PDA

View Full Version : Pedalboardje bouwen... (Boss) Help...



Nocki
21 juni 2011, 11:56
Hi,

Paar weekjes terug mogen spelen op een festivalletje waar ik moest spelen over een Marshall combotje. Mn eigen amp mocht ik helaas niet gebruiken en meer dan alleen de kanalen van mn amp gebruik ik in dit bandje niet...
Dus uiteindelijk een heel ander geluid dan normaal...

Dat wil ik niet nog eens meemaken... :)

Daarom wil ik een pedalboardje maken wat ik als noodgeval kan meenemen naar dit soort dingen. Bedoeling is dus eigenlijk gewoon een setje te bouwen wat ik mee kan nemen en over elke amp kan gooien die er is.
Aangezien ik een paar jaar terug wat Boss pedaaltjes heb gespaard en die kleurtjes zo leuk vind en ze goed genoeg vindt voor dit pedalboard wil ik het een Boss only pedalboard maken (nou ja een Wah van Dunlop mag dan nog net :) die heb ik al...)

De bedoeling is om het naast mn bandje ook te kunnen gebruiken voor andere dingen als ik als gastmuzikant eens ergens moet spelen.

Het volgende wil ik er zeker op hebben:

overdrive crunch
overdrive stevig
overdrive high gain
metal geluidje
chorus
phaser
shifter
2 delays
compressor

Het komt in zo'n grote showmaster case met een ingebouwde voeding waarmee ik dus maar 3 kabels hoef aan te sluiten...

Alle pedalen zijn makkelijk maar welke drives...
Dat is dus mn vraag. Welke Boss overdrive moet ik nu gaan kopen... Ik wil het hele spectrum van geluid kunnen doen. Van crunch, blues naar cookiemonster muziek.

Welke Boss pedalen moet ik absoluut hebben?
en mocht je een tip hebben met een martkplaat/gitaarmarkt link doe je me daar ook een flink plezier mee... Ik hoop zo snel mogelijk deze pedalenbak in elkaar te kunnen zetten.

Alvast erg bedankt. Nocki de BossNoob :)

Ps. Nee. Mn rack gaat hier niet voor weg...

Nielsje
21 juni 2011, 12:02
overdrive crunch
overdrive stevig
overdrive high gain
metal geluidje
chorus
phaser
shifter
2 delays
compressor


Alle pedalen zijn makkelijk maar welke drives...
Dat is dus mn vraag. Welke Boss overdrive moet ik nu gaan kopen... Ik wil het hele spectrum van geluid kunnen doen. Van crunch, blues naar cookiemonster muziek.


overdrive crunch -> BD2
overdrive stevig -> DS1
overdrive high gain -> ST2
metal geluidje -> MT2

Volledig Boss, verschillende kleurtjes, cookiemonster sound proof!
Duidelijk toch!

Kim Wilson
21 juni 2011, 12:10
+1 voor Niels. Voor een crunch is de BD-2 een prima pedaal. OD-3 zou ook nog kunnen, maar is doorgaans iets duurder volgens mij.

Oh ja, waarom per se Boss?

HaroldA
21 juni 2011, 12:13
Check ook de "boss dual overdrive sd-2" eens! Kan je zomaar een pedaaltje schelen ;)

Nocki
21 juni 2011, 12:15
Bedankt Niels, Harold & Kim Wilson.

I'll look in to these pedals...
Waarom Boss: Ik vind het leuke pedaaltjes om naar te kijken, ze zijn goedkoop en een heel bord vol van die dingen die heel netjes naast elkaar liggen met al die kleurtjes doet me gewoon wat. misschien omdat ik Lego ook zo leuk vindt.
Het is dus gewoon voor "leuk" erbij zonder dat het super goed moet zijn. Gewoon leuk en goed genoeg dus.
Waar ik kan wil ik gewoon over mn eigen spullen spelen maar het is wel weer eens leuk om gewoon ergens aan te komen zetten met een combotje en wat boss pedaaltjes...

Ik speel wekelijks over mn rack wat gewoon helemaal het eind is en dat is gewoon super. Maar ik heb gekozen voor less is more. Soms is het gewoon leuk om wat te spelen met een compressortje of een phaser door een delaytje...
Waarschijnlijk zal het meestal ongebruikt staan of continue gebruik worden door een bevriende gitarist die nu altijd speeld over mn pedalboard met mn zelfbouw fx... :)

KingPin8
21 juni 2011, 12:17
De NS-2 en TU2/TU-3 zijn tevens altijd een goede toevoeging aan elke (BOSS) setup :)

Johannes
21 juni 2011, 12:21
TC Nova system? Cheap, alles in één, goeie sounds, analoge drives.

