PDA

View Full Version : El Maya SG GAS-aanval



Jambi
26 juni 2011, 19:27
Van de week zag ik hem op marktplaats en ik moest hem hebben! El Maya SG kopie uit 1974. Tenminste; de vorige eigenaar heeft hem in 74 nieuw gekocht. Zoals hij over de telefoon al zei is alles behalve de snaren origineel!!! En hij heeft hem echt heel erg puik onderhouden. Paar deukjes, op de hals kleine beschadiging. Een heel aardige vent die helaas zelf niet meer kon spelen door gewrichtspijn. Gezellig een bakkie koffie nog gedronken en wat gekletst.

Ondanks de 3way switch klinken de onderste twee opties hetzelfde en heb ik dus twee opties. Hoe dan ook; hij klinkt als een klok en speelt als een beest! Ik ga hem binnenkort maar eens naast de Gibson van een maat van me zetten. De verkoper wilde hem alleen kwijt als ik ook zijn versterker (Peavey Pacer) en effect mee zou nemen en wat blijkt; er zat een Ibanez AE400 bij! (wel degene met distortion ipv overdrive, maar klinkt toch echt heel erg 70!!!)

Goed, hier de foto's:
http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/2a725660.jpg
http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/7c9c6348.jpg
http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/c422b969.jpg

Epiphoneee
26 juni 2011, 19:55
AAAAH wat een GEIL ding zeg! Veel plezier er mee! :blast::blast::blast:

mikeyaxeman
26 juni 2011, 19:56
Wow, ik heb zelf een Gibson maar dit is ook wel een heel erg mooie zeg!
100 Punten! :ok:

Jambi
26 juni 2011, 23:07
Ik ben er ook echt ssuuuuuuuppppeerrrrrblij mee!!!!!! Dit is veruit de gaafste gitaar die ik ooit heb gehad!

Oranjeaap
26 juni 2011, 23:54
Ik had zelf de pickguard eraf gedaan. Maar verder is er niets op aan te merken. Prachtig ding! Hoe is de kwaliteit, qua hout enzo?

BamBuFan1
27 juni 2011, 01:11
Inferieur Japanse waaibomenhouten lopende band-produkt van een eeuw geleden. Maar ik zal niet lullig doen, ik haal hem voor net geen 5 tientjes netjes bij je weg om hem op een nader te specificeren lokatie op geheel humane wijze TE BESPELEN TOT M'N VINGERS BLOEDEN!!!!

wietse
27 juni 2011, 08:01
Inferieur Japanse waaibomenhouten lopende band-produkt van een eeuw geleden. Maar ik zal niet lullig doen, ik haal hem voor net geen 5 tientjes netjes bij je weg om hem op een nader te specificeren lokatie op geheel humane wijze TE BESPELEN TOT M'N VINGERS BLOEDEN!!!!

ik bied het dubbele!!
machtig mooi ding, ga je geen spijt van krijgen, top instrumenten die el maya's.

jim__
27 juni 2011, 08:38
Had hem al zien staan op MP ja, gaaf ding. Gefeliciteerd!

Jambi
27 juni 2011, 12:04
Ik had zelf de pickguard eraf gedaan. Maar verder is er niets op aan te merken. Prachtig ding! Hoe is de kwaliteit, qua hout enzo?

Ja ik vind het wel weer gaaf zo origineel. Zo is ze bedoeld. Kwaliteit is te gek! Afwerking is erg goed, kleine lakbeschadiging aan de hals, maar evrder top. Goed stuk mahonie, weegt precies genoeg. Ik ben alleen benieuwd naar de afstelling van de Pups. ik heb 2 opties met een 3way switch.

Jambi
27 juni 2011, 12:07
Inferieur Japanse waaibomenhouten lopende band-produkt van een eeuw geleden. Maar ik zal niet lullig doen, ik haal hem voor net geen 5 tientjes netjes bij je weg om hem op een nader te specificeren lokatie op geheel humane wijze TE BESPELEN TOT M'N VINGERS BLOEDEN!!!!

Vind ik een redelijk bod. Ik denke r nog even over na. :crazyhappy:

Mike999999999
27 juni 2011, 12:48
Ik denk wel dat de orginele snaren wel fijner spelen als deze, Maar verder zeker een prachtige gitaar. Enige minpuntje is dat het plaatje waar de pots aan vast zitten.

Maar hoe is de sound verder, beetje gibson of totaal niet?

wireman
27 juni 2011, 13:00
Ik vind die slagplaatjes juist WEL cool... 70's all the way man!! Dat ding komt uit die tijd, en dat mag je best showen! Het klopt helemaal met de knoppen.. Super gaaf gitaartje en een vette pre-lawsuit SG!! De bigsby is ook super vet! Hoe is ie in balans?.. Ik vind de SG copies (en epiphone overigens) altijd erg last hebben van een zwaar hoofd.. Ze gaan altijd zakken.. Is deze een beetje in balans met die bigsby als contragewicht?

Jambi
27 juni 2011, 13:25
Ik vind die slagplaatjes juist WEL cool... 70's all the way man!! Dat ding komt uit die tijd, en dat mag je best showen! Het klopt helemaal met de knoppen.. Super gaaf gitaartje en een vette pre-lawsuit SG!! De bigsby is ook super vet! Hoe is ie in balans?.. Ik vind de SG copies (en epiphone overigens) altijd erg last hebben van een zwaar hoofd.. Ze gaan altijd zakken.. Is deze een beetje in balans met die bigsby als contragewicht?

Hij blijft perfect oop mijn been in balas als ik hem loslaat!

Jambi
27 juni 2011, 13:27
Ik denk wel dat de orginele snaren wel fijner spelen als deze, Maar verder zeker een prachtige gitaar. Enige minpuntje is dat het plaatje waar de pots aan vast zitten.

Maar hoe is de sound verder, beetje gibson of totaal niet?

Ik vind dat plaatje hem juist authentiek maken. De klank is heerlijk Gibson. Ik speele r een beetje Wolfmother achtige dingen op en dat klnkt geweldig! Binnenkort bij een maat van me alngs die een SG uit de 70s heeft. Even vergelijken.

Jay75
27 juni 2011, 14:35
Mooi ding, ik heb een 71er SG Deluxe en die heeft ook die controlplate erop, nice!