PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Mesa Boogie Mark III



Philippe
22 juni 2011, 22:32
Net opgehaald bij medeforummer Nocki: de Mesa Boogie Mark III red stripe medium head.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet op heb gespeeld. Zag hem gister staan op gitaarmarkt en in een ernstig te noemen aanval van GAS gelijk contact opgenomen met Nocki. Morgen in de repetitieruimte ga ik hem goed aan de tand voelen, maar als ik Nocki mag geloven is het een beest van een versterker. Als je hem vergelijkt met een Mark IV kun je zeggen dat de Mark III meer gain heeft en agressiever is, maar dat zal ik morgen zelf wel ervaren.

Nu zit er achterop een sticker dat het een simul-class betreft. Er zit achterop echter geen switch om van simul-class naar class a te switchen? Er zit voorop wel een "full power/half power" switch. Kan iemand duidelijkheid geven?

Onderstaande foto is schaamteloos gejat van Nocki. Het is nu te donker om foto's te maken.

Ik zal trouwens iedereen aanraden om in de toekomst zaken te doen met Nocki. Goeie gast, veel verstand van gear. Maar dat hij hier alom gerespecteerd is was al duidelijk.

http://img29.imageshack.us/img29/9584/1001262m.jpg

Ik ben de komende tijd weer zoet!

Scopperloit
22 juni 2011, 23:02
Hee Philippe!

Nogmaals gefeliciteerd met je amp, ik denk dat dit makkelijker praat dan Facebook. :seriousf:

Wel raar dat er een sticker staat met SimulClass als er geen switch zit? De switch moet helemaal rechts op het chassis gemonteerd zijn (als je recht op de achterkant kijkt).
Het klopt dat deze amp meer gain heeft, dat heeft hij te danken aan de export trafo (meen me te herinneren dat deze er eentje had).

Veel plezier er mee en ik hoop binnekort deze amp eens live te kunnen horen bij een gig :).

FNaRK
22 juni 2011, 23:07
Ik zal trouwens iedereen aanraden om in de toekomst zaken te doen met Nocki. Goeie gast, veel verstand van gear. Maar dat hij hier alom gerespecteerd is was al duidelijk.

http://img29.imageshack.us/img29/9584/1001262m.jpg

Ik ben de komende tijd weer zoet!

Nocki is zo ongeveer de huisdealer / stoephoer van het forum :sssh:

Nocki
22 juni 2011, 23:22
Te veel eer... te veel eer... :)
Geweldige amp. Een van de juweeltjes... Heel veel plezier ermee.

Philippe
22 juni 2011, 23:24
Hee Philippe!

Wel raar dat er een sticker staat met SimulClass als er geen switch zit? De switch moet helemaal rechts op het chassis gemonteerd zijn (als je recht op de achterkant kijkt).


Was inderdaad het eerste waar ik naar keek, maar geen switch..
Maargoed, is voor mij niet echt een vereiste dus het maakt me niets uit.

guitarnijboer
22 juni 2011, 23:46
Alleen de 'shorthead' versie heeft de simulclass of halfpower switch op de achterkant evenals de reverb regelaar. Op deze grotere versie zitten deze knoppen op de voorkant. Simpelweg omdat het dan past. Presense zit nog wel achterop dacht ik.

Ik heb eens ergens gelezen dat de simulclass longheads ook gewoon een faceplate hadden bedoeld voor de 100/60 watt versie waarbij dan i.p.v. simulclass / class A gewoon full / half power staat, ook al is het een simulclass. De sticker zou dan het verschil maken. Van wat ik ervan heb onthouden zou er gewoon maar 1 soort faceplate voor de longheads zijn.

OP de shorthead versie is het ook gewoon een appart plaatje waar simulclass / class A op staat. daar staat het gewoon helemaal niet op de faceplates.

Om echt zeker te weten wat het is kun je zonder de versterker open te hoeven maken even een van de buitenste buisjes verwijderen en met de versterker op standby de spanning meten tussen pen 5 en het chassis. Rond de -52 en -56 V = 100/60 watt versie. -44 en -47V= Simulclass versie

Gefeliciteerd trouwens! Ik heb zelf de simulclass combo versie (green stripe) en het zijn echt fantastische versterkers!

FlameDude
23 juni 2011, 00:19
Mag ik weten wat dit monster gekost heeft? :soinnocent:

Buzzel
23 juni 2011, 09:48
Ooohh maaannn...Geweldig zo'n amp wil ik ook nog is kopen :)

allochthomas
23 juni 2011, 12:11
Blijft leuk speelgoed:D. Vanwaar dat hij weer de deur uit ging nocki?

@FlameDude: ik schat 1000-1100 euro, de mijne koste 900 euro toen ik hem ging ophalen.

Nocki
23 juni 2011, 12:16
Blijft leuk speelgoed:D. Vanwaar dat hij weer de deur uit ging nocki?

@FlameDude: ik schat 1000-1100 euro, de mijne koste 900 euro toen ik hem ging ophalen.


Hij ging weg omdat ik enorm graag een combo of shorthead met bijpassende cab wilde.

interessander
23 juni 2011, 13:45
Op mijn simul-class long head staat ook gewoon een full/half power switch voorop, dus dat verhaal van Guitarnijboer kan best kloppen, presence zit dan inderdaad achterop.
Maar deze top had toch ook nog enige mods ondergaan?

Thyrif
23 juni 2011, 13:57
Mooi ding man!

Philippe
26 juni 2011, 12:46
Op mijn simul-class long head staat ook gewoon een full/half power switch voorop, dus dat verhaal van Guitarnijboer kan best kloppen, presence zit dan inderdaad achterop.
Maar deze top had toch ook nog enige mods ondergaan?

Ja, er zit een soort mastervolume rechts achterop die je aan en uit kan zetten met een toggleswitch en een regelaartje ernaast.

Ik heb er de afgelopen dagen op flink volume op kunnen spelen, en man wat gaat dat ding HARD. Ik heb nog nooit op zo'n luide amp gespeeld. De stuwing is niet normaal, ik blies de andere gitarist uit de band helemaal omver. De hoeveelheid gain is ook niet te geloven. Thrash metal/heavy metal krijg je er gemakkelijk uit met lead drive op 5.

Ik heb er overigens 800 euro voor betaald.

interessander
26 juni 2011, 21:23
Hard gaan ze zeker, ik heb de master nog nooit boven de 3 gehad. En ze zijn inderdaad perfect voor (thrash)metal, superstrak en enorm gedefinieerd, goeie aankoop!

minoin
27 juni 2011, 08:46
Ja, er zit een soort mastervolume rechts achterop die je aan en uit kan zetten met een toggleswitch en een regelaartje ernaast.

Ik heb er de afgelopen dagen op flink volume op kunnen spelen, en man wat gaat dat ding HARD. Ik heb nog nooit op zo'n luide amp gespeeld. De stuwing is niet normaal, ik blies de andere gitarist uit de band helemaal omver. De hoeveelheid gain is ook niet te geloven. Thrash metal/heavy metal krijg je er gemakkelijk uit met lead drive op 5.

Ik heb er overigens 800 euro voor betaald.

Dan is Nocki weer een behoorlijke goedzak geweest :D Have fun ermee, hele vette amp!