PDA

View Full Version : The last summer day (remix) Metal-Death metal



glennshred
26 juni 2011, 16:47
Hi mensen,

Heb een remixje gemaakt van één van men vijf songs waaraan ik al een
tijdje werk. Originele song: The lost summer memories, Deze (remix)
The last summer day ;)

Fusion van melodieuze metal en death metal met verder een hoopje synth's
erbovenop en wat experimentele klanken!

Richting: Living colour, Textures, born of osiris, old skool metal e.a.

Hoop dat jullie het leuk vinden ;)


http://www.youtube.com/watch?v=Uhoff8z1GK4&feature=channel_video_title

Duhsjaak
30 juni 2011, 05:24
Hi
Om maar met dat laatste te beginnen, ja! En een clip ook nog met leuke vondsten. Om met Mauriat te beginnen om vervolgens los te barsten vind ik niets meer of minder dan briljant.

Ik hoop alleen dat iemand die ook echt iets weet van dit soort muziek eens inhoudelijk zijn/haar licht erover wil laten schijnen, want ik weet er werkelijk te weinig van om ies zinnigs te roepen. Want ik snap niet dat een goed stuk werk als dit geen reacties geeft.

Vast staat voor mij, dat ook na een paar luister-/kijkbeurten het nog de moeite waard blijft.

Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
30 juni 2011, 09:17
HEt is de eerste keer in lange tijd dat ik een videoclip zie die echt iets toevoegt aan een nummer. Ik heb kippevel op m;n armen staan. Echt. ik vind het fokking briljant. Die clip is dus wat mij betreft perfect, al vraag ik me een beetje af wat all time low erin doet, ik heb het maar als een cynische referentie opgevat, maar ach, dat doet er ook niet toe. Wat betreft de muziek: er mag iets meer definitie in, met name wat betreft de gitaren als ze gaan stampen. Ik vermoed dat het doosje-drums zijn, ook lastig bij dit soort muziek maar een echte drummer zou nog vetter zijn. GEzeik in d emarge hoor, waar het om gaat is dat het pakt en dat doet dit. En je hebt ook nog een mooie naam. Wat wil je nog meer? ;)

Wat zijn je plannen met dit materiaal?

glennshred
2 juli 2011, 00:23
Hi
Om maar met dat laatste te beginnen, ja! En een clip ook nog met leuke vondsten. Om met Mauriat te beginnen om vervolgens los te barsten vind ik niets meer of minder dan briljant.

Ik hoop alleen dat iemand die ook echt iets weet van dit soort muziek eens inhoudelijk zijn/haar licht erover wil laten schijnen, want ik weet er werkelijk te weinig van om ies zinnigs te roepen. Want ik snap niet dat een goed stuk werk als dit geen reacties geeft.

Vast staat voor mij, dat ook na een paar luister-/kijkbeurten het nog de moeite waard blijft.

Vriendelijke groet, Gus



Daar zeg je wat, heb het zelf weet niet hoeveel keren beluisterd. Ik maak
graag spannende dingen.

Het grappige is dat ik niets afweet van Mauriat, bij het zoeken van die gifjes
stoote ik per ongeluk op die naam. Men originele nummer heet The lost
summer memories, heb dit klein remixje dan maar genoemd naar the last
summer day. Toch bedankt voor het compliment :)

Ach ja geslaagd als een echte song vind ik het toch niet, eerder een hoop
samenraapsels van het originele nummer. Veel variatie zit er eigenlijk ook
niet in alleen korte verschillende stukjes. Van de gitaarpreset zelf heb ik wat
distortion afgehaald (nog werk aan) en andere stukken worden opnieuw
opgenomen met wat meer variatie.

Ik denk niet dat er veel mensen fan zijn van men rare aanpak haha, het
klinkt dan ook niet echt volledig aan, toch werk ik eraan. (rijmt nog)

Bedankt Gus :crazyhappy:

glennshred
2 juli 2011, 00:46
HEt is de eerste keer in lange tijd dat ik een videoclip zie die echt iets toevoegt aan een nummer. Ik heb kippevel op m;n armen staan. Echt. ik vind het fokking briljant. Die clip is dus wat mij betreft perfect, al vraag ik me een beetje af wat all time low erin doet, ik heb het maar als een cynische referentie opgevat, maar ach, dat doet er ook niet toe. Wat betreft de muziek: er mag iets meer definitie in, met name wat betreft de gitaren als ze gaan stampen. Ik vermoed dat het doosje-drums zijn, ook lastig bij dit soort muziek maar een echte drummer zou nog vetter zijn. GEzeik in d emarge hoor, waar het om gaat is dat het pakt en dat doet dit. En je hebt ook nog een mooie naam. Wat wil je nog meer? ;)

Wat zijn je plannen met dit materiaal?


Hey bedankt man,

Ik heb er ook wel ééns wat kippenval van gehad, dat wilt zeggen dat de muziek goed is doorgekomen. Nu alleen nog een goede balans zoeken en een betere gitarist worden. Heb me voor genomen om me te gaan
bezig houden met covers. Alleen ik ben zo lui lui lui lui.. maar de goesting
komt wel stillekens.

Over het gitaargeluid.. heb de 5150 amp van de pod gekozen, klinkt erg
klein, had dat wat groter moeten maken vind ik (meer volume)

De drums zijn idd in een doosje (Add vsti) en zijn pre made, zelfgemaakte
beats klinken stukken beter he, had me ook wat beter met de velocities
kunnen bezig gehouden. Echte drums zullen er wel nooit inkomen maar
ik beloof me beter bezig te houden met deze.

Men plannen zijn: het originele nummer en de andere 4 volwaardig te
maken, zal nog lang duren maar uiteindelijk kom ik er wel.

Toch nog een dikke mercy voor dat kippenvel :crazyhappy:

guhlenn
4 juli 2011, 08:56
Welcome. :) Het was gemeend.

Riky
4 juli 2011, 18:30
Lekker freaky! Goede clip en knap gemaakte muziek al is het eerlijk gezegd totaal niet mijn ding.

glennshred
13 juli 2011, 18:28
Hey bedankt man, het is inderdaad niet iedereen zijn ding maar ben wel blij
dat je het kan waarderen :)