PDA

View Full Version : ac15 met pedal. hoe?



Tommeke90
21 juni 2011, 17:34
Ik weet niet waar ik dit onderwerp moet zetten. Maar dit leek me de beste plek. (anders hoor ik het wel)

effe info over materiaal.

Vox ac15c1
Epiphone les paul & dot
ibanez pf 200
Fender jazzmaster
Mxr distortion +
big muff
...


Nu, normaal stel ik mijn amp altijd clean in. & dan de gebruik ik mijn drive pedaaltjes. Klinkt goed. (gitaar - mxr distortion +, big muff) als ik de muff gebruik, staat de mxr 9/10 ook aan.

Mijn amp zelf klinkt ook zeer goed als ik de master op max zet.
Maar als ik mijn big muff erover zet, past hij er helemaal niet bij.
Heeft dit misschien met de volgorden te maken?

Wat zouden jullie doen? Ik heb zoveel opties.
Wil ook alles tegoei weten voor als ik een volgende versterker wil kopen.

Amp clean laten & pedalboard ervoor.

Amp opengooien : ...? misschien overdrive pedaal kopen voor een boost?


Ik weet dat ik dat zelf een beetje moet uitzoeken. Maar wil toch de mening van jullie hebben om daar mee verder te gaan.

ik hoop dat het duidelijk is.
Alvast bedankt ;)

Buzzel
21 juni 2011, 17:37
Hu? Eerst klinkt het goed en dan niet?

Nielsje
21 juni 2011, 17:51
Welke sound zoek je?
Ik ben bang dat je veel te veel gain gebruikt (maar, dat is slechts een vermoeden), en dat je muff alles gewoon dicht smeert. Maar dat is nou eenmaal hoe dat beestje werkt..

Mitch
21 juni 2011, 19:29
Je geeft het antwoord al zelf: de Big Muff klinkt prima als je je versterker clean instelt, de Big Muff klinkt niet lekker als je de master vol open zet van de amp. Een Big Muff werkt gewoon het beste op een cleane amp. Plus dat -ie veel laag heeft, wat niet altijd fijn werkt als je de master van je amp vol open hebt staan.

Tommeke90
21 juni 2011, 19:41
Dus het probleem is eigenlijk gewoon de big muff?
Bij een andere fuzz minder?

Maar wat doen de 'meeste' mensen dan?
Want er zijn zoveel mensen/bands met een Vox (cleane) amp.
Die een stevig geluid hebben.

Gebruiken de meeste hem gewoon clean met pedaaltjes? of hoe?

bass blom
21 juni 2011, 19:49
als ik het goed volg hen je een distortion en een fuzz
en als je die beiden aan zet klinkt het niet
vind je het gek?
laat beiden op zich doen waar ze voor gemaakt zijn, zou ik zeggen

Mitch
21 juni 2011, 20:24
Hmm, nou je het zegt... het is wel een zoekplaatje, die openingspost :dontgeti:
Heb je nou de MXR én de Big muff aan? Of alleen master van de versterker open en dan de Big muff?

Einzeln
21 juni 2011, 20:25
Hmm, nou je het zegt... het is wel een zoekplaatje, die openingspost :dontgeti:
Heb je nou de MXR én de Big muff aan? Of alleen master van de versterker open en dan de Big muff?

En dan denk ik nog dat hij master dicht bedoeld.

Mitch
21 juni 2011, 20:51
Dat zou wel het meest logische zijn, ja :D

Mr. Dynamite
21 juni 2011, 21:28
Ik gok dat je als je je master open gooid je al een overdrive hebt, als je dan nog zon big muff (waar ik sowieso niet echt fan van ben) ervoor gooit smeer je alles dicht. Dus of je versterker clean laten, of je master open en een andere booster gebruiken ;)

the sure thing
21 juni 2011, 21:41
Nou doen VOX versterkers soms wat moeilijker met overdrive/disto/fuzz pedaaltjes.

Tommeke90
21 juni 2011, 22:30
ofwel heb ik mijn amp clean. Met als drive mijn distortion +. & daar soms mijn muff nog bij. De mxr boost de muff dan gewoon. Klinkt goed.

OF (niet EN)

Heb ik mijn master helemaal open. Maar dan staat mijn distortion natuurlijk UIT. Maar daar past de muff niet bij.

Dus de muff gaat bij mij wel achter de drive. Maar niet ervoor.

Indiedennie
21 juni 2011, 22:44
Bedoel je niet volume open en master laag zodat je amp al van zichzelf overstuurt?

Mitch
21 juni 2011, 22:49
Juist. Volume open of Master open? Al is het niet ondenkbaar dat in beide gevallen de Muff niet helemaal lekker uitkomt hoor.

Tommeke90
22 juni 2011, 14:09
sorry. Als ik met de distortion van de amp zelf speel, is de master open :hide:

Mitch
22 juni 2011, 14:19
De master open is dus harder, maar minder vervormd. Als je met drive van de amp speelt zet je de master wat lager en het volume wat hoger. Let wel: volume betekent daar dus eigenlijk pre amp gain.

Tommeke90
22 juni 2011, 17:28
De master open is dus harder, maar minder vervormd. Als je met drive van de amp speelt zet je de master wat lager en het volume wat hoger. Let wel: volume betekent daar dus eigenlijk pre amp gain.

Ja, dat wist ik. Had het verkeerd uitgelegd. sorry hiervoor.

Zo doe ik het dus ;)

Maar wat is nu he meest gebruikelijke? De amp helemaal clean, helemaal niet clean, of er een beetje tussen?

Wat zou jij doen met mijn setup? (al dan niet niet met de muff)

;)

bass blom
22 juni 2011, 18:00
als je crunch / distortion / fuzz pedalen gebruikt is het meest gebruikelijke dat in een cleane amp te gooien.

Mitch
22 juni 2011, 21:36
Ghehehe :D Had Nico het als eerste goed!
Nee, zoveel pre amp oversturing gaat niet werken met een Big Muff. Die heeft écht een cleaner platform nodig. Desalniettemin: je kan er ook een beetje tussenin gaan zitten. Daar zijn de moderne Voxjes naar mijn ide juist uiterst geschikt voor: iets meer drive instellen dan spatje clean, zodat je met zacht aanslaan of volume op gitaar iets terug helemaal clean bent, met harder aanslaan een lichte crunch en met een pedaaltje erbij zit je dan in een lekkere oversturing. Waarschijnlijk kan je Muff dat ook wel aan.
Eigenlijk dus de middenweg tussen wat je nu geprobeerd hebt.

Tommeke90
23 juni 2011, 15:55
Ghehehe :D Had Nico het als eerste goed!
Nee, zoveel pre amp oversturing gaat niet werken met een Big Muff. Die heeft écht een cleaner platform nodig. Desalniettemin: je kan er ook een beetje tussenin gaan zitten. Daar zijn de moderne Voxjes naar mijn ide juist uiterst geschikt voor: iets meer drive instellen dan spatje clean, zodat je met zacht aanslaan of volume op gitaar iets terug helemaal clean bent, met harder aanslaan een lichte crunch en met een pedaaltje erbij zit je dan in een lekkere oversturing. Waarschijnlijk kan je Muff dat ook wel aan.
Eigenlijk dus de middenweg tussen wat je nu geprobeerd hebt.

Idd, als ik nu hard of zacht aansloeg, de klank bleef hetzelfde.
Dat was ook iets wat ik er niet goed uit kreeg.
Zal het zo eens gaan testen.
Bedankt ;)