PDA

View Full Version : World Wide Youtube Band



dj0knuf
25 juni 2011, 21:49
Ola :)

Sinds kort een "youtubeBandje" opgericht. Met mensen over heel de wereld doen we allerlij cover's. Check it out :) (gitarist ben ik ofcourse)

als je mee wilt doen, laat het aub weten :cooler:
http://www.youtube.com/watch?v=QMzsinBAIyA
http://www.youtube.com/watch?v=OkUtrGA5eho

MaxVMH
25 juni 2011, 22:37
Wil wel eens iets inspelen :) Speel vooral toetsen.

Duhsjaak
28 juni 2011, 03:35
Hi
Vreselijk leuk project.
Moest even wennen aan het stemgeluid van de dame maar toen ik 'door' was ging het ook als een trein.

Heerlijk eigenzinnige muziek.
Ik hoop op nog vele van dit soort posts!
Vriendelijke groet, Gus

dj0knuf
1 juli 2011, 14:00
Bedankt :)

We zijn druk bezig, en als je mee wilt doen laat het dan ook ff weten :) ;)

dj0knuf
1 juli 2011, 14:01
hier trouwens nog een, vind deze zelf wat minder. Smaken verschillen :)


http://www.youtube.com/watch?v=I3qRsw680Nk&feature=mfu_in_order&list=UL

vpilot
2 juli 2011, 13:42
Ik hou wel van dit soort initiatieven, erg leuk!
Hoe organiseer je zo'n opname eigenlijk?

Duhsjaak
3 juli 2011, 05:21
Hi
I beg to differ, zeggen ze dan. Ik vind m zeker niet minder.

Ik heb tijdens een theatertour een tamelijk bekende NL'er (geen BN'er dus, maar TBN'er) getipt over de band Pearls before Swine en de persoon die een smoel gaf aan die band Thomas Rapp. Hij heeft daar zelfs een post over op het net gezet. Als je Ricky Koole googlet, kom je deze post vanzelf tegen.

40 jaar voor de shoegaze craze deed Rapp al super introverte dingen. Hebben zelfs nog een tijd in Amsterdam gewoond. Ik was vanaf dag een verkocht. Er is een tijd terug een overzichtsdoos met CD's verschenen. Die gaat er ook nog aan geloven, bij alle LP's.

Maar goed, dat gaat allemaal niet over jullie muziek. Misschien hoort het een beetje bij shoegaze om erg bescheiden te zijn, maar ik wil een lans breken voor de eerste extroverte shoegaze. Iets meer zelfvertrouwen is zekers op zijn plaats.

Mij mag je dag en nacht wakker maken voor dit soort kleine liedjes. Mijn weekend is heerlijk!!!

Vriendelijke groet, Gus

hugo123
3 juli 2011, 16:30
Super! ook echt leuk initiatief! Zou ook graag eens meedoen!

beruk
3 juli 2011, 16:30
Erg leuk initiatief hoor! Zou best eens willen mee doen, nu nog de techniek door krijgen.

highflyers
4 juli 2011, 02:45
de opname van the beatles let it be klopt helaas kwa timing niet helemaal met het orgineel maar toch super dat dit gedaan word world wide.

dj0knuf
10 juli 2011, 22:42
Bedankt allemaal :)

@MaxVMH, heb je een site of iets waar ik je kan horen spelen?
@Duhsjaak, ik snap niet echt wat je hier precies mee bedoeld :p

Binnenkort komt Pyro, van Kings of Leon online! We zijn nu nog druk bezig :)

BibixMusic
11 juli 2011, 21:19
oeh nice!

ik wil wel meedoen hoor.. hier is mijn youtube kanaal voor een indruk van mijn stem;

www.youtube.com/bibixmusic

Duhsjaak
12 juli 2011, 02:46
Hi
Duhsjaak hier, oftewel Gus.
Ik heb twee reacties gegeven en ik twijfel een beetje over welke reactie vragen oproept.

Ik gok de laatste?

Shoegaze is een muzieksoort met relatief kleine liedjes, mooie kleine weinig uitbundige dingen van introverte lieden die een beetje verlegen zijn. En daarom naar de punten van hun schoenen kijken.

Vandaar Shoegaze. De laatste post vind ik zo'n mooi klein (te bescheiden) liedje. En het doet mij denken aan de prachtband Pearls Before Swine.

En jij zet er zelf boven dat je dat liedje minder vindt. En omdat Engelsen zich verontschuldigen dat ze het in een bepaald geval oneens zijn met je (I beg to differ), verontschuldig ik mij daar dan ook maar voor.

Als ik zeg: 'Klojo, ik vinnut retegoed' vindt iedereen terecht dat dat genuanceerder moet. Dat klopt; dat vind ik ook. Nou probeer ik het genuanceerd te doen en nu begrijp je het niet?

OK, hoop hiermee een beetje uitleg te hebben gegeven. Dus:
- ik hou wel van shoegaze
- ik heb de mazzel dat het ineens weer populair is
- ook dat is cyclisch, dus dat zal wel weer in ongenade vallen (terecht, want je krijgt er soms jeuk van)
- toon eens iets meer ballen en zeg er niet gelijk bij dat je het maar niks vindt
- wat jij vindt is iets minder belangrijk, want je wilt horen wat wij ervan vinden veronderstel ik

Blijf het een super leuk inititief vinden. Zelfs als jij het minder vindt, ik word hier wel blij van. Zo. Hatsee. Geen klotesmileys erbij van dat ik het zo streng niet meen. Geen gelul. Ik meen het wel.

Vriendelijke groet, Gus

highflyers
12 juli 2011, 14:38
Hier ben ik het dus ook eens met Gus, het is een goede cover en de muziek heerlijk en lekker op bij in slaap te vallen of lekker tot rust te komen na een zware dag werk of school. de meeste onder ons zullen het wel kennen misschien niet zo intens als een werkdag bij de hulpdiensten zo als sommigen onder ons, Maar zulke muziek laat je gewoon even rustig na denken en kalm worden.
shoe-gaze zo als Gus al aan draagt leeft weer op. gelukkig maar

dj0knuf
12 juli 2011, 18:18
@BibixMusic, kijk dat is mooi! Ik heb je meteen een PB gestuurd :)

@Duhsjaak, Ik bedoel dat ik het een van m'n mindere projecten vindt. Dat ik de ander gewoon leuker, en geschikter voor YouTube vindt. Dat "mad world" meer een intiem liedje is en niet voor iedereen weggelegd. Ik zeg niet dat ik het een slecht nummer vindt. Zeker niet! Als ik het helemaal niets aan vond had ik hem ook niet zelf gekozen om te gaan doen. (weer geleerd wat shoegaze is, bedankt.)

dj0knuf
17 juli 2011, 13:16
Binnenkort komt er een nummer van Kings of Leon online :)

Als er nog mensen zijn die mee willen doen laat het maar horen ;)