PDA

View Full Version : ervaring zelfstudie zingen



Rick trodat
22 juni 2011, 11:24
Voor degene die het interessant vinden, mijn ervaringen met zelfstudie zingen:

Op het internet wordt heel veel geschreven over zingen en ook heel veel tips gegeven. Omdat ik door de bomen het bos niet meer zag ben ik meteen voordat ik ook maar een noot had gezongen eerst naar een zangleraar gegaan. ( ik speel dan nu al wel meer dan 15 jaar gitaar )

Half jaar geleden

Mijn ervaringen met een zangleraar komen hier op neer. Je leert de meest rare oefeningen om je stem los te maken en er wordt gesproken over je flanken, borsstem, toonladders. Eigenlijk over van alles waar je niks aan hebt als je gewoon lekker zuiver wilt zingen, zonder de 2e Freddy Mercury te worden of de 2e seal. Het komt kort hier op neer:

- Sta als je gaat zingen en neem voordat je een noot zingt een flinke hap lucht. Liefst vanuit je buik, maar kan ook prima vanuit je borst. De reden waarom alles en iedereen vanuit je buik roept, is omdat je longen sneller met lucht gevuld zijn.

Probeer nu eens te zingen. Het gaat nu al meteen een stuk makkelijker.

Periode na zangles

Ik heb precies drie weken op zangles gezeten en al die oefeningen zeggen mij vrij weinig.

Oefenen

Tik in google eens in ''zuiver zingen '' de eerste link is meteen een hele goede. Door dit 2x in de week te oefenen leer je met je stem de noten te halen en te wisselen tussen je kopstem, borststem en middenstem. Daarnaast hou je nu een toon vast.

Liedjes oefenen

Zing 2x in de week ook een nummer en begeleid jezelf op gitaar.Zingen en gitaarspelen is in het begin moeilijk. Echter omdat ik een goede gitarist ben, kon ik dit binnen 3 weken volledig combineren. Nu komt het...neem je gezongen liedjes op. En luister iedere keer voor je gaat beginnen je vorige opname terug.

Opnemen