PDA

View Full Version : Twijfel tussen 2 pedalen!



FlameDude
25 juni 2011, 17:55
Hoi, ik wil graag een noise reducertje kopen maar nu twijfel ik tussen deze (http://www.thomann.de/nl/behringer_nr300_noise_reducer.htm)en deze (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ng100.htm). Ik wil graag weten of jullie ervaring hebben met deze pedaaltjes en welke beter is.

Groeten Jesse

Buzzel
25 juni 2011, 18:22
Ik denk dat je met beiden niet bepaald een wereldproduct in huis haalt. Ik zou zelf nog eventjes een maandje door sparen om dan is te kijken naar een beter pedaaltje.

Mr. Dynamite
25 juni 2011, 18:31
inderdaad, jereinste troep, maar wel leuk voor thuis opzich.
is het nodig dan zon noise reducer?

Cageman
25 juni 2011, 18:36
Ik heb een hele tijd zo'n behringertje gehad. Werkte in ieder geval prima voor thuis. Noise reducen doet hij goed, hoe het met de overgebleven tone zit weet ik alleen niet. De kans is sterk aanwezig dat die wel minder is.

Kim Wilson
25 juni 2011, 18:49
Ik zou voor goeie kabels gaan in plaats van een klotepedaal in mijn keten te plaatsen.

Dirk_Hendrik
25 juni 2011, 21:26
Ik zou voor goeie kabels gaan in plaats van een klotepedaal in mijn keten te plaatsen.

Het is dat ik weet dat je IRL zo'n nette jongen bent... :seriousf:

Kim Wilson
25 juni 2011, 22:07
Hoezo dat? Ik zeg alleen dat de ts zijn set-up eerst eens na moet lopen, en als hij dan nog een noise reducer nodig denkt te hebben, zou ik wat anders kiezen dan de opties waar hij mee komt.

the sure thing
25 juni 2011, 22:18
Met andere woorden: waar wil de TS deze meuk voor gaan gebruiken? Waar heeft ie last van?

StevenStrat
25 juni 2011, 22:20
dit is een beetje als kiezen tussen rioolwater en water van de gele rivier...


Met een goedkope noisegate ga je meer slecht dan goed doen. Zoals als gezegd helpen degelijke (lees: geen 1 euro kabels) kabels je al een eind op weg. Goeie voedingen voor je pedaaltjes zijn ook een must.

Heb je dan nog een noisegate nodig, ga dan voor bv de ISP decimator.

Tankman
25 juni 2011, 22:21
Als hij High Gain speelt dan is een noise surpressor wel wenselijk. Ik zie in z'n handtekening dat hij op zoek is naar een Boss NS-2. Die gebruik ik ook. Ideaal zolang je weet hoe hij werkt en niet klakkeloos de threshold voluit zet.

Als je niet echt High Gain speelt zou ik inderdaad het spult dat je hebt nalopen. Je elementjes, kabels, andere pedalen etc even checken en zorgen dat die ook gewoon van goede kwaliteit zijn.

sander371
25 juni 2011, 23:09
gewoon doorsparen voor een boss NS-2

FlameDude
26 juni 2011, 01:58
Hmm, ik heb hier gelezen dat slechte kabels je geluid niet beinvloeden dus daar kan het zoiezo niet aan liggen, elementen wel, ik heb een 125 eu Epiphone dus dat zou best de oorzaak kunnen zijn. En zo'n Boss pedaaltje is wel het beste, maar dan ben ik wel meteen 100 eu kwijt. Waarom zou je een budgetmerk niet eens een kans geven? Ik heb zat uiterst positieve reviews over Behringer en Harley Benton gelezen.

FruscianteFan
26 juni 2011, 02:13
Hmm, ik heb hier gelezen dat slechte kabels je geluid niet beinvloeden dus daar kan het zoiezo niet aan liggen, elementen wel, ik heb een 125 eu Epiphone dus dat zou best de oorzaak kunnen zijn. En zo'n Boss pedaaltje is wel het beste, maar dan ben ik wel meteen 100 eu kwijt. Waarom zou je een budgetmerk niet eens een kans geven? Ik heb zat uiterst positieve reviews over Behringer en Harley Benton gelezen.
Ik kan me niet voorstellen dat je hier hebt gelezen dat slechte kabels niet slecht zijn voor je geluid. Misschien dat het ging om kabels van €60 versus kabels van €25...

Het punt is dat je lawaai van goedkope gear wilt elimineren door middel van meer goedkope gear. De oplossing ligt er dan waarschijnlijk niet in om een pedaal toe te voegen: dat pedaal en de extra kabel leveren ook wel wat ruis op. Nog belangrijker, waarschijnlijk gaat de klank van je gitaar erop achteruit.

