PDA

View Full Version : versterker doet raar



martijno
24 juni 2011, 11:44
hoi
mijn vox vt 50 doet het soms niet
het geluid is heel zacht maar het gekke is als ik er een klap op geef doet hij het weer gewoon ????
ik heb al het buisje vervangen en er stevig in gedrukt maar het probleem blijft
wat kan dit zijn ???

Jasper.
24 juni 2011, 13:20
Dat lijkt me haast een los contact. Kan het niet in de koperbanen van de pcb zitten ofzo?

martijno
26 juni 2011, 15:49
ok maar hoe kan ik dit controleren
moet ik dan alle banen gaan doormeten ?

nico verduin
26 juni 2011, 16:38
ok maar hoe kan ik dit controleren
moet ik dan alle banen gaan doormeten ?Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor deze (vervelende storing) optreed. Ik ken de versterker niet maar als hij een FX-loop heeft en die wordt bijna nooit gebruikt, dan heb je een grote kans dat daar je probleem zit. Evt. te testen door ff een kabeltje van de in- naar de uitgang te verbinden (beide van de FXloop). Als het weg is dan heb je last van een veel voorkomend probleem. Namelijk vuil op de jack contacten. Klein beetje kontakt 60 spray in de jack spuiten, plug er een paar keer in en uit en klaar.

Helaas als het dit niet is, dan heb je inderdaad grote kans op een breuk of slechte soldering. En daar dit incidenteel voorkomt, is het lastig op te sporen. Slechte soldereng kan geverifieerd worden door visuele inspectie. Printsporen meten heeft niet echt veel zin omdat het niet consequent voorkomt. Dan zit jij te meten op het moment dat de baan wel kontakt maakt en vind je de sotring niet.