PDA

View Full Version : LP 50's tribute met Humbuckers Tohomann



RedBuell
26 juni 2011, 09:58
Ik kreeg net het Thomann krantje binnen, op de voor pagina de Gibson Les Paul 50's tribute met humbuckers.

Nou heb ik in een ander topic begrepen dat dit model alleen voor Thomann is gemaakt. Heeft iemand al ervaring met dit gitaartje, hij kost net geen € 700,- incl een gigbag. Het probleem van een LP kopen is dat je er meerdere moet testen en dan de beste nemen, alleen is dat natuurlijk lastig bij Thomann.

Weet iemand of ze ook gewoon in de winkels komen te liggen?

Sinner1980
26 juni 2011, 10:03
Ga er maar vanuit van niet. Als je er één wilt zal je er gewoon één moeten bestellen of je hebt zin in een ritje Treppendorf.

Mocht de gitaar niet bevallen kun je ze gewoon terugsturen binnen 30 dagen dus als je er echt één wilt dan zou ik er gewoon voor gaan

Nielsje
26 juni 2011, 10:10
Het probleem van een LP kopen is dat je er meerdere moet testen en dan de beste nemen, alleen is dat natuurlijk lastig bij Thomann.

Weet iemand of ze ook gewoon in de winkels komen te liggen?

Ik zie het probleem niet zo: je kan toch voor prima naar Thomann toe gaan om daar gitaren te testen?

Sinner1980
26 juni 2011, 10:35
Ik zie het probleem niet zo: je kan toch voor prima naar Thomann toe gaan om daar gitaren te testen?

Van de kosten van dat uitje alleen al kun je er nog één bijbestellen.
Die kun je dan wel vergelijken en dus testen en er één terugsturen...

Creditcard rekening komt pas een maand na dato dus je hoeft niet voor te schieten...Jezus wat ben ik slim vandaag:crazyhappy:

RedBuell
26 juni 2011, 10:37
Ik wist niet of dat mogelijk was bij Thomann, ik dacht dat het alleen een internetstore was.

Hmmm Treppendorf, 1230 km heen en terug.... Ik dacht het niet :seriousf:

Epiphoneee
26 juni 2011, 13:19
Voor een tripje naar Thomann kan je inderdaad alvast cruise-control aanzetten. Bij Thomann kan je altijd binnen 30 dagen terugsturen (alhoewel dat je wel de verzendkosten kost volgens mij). Verder heb je ook dezelfde goldtop, maar dan met P90's, en een iets mooiere kleur gold (mijn mening) voor hetzelfde geld, maar dan niet Thomann-exclusief. http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Studio-60s-Tribute-Worn-Gold-Top

Die vind ik mooier dan die van Thomann, en P90's vind ik ook beter klinken dan humbuckers.

Orbis
26 juni 2011, 13:37
Voor een tripje naar Thomann kan je inderdaad alvast cruise-control aanzetten. Bij Thomann kan je altijd binnen 30 dagen terugsturen (alhoewel dat je wel de verzendkosten kost volgens mij). Verder heb je ook dezelfde goldtop, maar dan met P90's, en een iets mooiere kleur gold (mijn mening) voor hetzelfde geld, maar dan niet Thomann-exclusief. http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Studio-60s-Tribute-Worn-Gold-Top

Die vind ik mooier dan die van Thomann, en P90's vind ik ook beter klinken dan humbuckers.

Maar die GT is bij Rock Palace niet meer op voorraad, en het is nog maar de vraag of ze er meer geleverd krijgen.

Buzzel
26 juni 2011, 13:52
Als je in treppendorf zelf iets wil kopen krijg je niet de zelfde gitaar mee als die je hebt geprobeerd. Je betaalt dat verschijnt je naam op een scherm met de informatie dat je nog een half uur moet wachten totdat je eindelijk je gitaar uit het magazijn kunt ophalen, dus niet het showroom model. Is wel heel indrukwekkend de gitaarafdeling van thomann. En het magazijn ook. Treppendorf is echt een ongelofelijk klein gat, maar dat magazijn dat is net zo groot als het dorpje :seriousf:

http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/Buzzel/DSCF0454.jpg

Sinner1980
26 juni 2011, 13:56
Als je in treppendorf zelf iets wil kopen krijg je niet de zelfde gitaar mee als die je hebt geprobeerd. Je betaalt dat verschijnt je naam op een scherm met de informatie dat je nog een half uur moet wachten totdat je eindelijk je gitaar uit het magazijn kunt ophalen, dus niet het showroom model.

