PDA

View Full Version : Hallelujah



MaxVMH
21 juni 2011, 22:15
Voor de honderdmiljoenmiljardste keer: een coverke van Hallelujah. 'k Vind het spelen/opnemen van covers wel tof om eens te doen, maar daar blijft 't dan ook bij. Er is dus geen zot denkwerk in het arrangement gestoken, en de mix is vlug-vlug gedaan.

'k Heb alle instrumenten een paar dagen geleden opgenomen en de zanger van m'n nieuwe band zag het wel zitten om het in te zingen. Heb 'm ineens ook gevraagd gitaar in te spelen (ja, 'k heb hem gevraagd elk akkoord maar 1 keer aan te slaan muv de refreinen :p) om 't nog een beetje meer op te vullen, al zit 't achteraf bekeken misschien té vol in 't refrein. Mss ook wat beter opgebouwd, ipv meteen vollenbak heel 't arsenaal in te zetten. Op de zang mocht achteraf bekeken ook wat meer reverb.


http://www.youtube.com/watch?v=wQ1UjZFKmOI

In 't frame van de drum staat de PowerBook daar om m'n MacBook met Logic te bedienen via iChat, en in 't frame van de baspedalen zie je me ook eens vlug grijpen naar de powerbook omdat de screensaver aan sprong (kende de structuur nog niet 100%, shame on me). Rond 3:30 ook eens naar links vanboven kijken ;) En rechts vanonder heb ik pas na 't uploaden gezien: zo'n geklungel met de camera, ik kreeg de focus niet goed (op record geduwd terwijl de focus vrij dicht stond).

m@rijn
21 juni 2011, 23:35
ik vind het helemaal geweldig. Goede zanger trouwens!

edit: en zoals je zelf zegt: in het refrein is het iets té vind ik ook. Ik hou niet zo van de 'achtergrondzangeressen' die erbij zijn geplakt. Ik denk dat in dat opzicht reverb inderdaad beter zou zijn. Het zou het ook wat meer opvullen en het zal puurder klinken.

MaxVMH
22 juni 2011, 13:48
Thanks :) Ik vermoed dat ik te weinig reverb toegevoegd heb door te snel te mixen na het opnemen, dan heb ik vaak moeite met objectief te luisteren. Een fris stel oren zijn noodzakelijk :) 'Achtergrondzangeressen' zijn wij zelf (in mijn geval met een harmonizer waarmee ik voicings doe, in zijn geval 2x bovenstemmen).

savale
23 juni 2011, 00:28
Tja ik kom niet verder dan gewoon tof gedaan! :) De laagjes van instrumenten werkt wel in de mix ook.

guhlenn
23 juni 2011, 09:11
creatief. de belletjes gaan wat mij betreft te ver ;), maar verder goed gedaan.

smullie
23 juni 2011, 10:18
Knap!

Links onder vind ik wel grappig: op de kniëen voor je muziek... :seriousf:

MaxVMH
23 juni 2011, 13:02
de belletjes gaan wat mij betreft te ver ;)Mss stomme vraag, maar waarom precies? Heb al van anderen gehoord dat zo'n lo-fi instrumentjes wel tof zijn om te gebruiken.

Te hoog? Te schel? Of ben niet voor lo-fi? Beetje te kinderachtig? Laat maar weten, kan er maar van bijleren :)
Links onder vind ik wel grappig: op de kniëen voor je muziek... :seriousf:Heb te lompe voeten om 't 'echt' in te spelen :p

aaronstonebeat
23 juni 2011, 13:38
Vind ik lang niet onaardig; maar een beetje vlak in de frasering als ik het met bv. Jeff Buckley vergelijk.

En, sta me toe, zie het als opbouwend, de zanger zou wat mij betreft een beetje aan zijn Engels kunnen werken, mn. aan de th-klank. Bij woorden als fourth, fifth, faith, overthrew, throne, the, this etc hoor ik eerder een t resp. een d dan de juiste variant van de Engelse th. 'Faith' klinkt als 'fate', dat betekent gewoon heel iets anders.

