey Pöl,

Misschien kan je ook even op het forum van TalkBass kijken, ze hebben daar regelmatig helemaal customized jazz-basses.
Hier is een complete thread met J-basjes:

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81417&highlight=custom+fender+jazz+bass

Pöl
31 mei 2003, 11:32
Thanks tool, ben weer een tijdje zoet :-D

ToolRulez
31 mei 2003, 11:59
Graag gedaan,

Heb zelf ook enorme GAS-aanvallen :D

bassopotmus
31 mei 2003, 14:15
Goddamn, een rode '75 met van die geile pearl inlays, covers en matching headstock, leuk idee om te laten bouwen..


blijven mooie dingen die jazzes

bassopotmus
31 mei 2003, 18:55
http://www.coloriffic.com/

Ook leuk custom

ToolRulez
1 juni 2003, 12:33
Keb een keer een J-bass gezien met een pickguard met een stuk schilderij van Picasso erop, in de stijl van de Ibanez JPM (Jonh Petrucci). Dat was wel heeel mooi, later nooit meer gezien helaas...

bassopotmus
1 juni 2003, 14:20
....nou nee