PDA

View Full Version : Cab bij Rivera Rake head



fenderben
24 juni 2011, 19:21
Vandaag een rivera Rake head (2 kanaals buizenbak) via ruil verkregen. Wat is een goed bijpassende en klinkende cab voor deze head? Liefs 2x12 inch ivm rug. Iemand ervaring mee?

Gr. FB

the sure thing
24 juni 2011, 21:53
Een klassieker: welke stijl speel je voornamelijk en wat voor gitaar heb je?
En: wil je een cab voor thuis of voor optredens?

vinni
25 juni 2011, 00:15
Ik heb er zelf twee gehad.
Had er een zelfgebouwde 2X12 bij met Eminence Governors.
Klonk erg goed. V30's zijn wat minder.

Ik weet ook dat de celestions die Rivera gebruikte in de Rake cab een speciaal ontwerp was voor Rivera.

Vinni

Henri H
25 juni 2011, 00:29
Heb je die Rake van forumlid iWishmaster?
Anders zou je hem 's kunnen vragen.

Ik ken de Rake verder niet, maar heb het vermoeden dat ie het wel lekker met Greenbacks (G12M-25) zou kunnen doen.
Ook G12-65's lijken me geschikt.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van nuance en smaak. Testen dus.

fenderben
25 juni 2011, 11:41
Een klassieker: welke stijl speel je voornamelijk en wat voor gitaar heb je?
En: wil je een cab voor thuis of voor optredens?

Style is divers ivm coverband; voornamelijk (classic) rock; Speel op een mm Luke. Cab is voor optreden. Verkoper noemde al hughs en kettler al eventuele cab (past ook mooi qua kleur etc.)/ V30 vond hij minder klinken op de rake.

iWishmaster
25 juni 2011, 13:23
Heb je die Rake van forumlid iWishmaster?
Anders zou je hem 's kunnen vragen.

Ik ken de Rake verder niet, maar heb het vermoeden dat ie het wel lekker met Greenbacks (G12M-25) zou kunnen doen.
Ook G12-65's lijken me geschikt.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van nuance en smaak. Testen dus.

Nee, niet de mijne, ik zit er al eeuwen mee opgescheept :dontgeti:. Maargoed: ik vond hem met mijn Bogner OS 2x12" met V30's best lekker, maar de Rake heeft de nijging wat fizzy worden door het scherpe hoog van de V30's. Verrassend genoeg vond ik G12-75's erg goed klinken: erg allround. Greenback reïssues (geen idee meer welke ...) klonken ook goed en wat meer vintage, vooral clean erg lekker.

fenderben
25 juni 2011, 15:46
Nee, niet de mijne, ik zit er al eeuwen mee opgescheept :dontgeti:. Maargoed: ik vond hem met mijn Bogner OS 2x12" met V30's best lekker, maar de Rake heeft de nijging wat fizzy worden door het scherpe hoog van de V30's. Verrassend genoeg vond ik G12-75's erg goed klinken: erg allround. Greenback reïssues (geen idee meer welke ...) klonken ook goed en wat meer vintage, vooral clean erg lekker.

Rivera's schijnen 2e hands niet echt te lopen wel? Vreemd; zijn toch goede degelijke hand-build amps. Misschien is het merk niet bekend genoeg? Heb hem nu aangesloten op een musicman 2x12 cab met 1x V30 en 1x originele musicman (eminense); Klinkt goed maar wel scherp in het hoog; Moet de treble op kanaal 1 behoorlijk terugdraaien; Misschien zijn greenbacks wel wat (meer smooth in het hoog).

vinni
26 juni 2011, 16:09
Ja....heb nooit zo goed begrepen dar die Rake's niet goed verkopen.
De vraagprijs is zeker niet te hoog voor wat je krijgt.
Het zijn echt fantastische versterkers.
Wellicht alleen maar omdat er geen marshall of fender opstaat.

Ik heb twee Rivera Rake's gehad......eentje heeft Iwishmaster van mij gekocht.
Ze zijn gemakkelijk te herkennen. Ik heb de tolex vervangen door een donker bruine tolex.