Nocki
21 juni 2011, 12:25
De NS-2 en TU2/TU-3 zijn tevens altijd een goede toevoeging aan elke (BOSS) setup :)

Tuner is idd ook nog nodig. Goed idee. Was het vergeten. Ik heb zo'n zwarte kleine tuner die erg goed is. Ben even het merk vergeten. Maar een boss tuner hoort er dan ook bij he.. :)
NS-2 lijkt me niet nodig als de voeding, amp en kabels goed zijn... Zonde van de ruimte.


TC Nova system? Cheap, alles in één, goeie sounds, analoge drives.
Dan zou ik eerder gaat voor een 11r met midi pedalboard maar dan ben ik mn doel alweer voorbij... :)
De bedoeling is gewoon speelgoed te hebben. Boss is gewoon leuk.



De BD-2 en ST-2 zijn inderdaad erg leuke pedaaltjes. Bedankt voor de tip!

TimS
21 juni 2011, 12:36
Je zou eventueel kunnen proberen je "crunch" en "stevig" pedaaltjes te kunne stacken om een high gain geluid te krijgen. Volgens mij werkte een SD-1 in een DS-1 wel goed, maar het is al een tijdje geleden dat ik dat heb geprobeerd. Ik denk overigens dat de Blues Driver inderdaad een betere keuze is voor crunch geluiden, SD-1 vond ik een beetje dood klinken als overdrive op een cleane versterker.

tomdiedom
21 juni 2011, 12:42
Bd-2 voor crunch inderdaad en ik zou denk ik een od-3 voor de stevige sounds gebruiken.

Kim Wilson
21 juni 2011, 13:15
BD-2 én OD-3 zou ik niet doen, daarvoor lijken ze veel te veel op elkaar.

DemolitionColorScheme
21 juni 2011, 13:22
Check ook de "boss dual overdrive sd-2" eens! Kan je zomaar een pedaaltje schelen ;)
Agreed! Prima pedaaltje! Klinkt nog beter na wat mods, maar dat moet je zelf weten.

tommus42
21 juni 2011, 13:37
Als je pre-gain effecten in een apart koffertje doet, heb ik nog er nog eentje, zelfbouw (15mm multiplex) voor max. 4 Boss-formaat pedaaltjes.:soinnocent:

HaroldA
21 juni 2011, 13:38
Als je pre-gain effecten in een apart koffertje doet, heb ik nog er nog eentje, zelfbouw (15mm multiplex) voor max. 4 Boss-formaat pedaaltjes.:soinnocent:

Er zijn van Boss ook van die gave plastic koffers! ;)

Midwolda
21 juni 2011, 13:39
BD-2 én OD-3 zou ik niet doen, daarvoor lijken ze veel te veel op elkaar.

Ligt er aan hoe je ze instelt natuurlijk. M'n BD-2 staat op high gain low level, m'n SD-1 (vind ik persoonlijk meer vergelijkbaar met de OD-3 dan de BD-2) staat op low gain high level. En je kunt ze elkaar lekker laten boosten. Er zijn wel meer mensen die bijvoorbeeld twee TS9's stacken, toch?

http://img801.imageshack.us/img801/7318/pb300005.jpg

tommus42
21 juni 2011, 14:03
http://img84.imageshack.us/img84/5501/pedalenbak.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/pedalenbak.jpg/)

Mooi die CS-2, zou ik nog wel eens tegen aan willen lopen.

Taff
21 juni 2011, 14:06
ik moet toegeven, het is erg leuk om naar zo'n boardje te kijken

HaroldA
21 juni 2011, 14:06
Mooi die CS-2, zou ik nog wel eens tegen aan willen lopen.

CS-2 moet je wel modden als je gesteld bent op je 'laag'.

Nocki
21 juni 2011, 14:06
haha. Leuke plaatjes. Bedankt voor het aanbod voor de case. Een case heb ik al dus voor mij niet interessant. Ik had stiekum gehoopt op iemand die al die pedaaltjes even aanbood zodat ik niet zo veel moest zoeken :)

Mooi om al die gekleurde bakkies te zien....

interessander
21 juni 2011, 14:35
Niet zulke leuke kleurtjes, maar wel een aantal Boss bakkies in een: http://link.marktplaats.nl/459762726

Mr. Dynamite
21 juni 2011, 17:03
Sowieso CE-5 Chorus, die vind ik echt wel lekker.

