PDA

View Full Version : Gitaar mee naar buitenland



Epii
25 juni 2011, 20:18
Ik ga binnenkort naar een gitaar "kamp" in Engeland, en ik moet m'n gitaar mee met het vliegtuig. Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar een van jullie vast wel. Hoe hebben jullie je gitaar in het vliegtuig meegenomen?

EDIT: Ik snap dat je een goede koffer moet hebben, maar mag ie mee in handbagage en zo, of het ruim? Ik heb een Les Paul.

RoelSmoel
25 juni 2011, 20:19
Ik heb die van mij in een gigbag meegenomen in het vliegtuig naar Italië, vooraf even aangeven, en het is geen probleem.
Althans, mijn ervaring.

Sinner1980
25 juni 2011, 20:21
Ik nam mijn gitaar destijds mee als handbagage bij KLM maar je doet er goed aan om even te informeren bij de vliegmaatschappij.

Vervelend als je koffer ineens op de odd size luggage band moet of op wat voor band dan ook trouwens. Zeker met een les paul met fragiel halsje...net even te spannend

bass blom
25 juni 2011, 20:30
even naar uitgebreid zoeken
gitaar vliegtuig
staat me iets bij dat er maten vaststaan
1.40 lang ofzo max voor handbagage

G.G.
25 juni 2011, 20:34
12 vluchten op die manier gedaan. Gewoon van te voren even info inwinnen bij de maatschappij. Mijn gitaar kon iedere keer mee het vliegtuig in. Vooraan bij de ingang moest ik hem afgeven en werd ie daar in een aparte kast geplaatst.

Epii
5 juli 2011, 15:21
Even een update:

KLM gebeld en het kan niet, want de gitaar is te groot. Hij moet dus mee als ruimbagage. Wat voor koffer is hier voor geschikt, maar niet te duur?

Sinner1980
5 juli 2011, 15:58
Even een update:

KLM gebeld en het kan niet, want de gitaar is te groot. Hij moet dus mee als ruimbagage. Wat voor koffer is hier voor geschikt, maar niet te duur?

Meen je dat nou? Wat een onzin! Gewoon een goede hardcase waar de gitaar stevig in ligt en uiteraard even de snaren ontspannen,dan kan er niks mis gaan volgens mij.

allochthomas
5 juli 2011, 16:01
http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo