PDA

View Full Version : Nieuwe amp; ENGL Screamer combo!



Thyrif
22 juni 2011, 23:12
Hey guys, na mn vorige amp verkocht te hebben toch op zoek gegaan naar een nieuwe amp. Het moest een combo worden, die redelijk veelzijdig was (ik speel immers allerlei stijlen door elkaar, de een weliswaar wat beter dan de ander xD) Eerst dacht ik aan een Koch Twintone, maar toen stuitte ik op deze. Prima clean (voor mijn purposes), okee-e overdrive (maar daar heb ik ook pedaaltjes voor) en lekker strakke high gain overdrives. Handig met 6 button footswitch trouwens (past alleen niet in mn pedalboard :chicken:). En damn wat heeft dat ding ballen op die high gain settings zeg! De crunch moet ik nog wel even aan wennen, en omdat ie zo strak is, hoor je ineens veel beter hoeveel ik eigenlijk SUCK at gitaar spelen :soinnocent:

Anyways, this thread is worthless without pics:
http://img864.imageshack.us/img864/1203/englscreamer50.jpg

Bijl
23 juni 2011, 00:32
Yep, de meeste ENGL's zijn schaamteloos confronterend wat betreft je eigen spel. Ieder verschil in aanslag word pijnlijk duidelijk terug naar je hoofd geslingerd. Ik heb dat eens mogen meemaken met een Ritchie Blackmore top.

Veel plezier ermee, mooi ding! :rockon:

macwilliams
23 juni 2011, 08:49
Prachtig ampje:ok:

almarvk
23 juni 2011, 09:04
Zeer gave amp!

Thyrif
23 juni 2011, 09:51
Yep, de meeste ENGL's zijn schaamteloos confronterend wat betreft je eigen spel. Ieder verschil in aanslag word pijnlijk duidelijk terug naar je hoofd geslingerd. Ik heb dat eens mogen meemaken met een Ritchie Blackmore top.

Veel plezier ermee, mooi ding! :rockon:

Hehe, misschien leer ik zo nog eens netjes spelen ^^

Thanks guys. Hij is luid, en lekker. De spreiding is ook redelijk okee voor een 1x12 combotje (open back helpt natuurlijk).

Thiez
23 juni 2011, 10:47
Erg leuk combootje die screamers. Ik wil er zo een misschien nog eens voor de repetitie hebben. Stuk handelbaarder dan mijn blackmore + 4x12 cab.

Wat zijn die zwarte stikkertjes boven de knoppen? Dat zit er orgineel niet op toch?

JohnLord
23 juni 2011, 10:50
Gefeliciteerd, ik heb hem zelf ook (2 zelfs). Ik gebruik hem in combinatie met een gesloten 1x12 en dat is ook erg lekker.
Trouwens valt het op dat de letters op deze gladde faceplate bij de eerste de beste poetsbeurt loslaten, dat lijkt bij de jouwe ook te zijn gebeurd gezien de stickers. Bij andere Engls heb ik dat nog nooit gezien.

Thyrif
23 juni 2011, 11:09
Erg leuk combootje die screamers. Ik wil er zo een misschien nog eens voor de repetitie hebben. Stuk handelbaarder dan mijn blackmore + 4x12 cab.

Wat zijn die zwarte stikkertjes boven de knoppen? Dat zit er orgineel niet op toch?


Gefeliciteerd, ik heb hem zelf ook (2 zelfs). Ik gebruik hem in combinatie met een gesloten 1x12 en dat is ook erg lekker.
Trouwens valt het op dat de letters op deze gladde faceplate bij de eerste de beste poetsbeurt loslaten, dat lijkt bij de jouwe ook te zijn gebeurd gezien de stickers. Bij andere Engls heb ik dat nog nooit gezien.

De vorige eigenaar heeft die stickers er op geplakt omdat de originele tekst niet leesbaar is op een donker podium. Ik laat het er maar op, leest wel prettig.

Ja ik zat ook te denken aan een 1x12 extention cab voor optredens, dan zet ik die gewoon aan de andere kant van het drumstel of gewoon er onder. Jij nog tips voor welke 1x12 cab met wat voor speaker? (Dr zit gewoon een V30 in de combo)

JohnLord
23 juni 2011, 11:18
Zelf heb ik er een Engl 112 V30 onder staan. Vind ik erg lekker klinken, ik heb ook geen andere speakers geprobeerd. Optisch is dat natuurlijk de mooiste oplossing.

Liquid_Metal
23 juni 2011, 19:14
Gaaf man, gefeliciteerd! Misschien raak je net zo verslaafd aan het ENGL geluid als ik :).

zeiler
24 juni 2011, 10:54
Gefeliciteerd, ik heb hem zelf ook (2 zelfs).


heb je 't nou over die rubiks puzzels of ;)?

mooie amp btw, gefeliciteerd!

JohnLord
24 juni 2011, 11:57
Nee, ik heb gewoon twee Screamers, eentje thuis en eentje met cab in de oefenruimte ;)

Jasper.
24 juni 2011, 13:18
Ben wel benieuwd naar wat voor tone zo'n ding voortbrengt. Ben ook benieuwd naar de blackmore. Heeft ook deze nou een echte ENGL tone?

Alleen die naam... Schreeuwer. Ik hoef geen schreeuwer. Dan denk ik aan een hele schelle rotbak.

Thiez
24 juni 2011, 13:26
Er zit een Engl tone in. Maar het is niet wat de meeste mensen verstaan onder engl. Iedereen refereert dan bijna naar de fire en powerball. Strak steriel en dood.

De screamer is veel meer een rock ampje dan de strakke balls van engl. De blackmore lijkt wat opties betreft erg op de screamer maar blackmore zit iets meer midhoog gevoiced dan screamer. ik vind screamer erg leuk ampje met goede sound (mits je van engl sound houd)

JohnLord
24 juni 2011, 15:19
Op de keper beschouwd is de Screamer een 50 W Blackmore. Opties zijn exact dezelfde. Het zijn anders gevoicde amps dan de Balls maar zeker de Blackmore kan makkelijk voor metal.

@Jasper: Ik heb jouw amp ook gehad en dat vond ik veel eerder (hoewel voor mij bruikbaar en ik weet dat jij er zelfs lyrisch over bent) een schelle bak dan de Screamer, die is dat zeker niet.

Jasper.
24 juni 2011, 16:08
Op de keper beschouwd is de Screamer een 50 W Blackmore. Opties zijn exact dezelfde. Het zijn anders gevoicde amps dan de Balls maar zeker de Blackmore kan makkelijk voor metal.

@Jasper: Ik heb jouw amp ook gehad en dat vond ik veel eerder (hoewel voor mij bruikbaar en ik weet dat jij er zelfs lyrisch over bent) een schelle bak dan de Screamer, die is dat zeker niet.

Nee snap ik. Maar ik vind de naam gewoon niet zo lekker klinken. Youtube filmpjes bewijzen wel een beetje het tegendeel. Afgaande op de youtube filmpjes weet ik niet of het voor mij leuk is. De metalclipjes klinken vrij modern gevoiced. Beetje zwaar in vergelijking met mijn JCM900

Thyrif
24 juni 2011, 16:19
Nee snap ik. Maar ik vind de naam gewoon niet zo lekker klinken. Youtube filmpjes bewijzen wel een beetje het tegendeel. Afgaande op de youtube filmpjes weet ik niet of het voor mij leuk is. De metalclipjes klinken vrij modern gevoiced. Beetje zwaar in vergelijking met mijn JCM900

Modern? ja. Zwaar? niet direct, ligt er ook aan op hoeveel speakers je dat ding zet, en hoe hard ie staat (want dat maakt wel degelijk uit merkte ik al). Mijn sevenstring was op de brugpickup een stuk helderder en duidelijker op de screamer dan op een jcm900.

Ik heb ondertussen ook de direct-out geprobeerd, en die is eigenlijk best prima!