PDA

View Full Version : Tremolo-arm Edge Zero



Orbis
25 juni 2011, 16:07
Mede-gitaristen,

Toen ik bij Feedback mijn Ibanez RG2570Z kocht, was de tremolo-arm kwijt. Deze zouden zij vervolgens bestellen en naar mij opsturen. Drie weken en een aantal telefoontjes verder, ben ik nog steeds niet veel wijzer geworden. Het lijkt me daarom het makkelijkste om toch gewoon maar zelf de arm te kopen. Nu is mijn vraag alleen: wat voor tremolo-arm hoort er in? De gitaar heeft een Edge Zero w/ ZPS3 tremolo, maar ik kan op internet werkelijk niet vinden wat daar nu voor tremolo-arm in hoort. Thomann heeft een groot aantal armen op de site staan die ik, blijkens de beschrijving, niet zoek. En één arm heeft geen beschrijving, namelijk deze (http://www.thomann.de/nl/ibanez_2le21b_tremolobar.htm).
Is dit toevallig ook de juiste arm, of gaat mijn zoektocht helemaal de verkeerde kant uit?

mesaman
25 juni 2011, 16:56
nope...dont fit.je moet waarschijnlijk eentje met een busje die je op je tremmelo draait hebben.net zoals de ofr.

Mesjoggah
25 juni 2011, 19:15
Deze?

http://www.ebay.com.au/itm/NEW-IBANEZ-ZR2-EDGE-ZERO-TREMOLO-ARM-TREM-BAR-RG-RGA-/380348337904?pt=Guitar_Accessories&hash=item588e870ef0

Mesjoggah
25 juni 2011, 19:26
Oke, even verder gezocht..

Part number is:

2TRX5BC001


Succes!

Orbis
25 juni 2011, 20:23
Oke, even verder gezocht..

Part number is:

2TRX5BC001


Succes!

Gevonden en besteld, bedankt!

GravyTrain
25 juni 2011, 20:56
Waarom ga je niet gewoon met gitaar naar feedback en eis dat ze ter plekke de arm van een andere edge zero afrukken en hem er bij de jouwe in steken? Ik kan me niet voorstellen dat ze geen andere Ibanez met een edge zero hebben. Dan kunnen ze vervolgens een andere arm bestellen voor hun eigen edge zero en daar mogen ze dan zo lang over doen als ze zelf willen.


Gevonden en besteld, bedankt!
Dit had ik dus nooit geaccepteerd, heb je wel de multi tool erbij gehad? en de handleidingen?

Orbis
25 juni 2011, 21:13
Waarom ga je niet gewoon met gitaar naar feedback en eis dat ze ter plekke de arm van een andere edge zero afrukken en hem er bij de jouwe in steken? Ik kan me niet voorstellen dat ze geen andere Ibanez met een edge zero hebben. Dan kunnen ze vervolgens een andere arm bestellen voor hun eigen edge zero en daar mogen ze dan zo lang over doen als ze zelf willen.


Dit had ik dus nooit geaccepteerd, heb je wel de multi tool erbij gehad? en de handleidingen?

Ik weet het, het voelt als opgeven. De rest zat er overigens wel bij, alleen de trem arm was kwijt. Dat wil zeggen, er was een bak met tientallen armen van alle gitaren in de winkel en de mijne kon er niet in gevonden worden. Hij zou me nagestuurd worden, maar na een aantal telefoontjes krijg ik de indruk dat dat niet meer gaat gebeuren... Niet uit kwade wil, maar intens gebrekkige administratie en communicatie. Oprecht, het is me die tien euro waard om er niet meer tijd in te hoeven steken ;) .
Mijn gitaarleraar heeft meegemaakt dat hij bij de Feedback anderhalf jaar(!) heeft moeten wachten op een set wieltjes voor een versterker.