Super overdrive vind ik ook wel ok als overdrive (hé :dance:)

Henri H
21 juni 2011, 17:36
De Ibanez 10-series hebben dezelfde kleurtjes ongeveer, en zouden er ook goed bij passen.
Ik heb b.v. een MT10 (Mostortion). Da's een te gek pedaal, zowel voor een cleane versterker alsook een overstuurde.
Ze zijn helaas lastig te vinden, en (daarom?) wat duurder.
Samen met een TS10 of een OD3, BD2 o.i.d. heb je dan alle sounds wel zo'n beetje afgedekt denk ik.

guitarkid
22 juni 2011, 09:10
Nocki.

Eén waarschuwing: het begint als een "bakje voor er bij" maar het eindigt als een volwaardige pedalenbak....:seriousf: D.w.z, dat had ik.....
Een beetje hetzelfde idee als jij hebt: soms speel je op een andere amp op een festival o.i.d. en dan krijg je niet je geluid en dus hang je daar een pedaaltje (of twee) voor. Ik had ook eerst wat samengesteld met spul dat ik nog had (bijv. een betaalbaar boostertje, tuner, overdrive etc.)
Het punt was dat het uiteindelijk dan (net) niet is wat je wilt en dat het zeker minder is dan je gewend bent. Dat kan één of twee keer, maar daarna gaat het jeuken...
Ik zou toch een minimum aantal pedaaltjes kopen die echt voldoen aan je eisen, of het nou Boss of wat anders is... Dan maar geen Lego! :) Bovendien heb je dan een erg interessante back-up voor het geval er eens iets mis gaat met je reguliere set-up!
Voor wat het waard is. Succes!

Dick Wolkendeck
22 juni 2011, 11:36
Wat vinden jullie van het FMB1 Fender '59 Bassman pedaal? Lijkt me met de ST2 en de MT2 samen wel ok.

Nocki
22 juni 2011, 11:53
Nocki.

Eén waarschuwing: het begint als een "bakje voor er bij" maar het eindigt als een volwaardige pedalenbak....:seriousf: D.w.z, dat had ik.....
Een beetje hetzelfde idee als jij hebt: soms speel je op een andere amp op een festival o.i.d. en dan krijg je niet je geluid en dus hang je daar een pedaaltje (of twee) voor. Ik had ook eerst wat samengesteld met spul dat ik nog had (bijv. een betaalbaar boostertje, tuner, overdrive etc.)
Het punt was dat het uiteindelijk dan (net) niet is wat je wilt en dat het zeker minder is dan je gewend bent. Dat kan één of twee keer, maar daarna gaat het jeuken...
Ik zou toch een minimum aantal pedaaltjes kopen die echt voldoen aan je eisen, of het nou Boss of wat anders is... Dan maar geen Lego! :) Bovendien heb je dan een erg interessante back-up voor het geval er eens iets mis gaat met je reguliere set-up!
Voor wat het waard is. Succes!

Hoi,

Ik ken het idee idd. :) Dit heb ik natuurlijk jaren lang gehad met het zoeken naar mijn "ding" Nu ik het gevonden heb en ik weet dat er voor mij toch niets beters is kan ik genoegen nemen met minder. Wel heb ik erover gedacht om alleen mn kleine pedalbaordje te gaan vullen ipv mijn grote pedalboard. Daar heb ik in principe ook genoeg aan. Op die manier blijft er nog wat geld over.

Chorus, Delay, Wah & Tuner heb ik al....

muziekschuur
22 juni 2011, 12:33
Nocki,

Een band heeft een rider. Een lijst met benodigdheden die ze willen zien om een optreden te kunnen doen. Je doet je geluid geweld aan door met spullen te spelen die je niet wil gebruiken. Om creatief vrij te zijn moet je met gereedschap werken dat je kent....

M.a.w. commercieel moet dit opgelost worden. Niet technisch. Jullie spelen op de manier waarop jullie dat willen of jullie komen niet. Wat natuurlijk wel kan is acoustisch optreden. Dat is ook met solidstate versterkers prima te doen, toch?

Dus ik zou e.e.a. anders oplossen.

Als geluidsman heb ik ook grenzen gesteld. Daar hield iedereen zich aan. Maar die mensen die daar echt ongelukkig van worden moeten gewoon naar voren treden zodat e.e.a. naar wens ingevuld kan worden. M.a.w. gewoon vragen om een plekje voor je eigen spullen.

M.a.w. nu lekker niks kopen...

Henri H
22 juni 2011, 12:55
Hè, laat die jongen nou lekker met Lego spelen man. ;)

Nocki
22 juni 2011, 12:57
Hoi, Ook wij hebben natuurlijk een rider. Maar bij dit festivalletje werd er gewoon mee gedeeld dat we maar te spelen hadden op wat er stond.
Het niveau lag nogal laag en de geluidsmensen hadden volgens mij totaal geen zin in de het werk. Pas savonds toen het niveau van de bandjes wat hoger lag hoorde ik dat het geluid in geregeld was...
We hebben toen ook savonds gespeeld en toen was het ook al water beter op het podium...

Op mn strepen gaan staan wat betreft spelen op mn eigen spullen was gewoon geen optie. Daarom voor de toekomst gewoon iets voor de noodgevallen...

guitarkid
22 juni 2011, 13:11
Nocki,

Een band heeft een rider. Een lijst met benodigdheden die ze willen zien om een optreden te kunnen doen. Je doet je geluid geweld aan door met spullen te spelen die je niet wil gebruiken. Om creatief vrij te zijn moet je met gereedschap werken dat je kent....

M.a.w. commercieel moet dit opgelost worden. Niet technisch. Jullie spelen op de manier waarop jullie dat willen of jullie komen niet. Wat natuurlijk wel kan is acoustisch optreden. Dat is ook met solidstate versterkers prima te doen, toch?

Dus ik zou e.e.a. anders oplossen.

Als geluidsman heb ik ook grenzen gesteld. Daar hield iedereen zich aan. Maar die mensen die daar echt ongelukkig van worden moeten gewoon naar voren treden zodat e.e.a. naar wens ingevuld kan worden. M.a.w. gewoon vragen om een plekje voor je eigen spullen.

M.a.w. nu lekker niks kopen...

Muziekschuur.

Niet iedereen speelt in de Foo Fighters, die zelfs hun eigen licht nog op Pinkpop hangen. De realiteit is (soms) dat je speelt op een festival of iets dergelijks met meerdere bands en dat je dan moet roeien met de riemen die je hebt, door tijd- of ruimtegebrek. Je kunt dan wel heel principieel zijn (of doen), maar dan speel je waarschijnlijk niet. Voor jouw band vaak tien anderen.... Op zich ben ik het eens met het stellen van "grenzen", laat dat duidelijk zijn en in het verleden tourde ik met een serieuze band en hadden we een duidelijke, maar realistische rider. Dat ligt toch anders. Ik doe een tourtje in augustus in Portugal en daar hebben we een rider naar toe gestuurd. Ik ga er maar van uit dat er niet exact komt te staan wat ik wil (een goede 30-50 W buizenamp, minimaal 1 x 12", twee-kanaals en een redelijke spare Telecaster, ook voor een G-tuning, naast de Tele die ik mee neem) dus als er een transistor-amp staat heb ik een Blackstar HT-Dual, een tuner en een booster bij me in de handbagage en als die Tele "sucks" dan verstem ik de mijne maar af en toe. Een goed muzikant speelt ten alle tijde...! :blast:
Ergo: zo'n pedalenbak is soms erg handig, maar dan moet hij wel voldoen aan de minimale eisen die je zelf stelt!
En wat betreft het back-up verhaal van mij: onlangs knalden er twee eindbuizen uit mijn Delta Blues. Dankzij de HT-Dual (die ik in principe niet gebruik in mijn main setting, maar die wel in mijn pedalencase zit) kon ik probleemloos door met een goede transistor-amp die daar toevallig was.
En anders via de emulated out....
Normaal altijd een extra Classic 30 bij me, maar toen natuurlijk niet.....:(

Gr. Coos


Hè, laat die jongen nou lekker met Lego spelen man. ;)

:)

tommus42
22 juni 2011, 19:16
Wat vinden jullie van het FMB1 Fender '59 Bassman pedaal? Lijkt me met de ST2 en de MT2 samen wel ok.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Die oude modelers van Boss waren vrij slecht, deze is wel goed dacht ik.

the sure thing
22 juni 2011, 21:22
Als je dan echt BOSS style gaat: de CE-2 (chorus) vind ik echt SUPER klinken en wordt heel veel op internet aangeboden. en de OD-1 (niet SD-1!) is wat zeldzamer (dus die ZONDER tone knop), maar een fantastische crunch. Ik zou m zelfs liever hebben dan de TS9. Wel dan voor aca voeding gaan zorgen :)

Nielsje
23 juni 2011, 01:21
Wel dan voor aca voeding gaan zorgen :)

Hoeft niet, zie voedings FAQ.

JeroenSchaaf
23 juni 2011, 08:12
SD-1 ( eventueel gemod )voor lichte crunch ( mijn favo pedaal! )
ST-2 voor het zwaardere werk
Boss dd3 ( jappanse ) voor delay

Dat zijn mijn tips! :)

Nitefly7
23 juni 2011, 13:34
overdrive crunch
overdrive stevig
overdrive high gain
metal geluidje
chorus
phaser
shifter
2 delays
compressor

Nocki !
even mijn bijdrage:
Crunch: Boss BD-2, tubescreamer, maar dan totaal niet tubescreamer
Stevig: SD-1 of SD-2
High Gain: DS-1
(zolang je die drive/gain maar laag houdt, en de DS-1 combineert met 'crunch'- of 'stevig'-pedaal)
Metal: niet de mT-2 (Metal Zone), maar de mL-2 (Metal Core), die klinkt gewoon echt dik, zonder het Metal Zone-typische (ML-2 is niet per se beter, maar ik vond 'm mooier klinken voor higher gain)
Chorus: CE-2, en eventueel CE-5
Phaser: iedere PH-x voldoet volgens mij wel
Shifter: PS-5 of -6 als je whammy wilt, PS-3 als je 'cult-status'/extra delay wilt
Delays: DD-3 + DD-5 (DD-3 voor korte delay, DD-5 voor U2-dingetjes e.d)
Comp: CS-2, en de CS-3 is ook erg in orde hoor..

ik ben benieuwd, ik ben zelf al een paar maanden erg tevreden met:
CS-3 ->
FDR-1 (Deluxe Reverb, echt te gek, incl. reverb + tap tempo vibrato/tremolo) ->
PS-3 (meestal voor beetje 80s detune, maar delay'tje erop kan ook)

Shaggy
23 juni 2011, 19:15
voor stevig tot metal zou ik je willen adviseren ook de powerstack mee te nemen in je vergelijk..

Nitefly7
23 juni 2011, 20:05
voor stevig tot metal zou ik je willen adviseren ook de powerstack mee te nemen in je vergelijk..

ja ! +1 voor de Power Stack ST-1

wireman
24 juni 2011, 21:27
Ik heb deze week een Fulltone OCD gekocht als vervanger voor mijn Boss SD-2. Ik vraag zondag of de gitariste in mijn band m wil gaan gebruiken.. Als ze m niet wil.. Kan ik m eventueel toesturen om te proberen... Moet je maar ff kijken of het wat is. Kost je alleen wat verzendkosten, maar dan weet je wel hoe of wat... Ik zou m normaliter wel verkopen voor een leuke prijs, (Ik vind het Boss-board zowieso iets om medewerking aan te verlenen ;) maar dit is een erfstuk.. en die doe ik niet weg.. sorry.. Desalnietemin wel te proberen.

PM me maar.. (echter denk ik dat ze m wel gaat gebruiken hoor..)

Henri H
24 juni 2011, 21:57
Hoezo dood vogeltje .... :soinnocent:

Nocki
25 juni 2011, 08:49
Niks dood vogeltje. Ik vind het wel leuk aangeboden.
Wel zal ik het aanbod afslaan. Die verzendkosten houden me tegen... :) voor dat bedrag kan ik weer 2 pedaaltjes laten komen dus dat is voor mij op dit moment de prioritet.
Ik ben wat aan het bieden geslagen maar er wordt amper gereageerd. Ook zocht ik naar aanbieders die meerdere pedalen te koop hebben maar dat zijn er niet veel.. Het schiet dus niet echt op met de collectie...

wireman
25 juni 2011, 09:05
Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand dood te maken met een blij vogeltje hoor... Ik bedacht het me later ook.. Desnoods hadden we wat kunnen regelen dat Nocki het pedaal eerst had kunnen breberen alvorens het naar mijn brother (of in mijn geval Sister) in arms zou gaan...

maar eh.. als ie af is... verwacht ik uiteraard een pic van de lego-doos..

the sure thing
25 juni 2011, 10:22
De (natte) droom van Nocki :)

http://link.marktplaats.nl/459883942

Midwolda
25 juni 2011, 10:40
De (natte) droom van Nocki :)

http://link.marktplaats.nl/459883942

Ja maar... 400 euro?!? Dat lijkt me nogal aan de hoge kant.