Maar vooral doorgaan hè!

guhlenn
23 juni 2011, 14:17
Mss stomme vraag, maar waarom precies? Heb al van anderen gehoord dat zo'n lo-fi instrumentjes wel tof zijn om te gebruiken.

Te hoog? Te schel? Of ben niet voor lo-fi? Beetje te kinderachtig? Laat maar weten, kan er maar van bijleren :)Heb te lompe voeten om 't 'echt' in te spelen :p

Tsja, wat andere zeggen moet je sowieso negeren, inclusief deze opmerking uiteraard, maar je zet iets leuks neer en net als met schilderen moet je stoppen als het klaar is. Zo'n belletjes brengen een op zich heel integer en gevoellig nummer richting ofwel ' classic christmas songs' ofwel 'kermishit' nivo. IMHO. Ik kreeg een sterk gevoel van 'waarom?' toen je erop ging tikken. Tis geen stomme vraag trouwens.

lollol
24 juni 2011, 16:05
Toffe shit enzo!
Dus als ik het goed begrijp zit je als keyboardist/drummer op een gitaarforum?:stop:
Met welke programma's doe je de video en de muziek enzo eigenlijk. En, als je aparte programma's gebruikt, hoe zet je de beelden en muziek dan netjes gelijk?

Duhsjaak
25 juni 2011, 07:47
Hi
Heb mij bezig gehouden met pa (Tim) Buckley, dus verwacht van mij gen 100% objectief verhaal over de Buckleys.

Maar toch een heel aardige opname van dit lied.
Ik vond het zwabberen met de high hat (telkens open en dicht) weinig toevoegen en er staat ergens in de hoek een keyboard invul riedeltjes te doen die ik eerder op bruiloften en partijen verwacht.

Daar staat tegenover dat ik (anders dan andere forummers) juist de Xylofoon een leuke vondst vind. Eigenlijk Metallofoon, maar ik geloof dat ik de enige ben die zich dat verschil aantrekt.

Verder ben ik het 100% met Aaronstonebeat eens, dat de zang iets dynamischer zou mogen.

Alles bij elkaar klinkt het lekker! Ik hoop dat je met je multi talent ertoe te brengen bent ook andere en misschien ook eigen dingen te posten. Ik ga er zeker voor zitten hoor!

Vriendelijke groet, Gus

MaxVMH
25 juni 2011, 11:12
Dus als ik het goed begrijp zit je als keyboardist/drummer op een gitaarforum?:stop:'k Speel ook gitaar & basgitaar (gewoon toevallig niet in dit filmpje), maar net zoals m'n drumspel niet zo schitterend ;)
Met welke programma's doe je de video en de muziek enzo eigenlijk. En, als je aparte programma's gebruikt, hoe zet je de beelden en muziek dan netjes gelijk?Logic voor muziek, Final Cut voor video. Ik zet ze gelijk door eerst de mix in Final Cut te zetten, en de filmpjes daar gelijk mee te zetten (gewoon goed luisteren dus :) ), achteraf haal ik het geluid van de filmpjes er af.
Ik vond het zwabberen met de high hat (telkens open en dicht) weinig toevoegen en er staat ergens in de hoek een keyboard invul riedeltjes te doen die ik eerder op bruiloften en partijen verwacht.Je bedoelt de synth/viool? Heb nog getwijfeld om aan een vriendin/violiste te vragen of zij 't wou inspelen.
Daar staat tegenover dat ik (anders dan andere forummers) juist de Xylofoon een leuke vondst vind. Eigenlijk Metallofoon, maar ik geloof dat ik de enige ben die zich dat verschil aantrekt.Ik noem 't gewoon Glockenspiel :)
Verder ben ik het 100% met Aaronstonebeat eens, dat de zang iets dynamischer zou mogen.

Alles bij elkaar klinkt het lekker! Ik hoop dat je met je multi talent ertoe te brengen bent ook andere en misschien ook eigen dingen te posten. Ik ga er zeker voor zitten hoor!Jep, wordt volgende keer aan gewerkt. En eigen materiaal zal je zeker ook eens zien passeren ;)