Dat gezegd hebbende: het kan voorlopig best een aardige oplossing zijn. Maar als je serieus bezig bent en over een jaar ofzo flink bezig gaat met het verbeteren van je gear, kun je beter nu wat meer uitgeven aan een 'serieus' pedaal, of datzelfde geld investeren in betere kabels, een beter element voor je epiphone, zoiets.

Buzzel
26 juni 2011, 13:06
Hmm, ik heb hier gelezen dat slechte kabels je geluid niet beinvloeden dus daar kan het zoiezo niet aan liggen, elementen wel, ik heb een 125 eu Epiphone dus dat zou best de oorzaak kunnen zijn. En zo'n Boss pedaaltje is wel het beste, maar dan ben ik wel meteen 100 eu kwijt. Waarom zou je een budgetmerk niet eens een kans geven? Ik heb zat uiterst positieve reviews over Behringer en Harley Benton gelezen.

Waarom vervang je dan niet de pickups, als die, volgens jou, het probleem zouden zijn?

titzenpitzer
26 juni 2011, 13:09
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/boss-95344403.html?qq=boss+noise&pcpl=&pc_id=&afd=

Lijkt me in orde? Ben (vooral na optreden gisteren) ook gaan zoeken naar een noise suppressor

FlameDude
26 juni 2011, 14:43
Omdat ik tevreden ben met me gitaar zoals ie nu is (behalve het ruis dan natuurlijk, maar gek genoeg is het op me cube veel minder dan op me valvestate dus het kan ook aan de amp liggen), en ik kan geen element solderen en ik ken zelf ook niemand die dat wel kan.

StevenStrat
26 juni 2011, 18:00
dit is wel grappig, je zegt dat je kabels geen brom kunnen geven en dat je humbuckers (letterlijk vertaald: bromonderdrukkers) het probleem zijn.

Buzzel
26 juni 2011, 18:07
Een element installeren en solderen kan je nog wel een keertje leren hoor. Ik kan absoluut niet solderen, toch is het mij gelukt om mijn wah te modificeren zodat hij true bypass is en een lampje heeft. Misschien moet je jou gitaar shielden. Aangezien het niet de duurste gitaar is (niet dat die dat allemaal wel hebben). Shielden kan zeker schelen in de magnetische storing van apparatuur om je heen.

Kim Wilson
26 juni 2011, 21:20
Zoek eerst de oorzaak van de storing maar eens op. Is het ruis of brom? Wordt de storing anders als je met je gitaar ergens anders gaat zitten? Ruist ie ook als je alleen de gitaar aansluit, dus zonder pedalen? Ligt je gitaarkabel over de versterker? Er kunnen zoveel oorzaken zijn, en meestal is het maar een simpel dingetje. Beetje zonde om daarvoor een tonesucker voor aan te schaffen.

JohnLord
27 juni 2011, 21:43
Is elke NS een tonesucker of zijn er ook goede op de markt?

StevenStrat
27 juni 2011, 22:50
Is elke NS een tonesucker of zijn er ook goede op de markt?
ISP decimator wordt over het algemeen als een van de beste beschouwd, bij goede instellingen geen tonesuck dus.

wireman
29 juni 2011, 00:18
Ik zou inderdaad eerst heel je setup eens nalopen WAAR de hum vandaan komt.. (Dat kabels geen verschil uitmaken is GELUL!!!) Goeie kabels is minstens zo belangrijk als de rest!! (net als de PATCHKABELS!! Bezuinig daar niet op is mijn tip!! (Daar kan echt geen pedaal tegenop!!) Probeer het eerst eens! Neem je epi en je cube mee naar een winkel en probeer het nou eens.. Kan je meteen eens een andere gitaar op je set proberen om te kijken of het aan de humbuckers ligt.. Er zijn zat goeie snoeren te koop (spectraflex fatsoflex zijn erg goed!) Niet alles met tonezuigende pedalen oplossen! Je doet dan meer kwaad dan goed! verdiep je goed voordat je geld uit gaat geven.. GOEDKOOP IS DUURKOOP!! spaar dan liever ffies door.. (been there.. done that!)

FruscianteFan
29 juni 2011, 11:44
Je hebt een punt en toch zou ik niet snel €40 uitgeven aan een kabel als je een gitaar van €125 hebt. In feite zijn alle kabels van tussen de €15 en €20 goed genoeg...

marter544
29 juni 2011, 12:00
Standaard cordial kabel met neutrik pluggen zijn prima.. Anders zijn de planet waves kabels ook erg goed en niet duur.

Tankman
29 juni 2011, 12:10
Je hebt een punt en toch zou ik niet snel €40 uitgeven aan een kabel als je een gitaar van €125 hebt. In feite zijn alle kabels van tussen de €15 en €20 goed genoeg...