Nocki
25 juni 2011, 11:02
De (natte) droom van Nocki :)

http://link.marktplaats.nl/459883942

nou... natte droom... Het is gewoon speelgoed.
Mn droom zit in mn rack :)

Ik heb deze set idd gezien maar de prijs is me te hoog. Verder heb ik niks aan dat rode ding en het pedalboard....

Henri H
25 juni 2011, 11:11
Die DC-2 schijnt wel erg goed te zijn, en redelijk zeldzaam.

Midwolda
25 juni 2011, 11:29
nou... natte droom... Het is gewoon speelgoed.
Mn droom zit in mn rack :)

Ik heb deze set idd gezien maar de prijs is me te hoog. Verder heb ik niks aan dat rode ding en het pedalboard....

Dat rode ding gebruik ik op mijn Boss-bordje (zie p.2 van dit topic) om de hele onderste rij in/uit te schakelen.
Best wel handig om het cleane geluid ook enigzins ruis- en tonesuck-vrij te houden.

robert-gitarist
27 juni 2011, 23:17
Hi,
overdrive crunch
overdrive stevig
overdrive high gain
metal geluidje
chorus
phaser
shifter
2 delays
compressor


Ik heb een hele berg Boss pedalen (zelfs de meest zeldzame zoals de VB-2 en SG-1, SP-1 ;) ) dus ik zal ook maar even mijn voorkeur aangeven:

overdrive crunch en stevig kun je in een pedaal doen dmv. de Boss OS-2 of SD-2. Met name de laatste. Maar als losse pedalen zeg ik voor crunch de OD-3 of SD-1. OD-1 vind ik wat weinig laag hebben. BD-2 is ook erg goed.
Voor stevig zou ik ST-2 kunnen zeggen maar ook de DN-2 Dyna Drive.

Hi-gain, hmm... probeer eens de Boss Metal Core of de Powerstack. De Boss Distortions vind ik niet erg sterk, de Turbo Distortion zou een optie zijn.

Metal geluidje, net als boven, Metal Core. Voor old school zou ik een HM-2 of HM-3 zeggen.

Chorus: vrijwel iedere Boss chorus vind ik geweldig maar de CE-5 is heel allround, DC-2 is heel fraai maar prijzig. Tenzij dat niets uitmaakt :crazyhappy:

Phaser, nooit een Boss phaser liefhebber geweest maar tsja dan zeg ik de Ph-1(r)

Shifter, PS-5/6 kun je alle kanten mee op.

2 delay's, DD-2/3 en DD-5/6/7. Of een DD-6/7 en een DM-2/3. Lekker voor analoge sounds

Compressor, CS-1.

Tunertje, heel veel keuze, TU-2/3 :seriousf:

Tot zover mijn bijdrage aan het lijstje ;) Smaken verschillen, maar dit is wat ik een beetje voor ogen heb. Ik zou persoonlijk een compressor achter wege laten en een Boss GE-7 EQ erbij nemen. kun je tevens als boost gebruiken.

Iemand vroeg naar de FBM-1 Bassman, ik heb deze. Ik ken de Bassman zelf een beetje en opzich heeft ie er wel wat karater trekjes van weg. Ligt wel heel sterk aan op welke versterker je hem gebruikt maar op een goede cleane versterker werkt het opzich. Je zult nooit 1 op 1 het orginele Bassman geluid krijgen maar het benaderd het geluid wel iets. Hij is in elkgeval beter dan de FDR-1 Deluxe reverb. De looks van de Boss FBM Bassman zijn wel super, mijn favo als het om uiterlijk gaat.

Henri H
28 juni 2011, 08:57
Zo, discussie gesloten. ;)

HaroldA
28 juni 2011, 09:24
OD-1 vind ik wat weinig laag hebben.

Maat wel de beste Boss-oversturing-in-een-doosje die ik ken! :ok:

Overigens is het laag-probleem met 24ct aan onderdelen op te lossen :sssh:

robert-gitarist
28 juni 2011, 20:17
Mja ook de beste vind ik hem niet hoor. Wel lekkere scheur en vrij helder maar die tone knop mis je wel vind ik. Ik kies dan liever de OD-3 of SD-1. Hoewel een OD-2 ook heerlijk kan zijn.
Uiteraad is ie om te bouwen voor paar simpele eurocenten maar ik laat die van mij liever orgineel ;) Voor een goede scheur heb ik maar een merk en dat is Marshall :crazyhappy:

HaroldA
28 juni 2011, 20:29
Voor een goede scheur heb ik maar een merk en dat is Marshall :crazyhappy:

Een echte Marshall heeft een booster/od nodig om 'm aan te trappen ;)

guitarkid
28 juni 2011, 21:21
Maat wel de beste Boss-oversturing-in-een-doosje die ik ken! :ok:

Overigens is het laag-probleem met 24ct aan onderdelen op te lossen :sssh:

't Is ook overal hetzelfde: ze verdienen altijd aan de aftersale..... ;)

Einzeln
28 juni 2011, 21:48
Geen boss maar met 160 euro drie drive geluiden
http://www.musik-produktiv.nl/tech-21-double-drive-3x-10049014.aspx

Nocki
27 juli 2011, 11:04
Het heeft even geduurt...

