PDA

View Full Version : Geen kits meer van Ceriatone



nico verduin
22 juni 2011, 16:21
Ik heb net van Nik begrepen dat Ceriatone geen kits meer levert. Alleen nog ge-assembleerde versterkers (evt. muv de trafo's). Ik heb begrepen dat hij teveel tijd kwijt is aan klanten die nog moeten leren solderen.....
Klanten die alleen de bordjes kopen en hem de schuld geven dat de versterker niet werkt....
Mensen die een 50W kit kopen, zien 4 buisvoeten en gaan er een 100W van maken en vinden het vreemd dat de trafo's uitfikken.....
Al met al, ik denk dat hij het een beetje zat is.
Maar wat dat betekent hier in NL weet ik nog niet. Lijkt erop dat we (leveranciers in NL) nu zelf de kits moeten (als we willen) samenstellen.

Jammer, ze waren altijd wel interessant geprijst....

Chroxy
22 juni 2011, 17:17
hmm.. wilde net een lead & bass 2061 in parts bij hem bestellen..

StevenStrat
22 juni 2011, 18:49
hij doet het soldeerwerk wel erg goedkoop als het een troost mag zijn.

Dirk_Hendrik
22 juni 2011, 19:32
Ik heb begrepen dat hij teveel tijd kwijt is aan klanten die nog moeten leren solderen.....
Klanten die alleen de bordjes kopen en hem de schuld geven dat de versterker niet werkt....
Mensen die een 50W kit kopen, zien 4 buisvoeten en gaan er een 100W van maken en vinden het vreemd dat de trafo's uitfikken.....
Al met al, ik denk dat hij het een beetje zat is.


jammer.
Maar het bovenstaande is ook heel begrijpelijk. Oplossing voor dat soort ongein heet echter... een forum aan je site plakken.

refused199
22 juni 2011, 19:53
Inderdaad erg jammer en ik snap best dat Nik er zo onderhand eens moe van wordt... Een forum zou inderdaad wel een goede oplossing zijn, het zal ook niet de eerste keer zijn dat een forum op die manier toegevoegd wordt aan een site.

Edit: overigens heeft Ceriatone al een forum.

kassie
22 juni 2011, 20:42
Ik had mijn OTS als volledig gebouwde kit besteld, maar kreeg hem totaal ongesoldeerd. Dan kan dan ook haha.

StevenStrat
22 juni 2011, 21:06
Ik had mijn OTS als volledig gebouwde kit besteld, maar kreeg hem totaal ongesoldeerd. Dan kan dan ook haha.

hoe heb je dat opgelost ?

muziekschuur
22 juni 2011, 21:14
Dat heet kassie kijken, doosje dicht doen en terugsturen......

tommus42
22 juni 2011, 21:33
Moet er een zelfhulpgroep gestart worden voor de beginnende soldeerders:D.
De gesoldeerde bordjes van Ceriatone waren wel mooi, geloof ik.

nico verduin
22 juni 2011, 22:05
Kijk we maken het hier ook af en toe mee. Men wil een amp bouwen maar niet de basis begrijpen/leren. Gevolg is dat het vaak fout gaat. Men raakt gefrustreerd en gooit het aan de kant. En dat is jammer.
En je kan wel 100x op de site zetten dat men ervaring moet hebben met, maar dat wordt gevoegelijk genegeerd.

nico verduin
22 juni 2011, 22:06
Moet er een zelfhulpgroep gestart worden voor de beginnende soldeerders:D.
Je zou inderdaad bij een cursus solderen beginnen:seriousf:

Dirk_Hendrik
22 juni 2011, 22:40
.....
en toen soldeerde ik al een jaar of 20... en kreeg een soldeercursus.

En was verbaast wat ik er van op stak..

Pepe
22 juni 2011, 22:43
sja, ik soldeer al 30 jaar en ik kan het nog niet.

Hendriks
22 juni 2011, 23:41
Wel jammer , het blijft leuk werk en je leert er ook solderen van :).
Maar begrijp ik het goed dat je via de dealers wel de parts kunt bestellen?

nico verduin
23 juni 2011, 06:16
Wel jammer , het blijft leuk werk en je leert er ook solderen van :).
Maar begrijp ik het goed dat je via de dealers wel de parts kunt bestellen?Yep.......

Rick trodat
23 juni 2011, 11:12
Wel jammer. Ik heb dus nog net op tijd een 5x3 in elkaar gezet. Ik snap zoiezo niet dat mensen die niet kunnen solderen hier aan gaan beginnen.