Moet ik wel aan toevoegen, 3 meter kabels tussen de 15 en 20 zijn in principe al goed genoeg. de 6 meter kabels in deze prijscategorie zijn bijvoorbeeld Yellow Cable, en daar word je niet echt blij van.

Ik gebruik nu een Tasker met neutrik pluggen en een Planet Waves die ik nog over heb gehouden van een vorige band. Prima kabels! Nooit problemen. De Tasker gaat al 2 jaar mee en de PW inmiddels al 3 en een half. Als deze sneuvelen ga ik over op KLotz Pro Artist. Die zijn nog beter!

Kim Wilson
29 juni 2011, 12:31
Je hebt een punt en toch zou ik niet snel €40 uitgeven aan een kabel als je een gitaar van €125 hebt. In feite zijn alle kabels van tussen de €15 en €20 goed genoeg...
Voor het geld van een Behringer of Harley Benton pedaal kun je al een prima kabel kopen, en dat is echt een verbetering. Een goedkope ruisonderdrukker is dat meestal niet.

FruscianteFan
29 juni 2011, 12:36
Voor het geld van een Behringer of Harley Benton pedaal kun je al een prima kabel kopen, en dat is echt een verbetering. Een goedkope ruisonderdrukker is dat meestal niet.
Ik ben het volledig met je eens, maar ik bedoel te zeggen dat ik me kan voorstellen dat je de boel wel in vehouding wilt hebben.

Moet ik nodig zeggen trouwens met m'n monster cable en een klotz TM Stevens (tussen pedalen en amp).

JohnLord
29 juni 2011, 12:41
Of je nou een hele sterke, of een zwakke schakel toevoegt, de ketting wordt er niet sterker van.

Kim Wilson
29 juni 2011, 13:33
Nee, maar je moet ergens beginnen met upgraden. Nu is het een goeie kabel, de volgende stap is een goeie gitaar (of andere elementen), enzovoort. En met elke stap wordt je setup weer een stukje beter. Dus begin gewoon met een goeie kabel.


Ik ben het volledig met je eens, maar ik bedoel te zeggen dat ik me kan voorstellen dat je de boel wel in vehouding wilt hebben.

Moet ik nodig zeggen trouwens met m'n monster cable en een klotz TM Stevens (tussen pedalen en amp).
Nou, weet ik niet. Als je gaat upgraden, doe het dan ook gelijk goed. Juist een kabel is niet het duurste in je keten, daar kun je voor weinig geld een degelijke kabel kopen die ook nog even meegaat. Ik snap niet zo goed waarom je daarop die paar euro zou bezuinigen.

JohnLord
29 juni 2011, 14:54
Nee, maar je moet ergens beginnen met upgraden. Nu is het een goeie kabel, de volgende stap is een goeie gitaar (of andere elementen), enzovoort. En met elke stap wordt je setup weer een stukje beter. Dus begin gewoon met een goeie kabel.




Begin dan met het vervangen van de zwakste schakel. dat hoeft niet per se de kabel te zijn maar kan ook de shielding van de gitaar of whatever zijn. TS zal eerst moeten vaststellen welke schakel de zwakste is.

EuroCinema
29 juni 2011, 15:54
Even de basics... een noise gate zoals de boss werkt als volgt: als je volume beneden een bepaald niveau komt, zet hij het hele signaal uit. Dat is dus vooral te horen als je even niet speelt. Bij vette high gain sounds kan dat de totale sound opstrakken in van die korte stiltemomenten tussen twee licks. Zoek je zo'n toepassing, dan is een noise gate je ding. Hoor je gebrom TIJDENS het spelen, dan haalt zo'n gate dus niks uit. Heb je er vooral last van tussen 2 nummers door, dan is de volumeknop op je gitaar een goedkopere oplossing.
En er is ook nog de factor speltechniek: om met fikse oversturing je gitaar relatief stil te houden is grotendeels een kwestie van handig dempen met beide handen.
Misschien helpt dit bij je zoektocht!

Kim Wilson
29 juni 2011, 20:35
Goeie post!

wireman
30 juni 2011, 03:34
Uiteindelijk is denk ik iedere gitarist altijd bezig om zn setup te verbeteren. ALS je wat 'beginnersspul' vervangt, dan doe je dat goed of niet.. Met betere kabels is ie alweer een stap verder naar een lekker setje. Als hij die 125 euro gitaar dan vervangt, hoeft ie zich niet te storen aan het goeie gitaar - alsnog slecht geluid vanwege de kabels toestand.. Goeie bekabeling heb je ALTIJD wat aan.. een epi van 150 euro of een gib van 3500 euro..


Je hebt een punt en toch zou ik niet snel €40 uitgeven aan een kabel als je een gitaar van €125 hebt. In feite zijn alle kabels van tussen de €15 en €20 goed genoeg...

