PDA

View Full Version : Timo Somers - Impro over backingkje



TimoSomers
23 juni 2011, 22:12
Hey Guys!

Er was een tijdje geleden een youtube contest.
Ik had iets ingespeeld, maar ben de video kwijt haha.
Heb gelukkig de mp3 nog, dus ik denk ik post hem hier gewoon ff:

http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=736442

De boveste (gottyboy).

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, het was een 1 take impro, eerste keer dat ik er overheen speelde.

pasqual
23 juni 2011, 23:25
sjonge jonge Timo, dit klinkt echt nergens naar!:chicken:

oké, ff serieus nou: je hebt een erg lekkere speelstijl ontwikkeld. klinkt echt goed en zeker voor een improvisatie. ben benieuwd waar jij over een jaar of 5 staat......

bass blom
23 juni 2011, 23:28
zoiets ja, timo kan een grote worden!

TimoSomers
23 juni 2011, 23:38
Dan wil ik je LP wel voor een vriendenprijsje, maak ik hem beroemd :D:D:D:D

pasqual
23 juni 2011, 23:47
lp? bestaat dat nog?

TimoSomers
23 juni 2011, 23:49
Ik bedoel natuurlijk zijn negerinnetje met 6 verschillende strings!

pasqual
23 juni 2011, 23:51
oh....ahum..say no more:eek:

bass blom
23 juni 2011, 23:52
Dan wil ik je LP wel voor een vriendenprijsje, maak ik hem beroemd :D:D:D:D

nee, andersom, ik krijg een voorschot :seriousf:

Cubone
24 juni 2011, 00:52
Hi,

Hahahaha wat een toeval of misschien ook niet ??

Heb ook een solo bedacht voor die backing, helaas net niet op tijd om mee te kunnen doen aan die wedstrijd...(alsof ik zou winnen :seriousf:)

In de mijne zit niet zoveel shred (meer melodisch), maar jij hebt toch een goede mix tussen shred en melody. intro klinkt wel een beetje rommelig maar komt meer door je toon denk ik. Ook vond ik die sweeps een beetje out of place... Wat ik me wel afvraag is, waarom de meeste mensen toch kiezen voor zo,n snelle intro net als Daniele Gottardo. Ik ben juist voor een hele andere aanpak gegaan..

Maar je kan duidelijk horen dat je skills hebt en het klinkt gewoon :ok:


Groet,


:rockon:

TimoSomers
25 juni 2011, 11:54
Thanks Cubone!

Gert-Jan
26 juni 2011, 16:22
lekkere track....beetje Lukather achtig...en dat is positief bedoeld.

TimoSomers
27 juni 2011, 14:03
Thanks! Groot compliment:)

Duhsjaak
28 juni 2011, 03:04
Hi
Jij en ik staan aan de verschillende kanten van het spectrum. Jij met een supertechnische aanpak en ik door juist alles wat niet essentieel is eraf te snijden.
Ik bewonder jou en jouw spel enorm. Los van de vraag of ik dit niveau ook maar zou kunnen benaderen. Wat een ontwikkeling in pakweg een jaar! Chique!

Een tijdje terug heb je een post gedaan met de opmerking dat het je meest emotionele opname was tot dan toe.
Die ik bij de weg niet (bedoel ik lang niet) je beste take vond.

Dit is veel meer in die richting. Veel minder verkrampt. Vloeiend en mooi. De verbetenheid is er een beetje af en volgens mij geniet je nu ook zelf er meer van. Da's super belangrijk. Alleen dan kun je de boodschap voor het voetlicht brengen zonder dat je publiek denkt dat het een trucje is en alleen dan is gitaarspelen over 10 jaar ook nog leuk.

Iemand die zo lyrisch speelt, met alle nootjes precies goed, kan ik alleen maar dik mijn pet voor afnemen. Hats off. Chapeau etc.

Helaas schrijf je er niet bij met welke gitaar/gear je de opname hebt gemaakt. Wil je dat nog eens melden? Dank!

Gert-Jan zegt Lukater? Speelde die zo op zijn 19e? Geloof ik nog effe niet hoor! Volgens mij loop je een jaar of 50 op de concurrentie voor.

Voor de volgende ga ik weer zitten. Genieten maar!
Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
30 juni 2011, 11:35
Hi
Jij en ik staan aan de verschillende kanten van het spectrum. Jij met een supertechnische aanpak en ik door juist alles wat niet essentieel is eraf te snijden.
Ik bewonder jou en jouw spel enorm. Los van de vraag of ik dit niveau ook maar zou kunnen benaderen. Wat een ontwikkeling in pakweg een jaar! Chique!

Een tijdje terug heb je een post gedaan met de opmerking dat het je meest emotionele opname was tot dan toe.
Die ik bij de weg niet (bedoel ik lang niet) je beste take vond.

Dit is veel meer in die richting. Veel minder verkrampt. Vloeiend en mooi. De verbetenheid is er een beetje af en volgens mij geniet je nu ook zelf er meer van. Da's super belangrijk. Alleen dan kun je de boodschap voor het voetlicht brengen zonder dat je publiek denkt dat het een trucje is en alleen dan is gitaarspelen over 10 jaar ook nog leuk.