Ik denk dat dit voor weber en metro amps leuk is. ceriatone is een behoorlijke speler.

Maar goed je kan ook alle losse onderdelen kopen. Daarvoor hoef je niet bij ceriatone te zijn. Ceriatone gaf je de foto's en de layout en de site is een goudmijn.

Zelf heb ik ook pakweg eerst 20 pedaaltjes in elkaar gezet en hier talloze vragen gesteld op het forum voordat ik aan een kit begon. Als je dat allemaal wilt overslaan en meteen aan een overtone begint, moet je ook niet klagen vind ik.

tommus42
23 juni 2011, 13:01
Ik ben begonnen met het modden van een Guyatone buizenversterker, daarna rebuilts op een bordje. Pas later heb ik een effectpedaal (dynacomp) in mekaar geprutst, is me slecht bekomen. Ik ben het wel met je eens dat het handig is als je weet waar je mee bezig bent, elekrisch schema begrijpen.

nico verduin
23 juni 2011, 13:31
Ik denk dat dit voor weber en metro amps leuk is. ceriatone is een behoorlijke speler.

Volgens mij levert MetroAmps ook geen kits meer.....

bass blom
23 juni 2011, 14:04
volgens mij moet je een behoorlijk dikke huid hebben ja om al die noobz op weg te helpen.
ik was er ook 1 en heb nico ook flink lastig gevallen :D
kan me goed voorstellen dat ze het naar de dealers schuiven.

smullie
23 juni 2011, 15:11
Je zou inderdaad bij een cursus solderen beginnen:seriousf:

Je lacht ermee, maar ik schrijf me direct in voor een cursusje "leren solderen voor beginners" hoor. Ik heb mijn zelfbouwkitjeslespaul werkend gekregen, maar mooi of echt stevig was dat zeker niet gesoldeerd. Ik heb momenteel GFS pickups liggen voor in mijn London City, maar wacht tot een handige maat van me even tijd heeft om me te begeleiden bij het solderen en indien nodig dat zelf even doet. :makeup:

PS: ook ineens de reden waarom ik nog geen zelfbouw-effecten-kitjes gekocht heb. Stel dat ik het helemaal verneuk, dan ben ik het geld kwijt. (wat eigenlijk belachelijk is , want who cares voor die 20€, maar zo ben ik opgevoed en ik krijg het er niet uit... )

StevenStrat
23 juni 2011, 15:15
Je lacht ermee, maar ik schrijf me direct in voor een cursusje "leren solderen voor beginners" hoor. Ik heb mijn zelfbouwkitjeslespaul werkend gekregen, maar mooi of echt stevig was dat zeker niet gesoldeerd. Ik heb momenteel GFS pickups liggen voor in mijn London City, maar wacht tot een handige maat van me even tijd heeft om me te begeleiden bij het solderen en indien nodig dat zelf even doet. :makeup:

PS: ook ineens de reden waarom ik nog geen zelfbouw-effecten-kitjes gekocht heb. Stel dat ik het helemaal verneuk, dan ben ik het geld kwijt. (wat eigenlijk belachelijk is , want who cares voor die 20€, maar zo ben ik opgevoed en ik krijg het er niet uit... )

compleet 'verneuken' is niet zo makkelijk hoor: je kan solderen en de-solderen naar hartenlust.

smullie
23 juni 2011, 15:32
compleet 'verneuken' is niet zo makkelijk hoor: je kan solderen en de-solderen naar hartenlust.

Ik kan het niet, dat is net het probleem...:seriousf:

Maar ik zou het gewoon eens moeten beginnen doen ipv te twijfelen, maar toch lijkt het me beter als iemand me dat eens fantsoenlijk kan aanleren ipv zelf eraan te beginnen en direct fouten aan te leren... :makeup:

nico verduin
23 juni 2011, 16:14
Je lacht ermee, maar ik schrijf me direct in voor een cursusje "leren solderen voor beginners" hoor.Dat ga je toch niet menen heh:???::seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::s eriousf:

Einzeln
23 juni 2011, 20:01
compleet 'verneuken' is niet zo makkelijk hoor: je kan solderen en de-solderen naar hartenlust.

Ik heb in mijn eerste soldeerprojectjes toen ik 16 was sporen losgebrand.