Daar zal toch wel een mouw aan te passen zijn neem ik aan?
Zal ff lekker worden dat je geen gitaar mag uitzoeken...:stop:

Buzzel
26 juni 2011, 14:00
Daar zal toch wel een mouw aan te passen zijn neem ik aan?
Zal ff lekker worden dat je geen gitaar mag uitzoeken...:stop:

Ongetwijfeld ;) Maar toch zit het wat raar in elkaar. Veel showroom modellen waren helemaal beschadigd en zo.

Sinner1980
26 juni 2011, 14:04
Ongetwijfeld ;) Maar toch zit het wat raar in elkaar. Veel showroom modellen waren helemaal beschadigd en zo.

Beschadigd? Moet je eens bij Guitar Center in NYC gaan kijken...dat ging helemaal nergens over al was het wel vet gezien je ongegeneerd alles kon pakken en overal in kon pluggen.

Pepe
26 juni 2011, 14:07
Thomann de Ikea van gitaarland. Bij de Zweed neem je toch ook niet het demonstratie bed mee? Het is een van de redenen waarom Thomann scherpe prijzen heeft. Dat geldt min of meer voor elke internet store, gewoon dozen doorschuiven.

rpl
26 juni 2011, 14:20
Thomann de Ikea van gitaarland. Bij de Zweed neem je toch ook niet het demonstratie bed mee? Het is een van de redenen waarom Thomann scherpe prijzen heeft. Dat geldt min of meer voor elke internet store, gewoon dozen doorschuiven.

Jij kan ook je borst nat maken met dozen schuiven gezien je advertisements :seriousf:

Rinze
26 juni 2011, 14:41
Thomann de Ikea van gitaarland. Bij de Zweed neem je toch ook niet het demonstratie bed mee? Het is een van de redenen waarom Thomann scherpe prijzen heeft. Dat geldt min of meer voor elke internet store, gewoon dozen doorschuiven.

Alleen is IKEA juist geen internetstore.. was het maar zo, dat zou een hoop afzien schelen ;)

Pepe
26 juni 2011, 15:20
Ja, dat Ikea zijn catalogus niet in een shop zet.. een van de grote mysteries van internet...

Fireburst
26 juni 2011, 16:14
Ja, dat Ikea zijn catalogus niet in een shop zet.. een van de grote mysteries van internet...

Ikea = the human mousetrap. Als ze online gaan verkopen verliezen ze de verkoop van alle spulletjes die je 'niet nodig hebt' maar onderweg toch maar opgepikt hebt. Het systeem van hun winkels (eigenlijk 1 lange gang) zullen ze daarom ook niet snel veranderen, opdat je overal wel moét passeren en hopelijk iets extra meeneemt.

En het werkt hoor, als je ziet met wat mijn vrouw altijd thuiskomt... :stop:

guitarkid
26 juni 2011, 17:13
Voor een tripje naar Thomann kan je inderdaad alvast cruise-control aanzetten. Bij Thomann kan je altijd binnen 30 dagen terugsturen (alhoewel dat je wel de verzendkosten kost volgens mij). Verder heb je ook dezelfde goldtop, maar dan met P90's, en een iets mooiere kleur gold (mijn mening) voor hetzelfde geld, maar dan niet Thomann-exclusief. http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Studio-60s-Tribute-Worn-Gold-Top

Die vind ik mooier dan die van Thomann, en P90's vind ik ook beter klinken dan humbuckers.

+1 voor de hele post, maar ik dacht dat je zelfs kosteloos kon retourneren!
Ik weet het niet helemaal zeker, kan ook zijn dat ik toen iets had dat verkeerd geleverd was en daarom retour ging.

rpl
26 juni 2011, 17:14
:seriousf:
Ja, dat Ikea zijn catalogus niet in een shop zet.. een van de grote mysteries van internet...

:seriousf: JAaaa :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

Buzzel
26 juni 2011, 17:46
+1 voor de hele post, maar ik dacht dat je zelfs kosteloos kon retourneren!
Ik weet het niet helemaal zeker, kan ook zijn dat ik toen iets had dat verkeerd geleverd was en daarom retour ging.

Alleen kosteloos retour als er iets mis is met het product dacht ik.

Sinner1980
26 juni 2011, 21:51
Stoppen nou over Ikea jongens...straks worden jullie nog verdacht van terreurdaden jegens deze keten;)