Iemand die zo lyrisch speelt, met alle nootjes precies goed, kan ik alleen maar dik mijn pet voor afnemen. Hats off. Chapeau etc.

Helaas schrijf je er niet bij met welke gitaar/gear je de opname hebt gemaakt. Wil je dat nog eens melden? Dank!

Gert-Jan zegt Lukater? Speelde die zo op zijn 19e? Geloof ik nog effe niet hoor! Volgens mij loop je een jaar of 50 op de concurrentie voor.

Voor de volgende ga ik weer zitten. Genieten maar!
Vriendelijke groet, Gus


Hey Guys!

Dank weer voor de altijd leuke en inspirerende feedback!
Meer er van genieten, dat klopt wel denk ik. Goed om te horen!
Dank!!

nak
30 juni 2011, 11:57
Hoi Timo,
Ik vind het knap gespeeld, doe het niet na.
Daarnaast heb ik wel een dubbel gevoel hierbij.
Aan de ene kant past het allemaal maar aan de andere kant past het ook weer niet.
Misschien dat het te vol is voor mij.
Zelfs met de rustige stukkies heb ik het gevoel dat de tonen weliswaar langzaam genoeg zijn, maar dat het ietwat te geforceerd over komt.
Kweet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen.
Alles klopt, maar ook weer net niet.
Kan het zijn dat je je teveel in de solo laat verzinken en de begeleiding 'vergeet'?
Ik probeer zelf zoveel mogelijk vanuit de spirit van de begeleidend muziek een solo te spelen, waar het muziek eigenlijk om vraagt.
Die twee gaan hand in hand, en dat vind ik het fijnst.
Snel hoeft het voor mij niet te zijn. Ik heb ooit bij Whitesnake Adje een slow solo weg zien geven waar ik kippevel van kreeg en in mijn ogen Steve Vai compleet wegspeelde.

TimoSomers
30 juni 2011, 12:01
Hey Nak,

Thanks voor je feedback!
Ik snap goed wat je bedoelt, net nog een kritische luisterbeurt gedaan.
Ik snap wat je bedoelt, maar het is denk ik ook belangrijk om te weten wat het origineel is over deze track (die nog veel meer over the top is dan mijn versie)


http://www.youtube.com/watch?v=uWCBnYE48Ss

Cubone
30 juni 2011, 16:37
Hi,

Hij speelt idd erg over de top (leuke handbewegingen :seriousf:) en ik vindt zijn stijl erg vloeiend, heb ook respect voor zijn gitaarspel. Ik zelf ben een liefhebber van het shred werk en heb dan niets voor niets een pgm301 :supercool: en is buckethead mijn favo gitarist.

Maar vanaf 1.17 tot 1.50 en 2.59 tot 3.06 vindt ik echt geniaal. En dat zijn niet de snelste stukjes die hij speelt, maar eenvoudige bends gespeeld op de juiste momenten. Ik vindt juist dat hij die snelle tapping gedeeltes wat meer had mogen doseren.

Voor een improvisatie is je solo gewoon top. Ik kan me wel wat vinden in wat de rest zegt over dat sommige stukjes misplaatst lijken te zijn(heb ik ook eerder gezegd). En zelf zou ik het je niet na doen...... Maar ook in jouw geval vindt ik die rustige stukjes wat muzikaler dan de snellere stukjes. Die komen namelijk wat geforceerd over, alsof je die snelle stukjes erin moest zetten omdat dat in het 'orgineel' ook zat.

Maajah je weet wat ze zeggen: De beste stuurlui staan aan wal :seriousf: Daarom zal ik binnenkort mijn versie posten, en hoop ik ook wat feedback van jouw te krijgen :soinnocent:

Nogmaals: vindt jouw versie gewoon top en al helemaal voor een improvisatie...

Groet,


:blast:

pasqual
30 juni 2011, 17:31
over the top? nou nee, eerder expressief spelen. het hoort bij deze muziek.
ik hou der wel van.

TimoSomers
1 juli 2011, 12:13
Bedoel je het origineel of mijn versie pasqual?

Ik vind beiden niet over de top indd, het blijft muzikaal en dat is het belangrijkste in mijn ogen.

M@rtijn
1 juli 2011, 18:57
Helemaal geweldig Timo, echt top gespeeld!! Ik blijf je gitaarspel altijd bewonderen, echt knap!! Heb het nu al een paar keer geluisterd en vind het super... Top!! :crazyhappy:

Liquid_Metal
1 juli 2011, 21:31
Klinkt goed, helemaal voor een impro. Ik vind je sound persoonlijk wat te krasserig.

pasqual
1 juli 2011, 21:40
Bedoel je het origineel of mijn versie pasqual?

Ik vind beiden niet over de top indd, het blijft muzikaal en dat is het belangrijkste in mijn ogen.

beiden: comes with the kind of music;)

allonso1990
5 juli 2011, 20:05
Klinkt weer fantastisch Timo!

Ik heb ook even stiekem een poging gewaagd, maar die komt niet bepaald in de buurt van jou stuk:(

Ik ben echt benieuwd wat jij de komende jaren nog gaat laten zien (en horen), ik heb er veel vertrouwen in;)