Ondertussen ben ik de volgende boss pedalen rijk:

Boss SD-1
Boss DS-1
Boss BD-2
Boss MT-2
Boss CE-5
Boss DD-3

Daarnaast heb ik een Line6 relay G30 setje in het pedalboard en zo'n Korg PitchBlack tuner.

Nu nog een 2e delay erbij (liefst een DD-5 iv taptempo) en iets van een phaser, shifter, compressor ofzo...
Wanneer alles in de badk zit zal ik weer eens een fototje plaatsen...

HaroldA
27 juli 2011, 11:07
en iets van een phaser, shifter, compressor ofzo...

PH-1r, PS-5(+), CS-2

robert-gitarist
27 juli 2011, 13:54
Of een CS-1 ;)
Alles behalve de CS-3. Dat vind ik wel z'n waardeloos geval.
Je zou ipv. een DD-5 ook nog kunnen kiezen voor een DD-6.

Nocki
29 juli 2011, 19:22
Geode tips... Waarom dd-6? Dd5 kan je tappen met extra pedaal en aan en uit zetten met het pedaal zelf. Ik merk dat alles van boss met pedaal tap patronen niet erg lekker werkt. Is dat wel zo bij de DD-6?

nocki

robert-gitarist
30 juli 2011, 13:56
Ik vind tap-tempo sowieso irritant ;) ik gebruik het ook nooit verder.
DD-6 heeft ingebouwde tap tempo dus je hoeft niet weer een extra pedaaltje er voor aan te schaffen en scheelt dus uiteindelijk ook weer ruimte op je board.

Nocki
3 augustus 2011, 23:50
http://img38.imageshack.us/img38/6573/1004311v.th.jpg (http://img38.imageshack.us/i/1004311v.jpg/)

zoals beloofd hier een foto van hoe het nu is...

TimS
4 augustus 2011, 00:01
Voor degenen die niet willen klikken:

http://img38.imageshack.us/img38/6573/1004311v.jpg

Het is al een aardige plank geworden! Gebruik je een daisy chain als voeding?

Nocki
4 augustus 2011, 00:09
Er zit een onespot adapter ingebouwd en alles is volgens de ster methode aangesloten...
De voedingskabels lopen allemaal onder het bord door en komen op de plaats van de pedaaltjes omhoog. Ooit eens zo gemaakt en het werkt nog altijd erg prettig...

Nu de laatste 2 pedaaltjes nog... :)
Niet iedereen staat klaar om zn pedaaltje te verkopen... :)

HaroldA
4 augustus 2011, 00:10
Nu de laatste 2 pedaaltjes nog... :)

TU-3 en een DD-"X"?

robert-gitarist
4 augustus 2011, 00:11
Ziet er goed uit! Welke 2 pedaaltjes komen er nog bij? :D

Nocki
4 augustus 2011, 00:13
Ik zoek nog een drive die zit tussen de mt-2 en de ds-1 zeg maar tussen acdc en metallica :)
Verder nog een dd-5 of een pitch shifter... Ook een compressor is nog welkom... Een tu 2 ipv de zwarte tuner is wat mij betreft niet nodig... Deze tunis is gewoon super voor mij...

robert-gitarist
4 augustus 2011, 00:20
met andere worden, dat worden dus meer dan 2 ;)

Een drive tussen de DS-1 en MT-2...Ik zou dan gaan voor de ML-2 of ST-2. Misschien is een DS-2 ook wel wat.

Nocki
25 augustus 2011, 14:34
Eén waarschuwing: het begint als een "bakje voor er bij" maar het eindigt als een volwaardige pedalenbak....:seriousf: D.w.z, dat had ik.....

