PDA

View Full Version : voeding voor pedalen



JDB7
24 juni 2011, 08:01
hallo,

een simpel vraagje, ik heb een goede voeding nodig voor mijn pedalen momenteel worden alle pedalen gevoed door mij boss tu 2 tuner maar vraag te veel volt, dus heb ik een goede voeding nodig.

Nu ik twijfel tussen de VOODOO LAB PEDAL POWER 2 PLUS (prijs 175€) (8x9v of 4 x 18v denk ik) en de DUNLOP DCB10 DC BRICK (122€) (7x9 volt + 3x18 volt).

Voodoo lab is iets bekender kwa naam en volgens internet 1 van de beste, maar over de dunlop heb ik ook maar enkel goeie reacties gehoord nu vroeg ik mij af wat jullie zouden nemen en aanraden van deze 2, of maakt het gewoon niet uit.

Alvast bedankt

smullie
24 juni 2011, 08:21
Ik had natuurlijk maar een paar pedaaltjes te voeden, maar ik ben gesteld geweest met een gewone voeding en een daisychain...
Dat was veruit de goedkoopste oplossing voor mij. Hangt er allemaal vanaf hoeveel pedaaltjes je te voeden hebt en of ze allemaal gewoon 9V nodig hebben of niet.

Maar kijk hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?118413-FAQ-voeding-van-pedalen) ook eens... Daar staan waarschijnlijk al je vragen al beantwoord. ;)

JDB7
24 juni 2011, 09:04
Ik had natuurlijk maar een paar pedaaltjes te voeden, maar ik ben gesteld geweest met een gewone voeding en een daisychain...
Dat was veruit de goedkoopste oplossing voor mij. Hangt er allemaal vanaf hoeveel pedaaltjes je te voeden hebt en of ze allemaal gewoon 9V nodig hebben of niet.

Maar kijk hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?118413-FAQ-voeding-van-pedalen) ook eens... Daar staan waarschijnlijk al je vragen al beantwoord. ;)

Momenteel heb ik 8 pedalen 9volt en vier 18v ik dacht de dunlop te nemen

Buzzel
24 juni 2011, 11:01
Als je twijfelt tussen die 2 zou ik sowieso de pp2+ nemen, die is geïsoleerd die brick niet.

Een goedkoper alternatief is de BBE supacharger. kost iets van 135 euro of zo. 8 geïsoleerde uitgangen en redelijk wat mA.

Ik denk dat je voor die 4 18 volt pedalen en aparte voeding moet hebben, aangezien niet echt voedingen zijn die zoveel pedalen in 1 keer van 18 volt en 9 volt kunnen voorzien.


(ik zelf zit te Gassen op de cioks dc-10)

Bijl
24 juni 2011, 11:03
... momenteel worden alle pedalen gevoed door mij boss tu 2 tuner maar vraag te veel volt...

Correctie, Ampère. Op ieder pedaal staat hoeveel stroom het ding vreet (Bijvoorbeeld 22 mA) Meestal staat het op de onderkant van het pedaal of bij de power jack input.

Dus als je 6x 9 volt nodig hebt, dan tel je het stroomverbruik in ampere bij elkaar op van die 6 pedalen en dan kijk je of de voeding die je op het oog hebt dat kan leveren.

Meestal is het allemaal geen probleem, de meeste pedalen van Boss bijvoorbeeld gebruiken maar 20 tot 30 mA. Maar een switchless wah van Morley bijvoorbeeld vreet 300 mA en als je 6 van zulke monsters op je pedalboard hebt kan het ineens een stuk lastiger worden de juiste voeding te vinden.

Kortom, goed kijken naar de specs van zo'n voeding.

Ook belangrijk: check of er een maximum hoeveelheid mA is per output.

Bijl
24 juni 2011, 11:06
Momenteel heb ik 8 pedalen 9volt en vier 18v ik dacht de dunlop te nemen

Zo. Goeiedag. :crazyhappy:

wireman
24 juni 2011, 21:13
Waarom niet een one-spot met daisychain?.. ben je voor drie tienen klaar... Ze liggen vaak nogal onder vuur, echter... ik heb er twee op mn board en ben dik tevreden..

wireman
24 juni 2011, 21:15
edit... 8 9v en 4 18v?.... pff... Voor de 9v een onespot en dan denk ik losse dunlop 18v adapters.. (hoewel veel 18v pedalen het ook op 9v doen... vertel es... wat heb je dat zogenaamd 18v nodig heeft?

Buzzel
24 juni 2011, 21:24
edit... 8 9v en 4 18v?.... pff... Voor de 9v een onespot en dan denk ik losse dunlop 18v adapters.. (hoewel veel 18v pedalen het ook op 9v doen... vertel es... wat heb je dat zogenaamd 18v nodig heeft?

In viervoud.

wireman
24 juni 2011, 21:29
Dat zeg ik....

JDB7
25 juni 2011, 07:50
edit... 8 9v en 4 18v?.... pff... Voor de 9v een onespot en dan denk ik losse dunlop 18v adapters.. (hoewel veel 18v pedalen het ook op 9v doen... vertel es... wat heb je dat zogenaamd 18v nodig heeft?

slash Dunlop wah
Mxr Tremelo
Mxr Chorus
Whammy

wireman
25 juni 2011, 09:19
Het is dus geen must.. Echter zou ik zeker de whammy op 18v laten draaien... (kan volgens mij ook alleen maar 18v hebben toch?) DE MXR's kunnen makkelijk 9v hebben.. Ik heb geen ervaring met de slash-wah.. maar over het algemeen werken wah's prima op 9v..

Bedenk.. 18v is niet altijd per se beter dan 9v.. ga het lekker testen en maak op basis daarvan je keuze.. Sommige pedalen klinken in sommige setups soms beter op 9v en anderen op 18v.. Eerst ff testen voordat je een hoop geld en moeite ergens in ga stoppen zou ik zeggen.. Over het algemeen is men wel van mening dat indien een pedaal 18v KAN hebben, dit ook de voorkeur geniet.. maar ja.. zoals gezegd.. ga eerst eens luisteren wat ze voor je doen op 18v...



slash Dunlop wah
Mxr Tremelo
Mxr Chorus
Whammy

Buzzel
25 juni 2011, 10:10
die chorus hoort geloof ik ook op 9 volt te draaien. die tremolo word van gezegd dat het beter is op 18 volt. die wah is inderdaad 18 volt.

Ik zag gisteren ook nog dat de burkley voedingen kunt instellen tot 18 volt. Moet je ook is naar kijken.

peter_heijnen
25 juni 2011, 10:12
hallo,

een simpel vraagje, ik heb een goede voeding nodig voor mijn pedalen momenteel worden alle pedalen gevoed door mij boss tu 2 tuner maar vraag te veel volt, dus heb ik een goede voeding nodig.
Als één daisychain vanuit je tuner op zich werkt, hoef je alleen een onespot of powerall te scoren en moet het verder lukken. Zeker niet die brick kopen, dat is veel te veel geld voor een 'veredelde' daisy.

Midwolda
25 juni 2011, 10:43
Hier een FuelTank Junior, met een voltage doubler kabeltje, gedaisychaind naar 2 18V apparaten
waaronder een MXR M134 Stereo Chorus die wel degelijk beter klinkt op 18V dan op 9V.
Dan nog 4 9V apparaten erbij (waarvan dus 1 op een daisychain).
Werkt prima. Even de mA's optellen.