PDA

View Full Version : Boss ME25: hulp gevraagd



CID-Gibson
21 juni 2011, 18:20
Beste vrienden

Graag had ik hulp van iemand over het aansluiten van mijn ME-25 Gitaar effecten ding.
Nu vertelde mijn verkoper dat ik dit ding gewoon aansluit aan mijn gitaar jack IN aansluiting “dus waar ik mijn gitaar inplug op mijn versterker.
Nu heb ik deze versterker http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=AVT100XT
En aan de achterkant van deze versterker heb ik twee aansluitingen met Effect en effect return op staan. Wat is nu het verstandigste gewoon deze ME-25 aansluiten op mijn jack IN waar ik mijn gitaar in plug, of aan de achterkant van mijn versterker?.
Groetjes.

ER!K
21 juni 2011, 18:26
Het kan gewoon allebei. Als je hem in je FX loop wilt zetten doe je het kabeltje vanuit 'send' in de input van de ME25 en het kabeltje vanuit 'return' doe je dan in de output van de ME25. Gezien je ME25 ook een pre-amp is, denk ik dat je hem eigenlijk het beste in je eerste lijn kan stoppen, dus gewoon tussen gitaar en amp en niet in je FX loop.

CID-Gibson
21 juni 2011, 18:51
Het kan gewoon allebei. Als je hem in je FX loop wilt zetten doe je het kabeltje vanuit 'send' in de input van de ME25 en het kabeltje vanuit 'return' doe je dan in de output van de ME25. Gezien je ME25 ook een pre-amp is, denk ik dat je hem eigenlijk het beste in je eerste lijn kan stoppen, dus gewoon tussen gitaar en amp en niet in je FX loop.

Nog Bedankt voor de informatie beste :)