Nou dat heb ik geweten... Ik ben al uit mn pedalenbak aan het groeien... Erg leuke hobby.
Binnenkort een pitchshitertje, compressor en een autowah erbij... Dan heb ik nog 3 plekjes over en zitten er 16 pedalen in de case. waarvan 1 line6 G30 draadloss ding en een tuner. Deze 2 zijn dan niet van boss maar de rest wel

Gisteren een andere speaker (celestion century) in mn Mesa/Boogie Studio .22+ gegooid en dat werkt een stuk beter!
Het wordt een erg leuk setje... Ik ben zelfs zo enthousiast over dit budget setje dat ik ook maar gelijk een squier tele (al onderweg naar me) en een Squier strat erbij wil. Die laatste zoek ik nog... Maar er zijn er maar weinig met een essen toets te vinden op dit moment...

Best leuk om te zien dat ik echt serieus die pedalen en gitaren aan het zoeken ben en 9 van de 10 keer gewoon geen reactie krijg op een bieding. Of heel bijdehante... Zo reageerde ik op een setje elementen voor de squier en de verkoper mailde gewoon een heel bijdehand mailtje waarvan ik het gevoel moest krijgen dat ik heel dom ben... Heel bijzonder die houding.
Geld speelt vaak geen rol en even een normaal mailtje om tot zaken te komen is toch niet zo moeilijk. Zo veel kopers zijn er op dit moment niet... :)

Wat me ook opviel is dat er ook weer flink gevraagd wordt. Een jaar of 8 terug was de OC-2 een pedaal wat niemand kon waarderen. 25, 35 euro was heel normaal.
Nu is dat 50,- terwijl er al een OC-3 uit is gekomen... Leuk om te zien dat die prijze een eigen leven lijden...

Midwolda
25 augustus 2011, 14:43
Ha ja, leuk he, zo'n bak vol Bossjes... gebruik de mijne ook best vaak.
Overzichtelijk, betrouwbaar, voorspelbaar, gestandaardiseerde maten, erg prettig.
Prijzen van die dingen is soms geen peil op te trekken, heel vreemd ja.
Gewoon geduld hebben, er komen er vaak zat voorbij dus is het deze niet dan wordt het die wel.

En waar heb ik nou ook laatst weer een goeie Squier met maple toets gezien... :???: :soinnocent:

Nocki
25 augustus 2011, 14:57
Ha ja, leuk he, zo'n bak vol Bossjes... gebruik de mijne ook best vaak.
Overzichtelijk, betrouwbaar, voorspelbaar, gestandaardiseerde maten, erg prettig.
Prijzen van die dingen is soms geen peil op te trekken, heel vreemd ja.
Gewoon geduld hebben, er komen er vaak zat voorbij dus is het deze niet dan wordt het die wel.

En waar heb ik nou ook laatst weer een goeie Squier met maple toets gezien... :???: :soinnocent:

Ik weet het, ik weet het, ik weet het!
In je sig...! helaas zocht ik gewoon een van die goedkope dingen zodat ik zonder wroeging de zaag er in kan zetten. :)
Zo'n dure is toch meer serieus bedoeld en dan koop ik liever gelijk de beste.

Dit heel boss en squier gebeuren is toch meer om lekker de amateur uit te kunnen hangen.

Het gaat natuurlijk nooit mn LP en rackje kunnen vervangen... :)

guitarkid
25 augustus 2011, 15:43
Nou dat heb ik geweten... Ik ben al uit mn pedalenbak aan het groeien... Erg leuke hobby.


Ik heb je gewaarschuwd...! ;) Maar dat wist je!

Speeddemon
25 augustus 2011, 21:03
Ik heb een CS-1 en een CS-2; het ligt er aan welke kant je op wilt met je sound; de CS-2 ligt wat dichter bij de MXR Dyna Comp; wat smeuïger en dikker; perfect voor Gilmour-dingetjes. De CS-1 is OF heel pompend, OF heel twangy OF relatief neutraal. Maar dat dikke van de CS-2 doet ie niet.
+1 voor HaroldA wat betreft de PH-1R; ik heb NIKS met phasers (terwijl ik wel een behoorlijke (vintage) zooi heb liggen (Phase 45, 90, 100, PT-9, DOD FX20).

Ik heb een tijdje terug met de gedachte gespeeld m'n long-dash CE-2 (die ik live gebruik dan; m'n silverscrew ligt netjes thuis) te vervangen met een CE-5; toen aangeschaft en binnen 2 weken weer verkocht.
Er blijft een behoorlijk verschil en geen gedraai aan die filters laten de CE-5 als de CE-2 klinken.

Ik zou qua drive pedalen gaan voor OD-3/BD-2 en een gemodde SD-2; of evt. de BD-2 vervangen door een DS-1; dan heb je echt 3 geluiden.