PDA

View Full Version : fretjob Utrecht



Chroxy
23 juni 2011, 00:31
na thuiskomst van een gig in maart bleken de frets van mijn telecaster compleet verneukt. Ik weet niet hoe het komt, maar vanaf de 12e fret zitten, op de plaatsen van de snaren, diepe groeven. Ook waren de snaren gebogen onder de kracht die erop heeft gestaan.

Normaal liet ik dit bij een bekende in Maastricht doen. Nu ik echter verhuisd ben naar Utrecht, is Maastricht nogal uit de richting. Weet iemand dus een goede reperateur, met een goede reputatie, om mijn fretjes te laten vlakken/vervangen?

E-J
23 juni 2011, 00:53
Beetje off-topic, maar wie is precies die bekende in Maastricht? ;) Ik zoek namelijk nog een goede afsteller in het zuid'n des lands.

The Running Man
23 juni 2011, 01:03
na thuiskomst van een gig in maart bleken de frets van mijn telecaster compleet verneukt. Ik weet niet hoe het komt, maar vanaf de 12e fret zitten, op de plaatsen van de snaren, diepe groeven. Ook waren de snaren gebogen onder de kracht die erop heeft gestaan.

Normaal liet ik dit bij een bekende in Maastricht doen. Nu ik echter verhuisd ben naar Utrecht, is Maastricht nogal uit de richting. Weet iemand dus een goede reperateur, met een goede reputatie, om mijn fretjes te laten vlakken/vervangen?

Toneblo;
uhm
www.giablo.nl
Zit in Harmelen

RS-Rik
23 juni 2011, 03:52
Ja, en anders even binnenlopen bij Dirk Witte.

Ik heb daar 1x een kleine reparatie laten doen (kammetje uitveilen) en dat is goed gedaan en het kostte me 10 pieken. Ze hadden ook 20 of 30 kunnen zeggen... Dus mijn ervaring is dat ze iig eerlijk zijn. Een fretjob is natuurlijk wel wat meer werk.

Johannes
23 juni 2011, 06:50
na thuiskomst van een gig in maart bleken de frets van mijn telecaster compleet verneukt. Ik weet niet hoe het komt, maar vanaf de 12e fret zitten, op de plaatsen van de snaren, diepe groeven. Ook waren de snaren gebogen onder de kracht die erop heeft gestaan...


Klein beetje off topic:

Doet mij denken aan een valpartij. Als de gitaar plat op de voorkant valt, kunnen de snaren de frets lelijk beschadigen. Iets anders zou kunnen zijn dat ie gigantisch klem heeft gezeten in de koffer?

Een tech in Utrecht ken ik niet.

Eko
23 juni 2011, 07:24
Volgens mij zit Eric van de Haar onder de rook van Utrecht. Klein beetje reizen lijkt me echt de moeite waard.

Chroxy
23 juni 2011, 10:37
thansk voor de reacties, ik ga eens contact zoeken.

@EJ.. Ruben van Rubens-guitar deed voor mij altijd onderhoud + een keer vlakken, waar ik erg tevreden over was (qua prijs en kwaliteit). meer info: http://rubensguitarworks.com/Home.html .. Hij werkt(e?) in de Muziekgieterij..

@johannes.. Het klinkt idd als een valpartij. De gitaar zit normaal in een tas, dus niks zit klem. Alleen als ik naar de schade kijk in de frets en de snaren zelf, moet het een immense smak zijn geweest. En dit is em absoluut niet opgevallen..

Oranjeaap
23 juni 2011, 13:10
Wow raar verhaal dit. Ik heb wel eens een knik gehad in een snaar omdat ik zo hard drukte dat de snaar van de hals afvloog, maar ik heb nog nooit gehoor dat snaren in een kwestie van seconden een afdruk achterlaten in de frets.

Mike999999999
23 juni 2011, 19:38
Ik vind jou verhaal vreemder, van de hals af gevlogen??? Bedoel van van de topkam of?

Als je een gitaar hebt laten vallen dan kan het best makkelijk gebeuren dat je snaren je fretten deuken, ofja bekrassen. Ik heb wel eens een verhaal van iemand die hetzelfde had omdat zijn kids er met drumstokjes op hadden geslagen.

Is die ruben ook echt IN Utrecht?

Chroxy
25 juni 2011, 12:59
@mike.. Ruben zit in Maastricht! :)