FlameDude
2 juli 2011, 00:47
Ik heb nu een 6 meter kabel die 7,80 heeft gekost. Dus zeer waarschijnlijk zal het daar aan liggen. Ik ga van de week naar een gitaarwinkel met mn eigen gear en dan gewoon van alles uitproberen. Hopen dat ze de ISP Decimator, Boss NS-2 en Behringer pedalen hebben, dan kan ik de verschillen horen.

beelz
5 juli 2011, 02:23
Ik heb nu een 6 meter kabel die 7,80 heeft gekost. Dus zeer waarschijnlijk zal het daar aan liggen. Ik ga van de week naar een gitaarwinkel met mn eigen gear en dan gewoon van alles uitproberen. Hopen dat ze de ISP Decimator, Boss NS-2 en Behringer pedalen hebben, dan kan ik de verschillen horen.

Je moet sowieso met je eigen gear naar een gitaarwinkel gaan als je stompboxes of amps wil proberen.

Heel veel van die lui zijn ratten als het op verkopen neerkomt, dan gaat het van: "Oh, je hebt je eigen plank niet mee? Geeft niets, hier gebruik deze *insert top of the line gitaar* maar op deze *insert top of the line amp* maar, dan hoor je wel hoe hij klinkt."

Neem dus ook geen genoegen met het proberen van de stompbox die je wilt proberen op een amp dan de amp die je zelf hebt. Als de verkoper niet mee wil werken dan groet je hem vriendelijk, zeg je hem dat hij zijn waar lekker kan steken waar de zon niet schijnt en vertrek je naar de uitgang.

Pro-tip: als de winkel een deur heeft met een sensor die een bel laat afgaang als de straal onderbroken is, druk dan een stuk kauwgom in de sensor.

beelz
5 juli 2011, 02:30
Je moet sowieso met je eigen gear naar een gitaarwinkel gaan als je stompboxes of amps wil proberen.

Heel veel van die lui zijn ratten als het op verkopen neerkomt, dan gaat het van: "Oh, je hebt je eigen plank niet mee? Geeft niets, hier gebruik deze *insert top of the line gitaar* maar op deze *insert top of the line amp* maar, dan hoor je wel hoe hij klinkt."

Neem dus ook geen genoegen met het proberen van de stompbox die je wilt proberen op een amp dan de amp die je zelf hebt. Als de verkoper niet mee wil werken dan groet je hem vriendelijk, zeg je hem dat hij zijn waar lekker kan steken waar de zon niet schijnt en vertrek je naar de uitgang.

Pro-tip: als de winkel een deur heeft met een sensor die een bel laat afgaang als de straal onderbroken is, druk dan een stuk kauwgom in de sensor.

Nog even een toevoeging hierop:
Koop sowieso geen Behringer, dat is gemaakt van waardeloze rotzooi. Ik heb werkelijk geen idee wat ze in die dingen stoppen, maar het is niet bedoeld om er een gitaar op aan te sluiten.

Het is wat dat betreft wel vergelijkbaar met plastic boodschappentassen van de C1000. Ik heb geen idee waar ze voor gemaakt zijn, maar ze zijn in ieder geval niet gemaakt om boodschappen in te vervoeren. Zelfs met alleen een zakje witte bolletjes scheuren die krengen uit.

Wat mij betreft is het enige Behringer pedaaltje wat je kunt aanschaffen de TU300. Voor de rest is het allemaal rotzooi.

Nurbert
5 juli 2011, 14:03
Het beste voor mij is de ISP Decimator: http://www.crushthebutton.be/spip.php?page=produit&id_produit=455

Nurbert
5 juli 2011, 14:09
Ik gebruik veel fuzz en distortions en een noise reductor is noodzakelijk. Ik had eerder de Boss maar ik hou niet van zijn sensitiviteit en reactie.. niks te maken met de ISP Decimator.

Tiddo
5 juli 2011, 14:55
Nadeel van de isp is alleen dat deze geen effect loop heeft. Als je uitsluitend goede apparatuur heb is dit natuurlijk ook niet nodig, maar de ervaring leert dat zeker als je met veel distortion speelt er altijd wel iets van ruis wordt opgebouwd in je circuit. Dan is een effectenloop in je noise gate toch wel erg handig.

edit: oops, te snel gepraat. ISP heeft ook een versie met effecten loop.

FlameDude
12 juli 2011, 18:46
Nou, ik heb de NS-2 getest en wat viel me die tegen. Wat ben ik blij dat ik m niet gekocht heb.

Tankman
12 juli 2011, 20:06
Nou, ik heb de NS-2 getest en wat viel me die tegen. Wat ben ik blij dat ik m niet gekocht heb.

Leg uit? Ik heb hem ook en hij doet perfect wat hij moet doen. Je moet gewoon weten hoe je hem moet gebruiken.