Rinze
23 juni 2011, 20:07
Ik heb in mijn eerste soldeerprojectjes toen ik 16 was sporen losgebrand.
Ik heb een keer een soldeerbout in mijn neus geparkeerd. Was ook nog verkouden en het was helemaal niet prettig. Daarna wist ik wel dat ik niet met een stonede kop met een te kort snoer op een bed met de gitaar op schoot moest solderen :chicken:

Einzeln
23 juni 2011, 20:14
Ik heb een keer een soldeerbout in mijn neus geparkeerd. Was ook nog verkouden en het was helemaal niet prettig. Daarna wist ik wel dat ik niet met een stonede kop met een te kort snoer op een bed met de gitaar op schoot moest solderen :chicken:

Ziehier zelfstudie! :D

Dirk_Hendrik
24 juni 2011, 20:34
compleet 'verneuken' is niet zo makkelijk hoor: je kan solderen en de-solderen naar hartenlust.


Mooi!
Dan is er dus ook markt voor een cursus "printbanen repareren voor beginners". Dat moet er ook wel zijn want er is zat markt voor de gevorderdencursus. Was ook heel leerzaam trouwens.

kassie
25 juni 2011, 17:35
hoe heb je dat opgelost ?

Euh, Nik gemaild dat ik hem zelf wel bouw (heb al eerdere ervaring met een Trainwreck Express clone), maar dat ik de 200USD wel graag terugwilde, dat vond hij prima. Ik moet er nog steeds mee bezig trouwens, was druk met school vandaar dat het wel ietwat jammer is. Had hem ook terug kunnen sturen maar dat kost volgens mij extra geld.

kassie
25 juni 2011, 17:40
compleet 'verneuken' is niet zo makkelijk hoor: je kan solderen en de-solderen naar hartenlust.

Nou, met een soldeerpistool kun je aanzienlijk potmeters verneuken, weerstandjes doorfikken, en koude soldeerverbindingen maken als het vloeistof is wegverbrand. Verder is het irritant om bij een printplaat veel koude verbindingen te hebben want zie die nog maar eens weg te zuigen/trekken (oh wat fout). Het kan een aardige hachelijke onderneming worden.

Dirk_Hendrik
25 juni 2011, 22:03
Soldeerpistool???
Kunnen die krengen niet gewoon op EU niveau verboden worden?

of,
Kan iemand me uitleggen wat een toepassing is waar een soldeerpistool een logischer keuze is dan een soldeerbout of gasbrander? Ik ken er geen. Kleredingen.

Frits van Mourik
26 juni 2011, 00:09
Ik heb in mijn eerste soldeerprojectjes toen ik 16 was sporen losgebrand.

Mijn eerste soldeerbout was een koolstaafje uit een 4,5 V batterij, vastgebonden aan een schroevendraaier, van power voorzien door een
dikke vooroorlogse gloeistroomtrafo.
Één kant van de trafo aan de schroevendraaier, andere kant middels een krokodilbek aan het te solderen object; away you go!

Met buizenschakelingen ging dat best OK, maar m'n eerste transistoramp
wilde gek genoeg niet werken...

kassie
26 juni 2011, 00:58
Soldeerpistool???
Kunnen die krengen niet gewoon op EU niveau verboden worden?

of,
Kan iemand me uitleggen wat een toepassing is waar een soldeerpistool een logischer keuze is dan een soldeerbout of gasbrander? Ik ken er geen. Kleredingen.

Ja niet eigenlijk, ze zijn 'wat' krachtiger dan mijn standaard 30watt soldeerbout, daarom af en toe wat minder opwarmtijd en wat sneller werk, maarja als je niet weet wat je doet ook sneller een verwarmings/verbrandingsprobleem. En is het lastiger secuur te werken omdat er een grotere 'tip' aan zit. Verder heeft bepaald type soldeer een wat grotere verhitting nodig om netjes te vloeien, maar voor electronica is dit soldeer al snel ongeschikt.

Oh ik heb er één. Voor het solderen van een dikke speakerkabel aan een jack. Een grote lading soldeer vloeit dan al sneller met een pistool. Verder niet eigenlijk.

vinni
28 juni 2011, 22:34
T'is inderdaad wel jammer te zien dat ceriatone en ook metroamps gestopt is met de kits.

Als je een beetje kan solderen is het toch erg leuk om zelf een werkende amp te bouwen.

Begrijp het wel hoor....veel nono's denken "doen we wel effe"....Tja....en die kosten dan gewoon zoveel tijd....

Ik kan wel een beetje solderen...maar ik begin echt niet aan een versterker.
BYOC's doe ik wel....dat vind ik nog wel te doen....

Ik heb gelukkig recent een prachtige Ceriaton JTM45 kunnen kopen.

Vinni