Vinni

fenderben
26 juni 2011, 18:07
Ja....heb nooit zo goed begrepen dar die Rake's niet goed verkopen.
De vraagprijs is zeker niet te hoog voor wat je krijgt.
Het zijn echt fantastische versterkers.
Wellicht alleen maar omdat er geen marshall of fender opstaat.

Ik heb twee Rivera Rake's gehad......eentje heeft Iwishmaster van mij gekocht.
Ze zijn gemakkelijk te herkennen. Ik heb de tolex vervangen door een donker bruine tolex.

Vinni

De mijne heeft ook een donkerbruine tolex. Volgens de verkoper hebben de laatste versies van de rake een donkerbruine tolex en hadden de oudere een cream tolex? Met welke cab's heb jij ze gebruikt?

vinni
26 juni 2011, 18:37
Dat is niet juist.

Bovenste plaatje een Rake met originele tolex.
Daaronder eentje die ik voorzien heb van nieuwe tolex

http://www.gitaar.net/dynamic/phorum_thumbnails/67e/9ee/527/94a/057/504/3e0/c28/41f/9c1/27_300x300.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-78QZQCW6.jpg

Vinni

vinni
26 juni 2011, 18:38
Oeps....

Cab....had een zelfbouwkast ook voorzien van die donkerbruine tolex.
Voorzien van Eminence Governors.

Vinni

iWishmaster
27 juni 2011, 08:54
Rivera's schijnen 2e hands niet echt te lopen wel? Vreemd; zijn toch goede degelijke hand-build amps. Misschien is het merk niet bekend genoeg? Heb hem nu aangesloten op een musicman 2x12 cab met 1x V30 en 1x originele musicman (eminense); Klinkt goed maar wel scherp in het hoog; Moet de treble op kanaal 1 behoorlijk terugdraaien; Misschien zijn greenbacks wel wat (meer smooth in het hoog).

Ik heb geen verstand van greenbacks, maar ik weet dat meerdere types zijn en ze zijn niet allemaal zo smooth in het hoog. Heb ook wel eens een greenback cab gehoord dat enorm schel klonk. Misschien van de suggestie van G12-65's van Henri zo slecht nog niet is.

Zojuist voor het eerst sinds maanden mijn Rivera weer aangesloten. Het blijft toch wel een te gekke versterker ... Voor mijn band (moderne metal) niet geschikt en aangezien ik nog 2 andere versterkers thuis heb echt teveel van het goede en zonde deze te laten verstoffen.

Dirk_Hendrik
27 juni 2011, 18:33
Oeps....

Cab....heb een zelfbouwkast voorzien van de blonde tolex.
Voorzien van Goodmans Audiom 12p's .

D_H


*
Thanks voor het templeetje Vinnie ;)

vinni
27 juni 2011, 19:21
Oeps....

Cab....heb een zelfbouwkast voorzien van de blonde tolex.
Voorzien van Goodmans Audiom 12p's .

D_H


*
Thanks voor het templeetje Vinnie ;)

Hahaha...ok.....Hoe bevalt-ie?

Vinni (de enige echte....zonder "e")

fenderben
27 juni 2011, 22:59
Dat is niet juist.

Bovenste plaatje een Rake met originele tolex.
Daaronder eentje die ik voorzien heb van nieuwe tolex

http://www.gitaar.net/dynamic/phorum_thumbnails/67e/9ee/527/94a/057/504/3e0/c28/41f/9c1/27_300x300.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-78QZQCW6.jpg

Vinni
Hey Vinni, dan heb ik die van jou gekocht...bruine tolex! Is dan een foutje van de verkoper...Heb je trouwens netjes gedaan dat tolex! Nu nog een bijpassende cab!

fenderben
28 juni 2011, 16:22
Hey Vinni, dan heb ik die van jou gekocht...bruine tolex! Is dan een foutje van de verkoper...Heb je trouwens netjes gedaan dat tolex! Nu nog een bijpassende cab!

Heb de verkoper nog even gesproken; Schijnt toch een Rivera Rake head te zijn die origineel in een bruine tolex werd geleverd? De laatste versie's waren origineel in die bruine tolex? De verkoper had er toendertijd 2 gekocht in de bruine versie in Belgie. 1 heeft hij er nog en de 2e heb ik nu;

vinni
28 juni 2011, 18:27
Bijzonder.....standaard kwamen ze zeker niet met die donkere tolex.
Ook wel heel bijzonder dat de tolex van jou rake exact gelijk is aan de tolex die
ik gebruikt heb.

Maar goed....Ik hoop gewoon dat je er veel plezier aan zult beleven.

Vinni

iWishmaster
28 juni 2011, 19:15
Bijzonder.....standaard kwamen ze zeker niet met die donkere tolex.
Ook wel heel bijzonder dat de tolex van jou rake exact gelijk is aan de tolex die
ik gebruikt heb.

Maar goed....Ik hoop gewoon dat je er veel plezier aan zult beleven.

Vinni

En de mijne (voorheen van Vinni dus):

(beetje slechte foto, slecht licht binnen, dus de flitser moeten gebruiken om de tekst voorop zichtbaar te maken)
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p144042n2.jpg

Dirk_Hendrik
28 juni 2011, 19:20
Hahaha...ok.....Hoe bevalt-ie?

Vinni (de enige echte....zonder "e")

sorri(zonder e)
Prima. Al helemaal daar ik indertijd niet heel veel over cabbouw heb nagedacht en gewoon wat algemene maten van het internet heb geplukt en daarnba 12 of 16 mm multiplex ben gaan halen. Open back dus. Dat was ook nog in de tijd dat er nog geen enkele eiuropese dealer had verzonnen dat je tolex kon verkopen en dat dus ook nog uit de VS moest komen. Duurde weken en uiteindelijk heb ik het zelf maar opgehaald bij het usps sorteerstation achter Amsterdam Sloterdijk.

Daarna kwam dit:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?36877-Welke-lijm-voor-het-plakken-van-tolex&highlight=tolex

Bison Tix is prima maar tering, wat een high-makende stank

fenderben
28 juni 2011, 20:59
En de mijne (voorheen van Vinni dus):

(beetje slechte foto, slecht licht binnen, dus de flitser moeten gebruiken om de tekst voorop zichtbaar te maken)
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p144042n2.jpg

Exact dezelfde! Maar maakt mij niet uit; is een prima amp, en de tolex zit er strak omheen :rockon: Maar wordt een beetje 'off topic' : goede cab voor de rivera? Zou een Koch 4x12 vintage wat zijn? Heb ooit op een multitone met zo'n kast gespeelt, klonk clean echt perfect, alleen de gain was niet zo mijn ding. Kast was wat ik mij er nog zo van kan herinneren een prima ding met een mooi helder hoog...

vinni
28 juni 2011, 22:49
Ik vind het eigenlijk het meest lastige van elke gitaarrig.....de kast en de speakers.

Mijn logica :
Heb het liefst een 2X12 met laag rendement speakers.
Waarom?...dan moet je de versterker verhoudingsgewijs wat harder zetten en moeten de speakers meer werken. Wat vind ik toch prettiger.

Een 4X12 met V30's moet fors hard staan wil het een beetje lekker gaan klinken.

Enne...zoals gezegd....Governors vind ik toch prettiger dan de V30s....wat minder schel en wat strakker in het laag. Klinkt op lagere volumes ook nog redelijk goed. Maar ja...da's voor de Rake en mijn TOL100's.
Overigens heb ik op dit moment een Portcity 2X12 OS met een Scumback H75 en M75. Toch wel het beste geluid tot nu toe.

Voor mijn Ceriatone JTM45 ben ik weer op zoek naar heel andere speakers.
Alnico's of oude greenbacks.....weet het nog niet. De WGS Blackhawk 50 watts lijken me wel mooi in een goeie 2X12.

Dus tja....testen, testen, testen....en dan met je keuze tevreden zijn.....
terwijl je eigenlijk ook wel weet dat het altijd beter kan.

Vinni