PDA

View Full Version : Newbie!



Lianne_V
20 juni 2011, 12:03
Goedemorgen, ik zal mij ook even voorstellen!
Ik ben Lianne, bijna 24 jaren, en woonachtig in Arnhem. In mijn - zeer - jonge jaren heb ik akoustische gitaarles gehad, maar dit heeft al mijn dromen over gitaar leren spelen helaas niet waar gemaakt. Ik vond de lessen saai en mocht alleen spaans/klassiek spelen.. Zo ongeveer 15 jaar later, nu dus, heb ik een elektrische gitaar gekocht (Ibanez GRX70), gitaarles genomen bij iemand aan huis. Inmiddels de Ibanez omgeruild voor een London City Dakota.
Muzieksmaak: Pop, Rock, Blues

Ik heb mij geregistreerd om me wat meer te verdiepen in de gitaarwereld!
Heb meteen een vraag, maar die zal ik netjes (proberen) in het goede forum te dumpen!

Groetjes,
Lianne

CID-Gibson
20 juni 2011, 17:32
Goedemorgen, ik zal mij ook even voorstellen!
Ik ben Lianne, bijna 24 jaren, en woonachtig in Arnhem. In mijn - zeer - jonge jaren heb ik akoustische gitaarles gehad, maar dit heeft al mijn dromen over gitaar leren spelen helaas niet waar gemaakt. Ik vond de lessen saai en mocht alleen spaans/klassiek spelen.. Zo ongeveer 15 jaar later, nu dus, heb ik een elektrische gitaar gekocht (Ibanez GRX70), gitaarles genomen bij iemand aan huis. Inmiddels de Ibanez omgeruild voor een London City Dakota.
Muzieksmaak: Pop, Rock, Blues

Ik heb mij geregistreerd om me wat meer te verdiepen in de gitaarwereld!
Heb meteen een vraag, maar die zal ik netjes (proberen) in het goede forum te dumpen!

Groetjes,
Lianne

Beste

Welkom, ik ben ook nog nieuw hier en leer nog elke dag wat.
maar ik vind die spaanse giaar solo wel mooi, vroeger was er niets anders ik ben meer een AC/DC fan, maar ik denk wel dat je een heel stuk voorop staat door al die Gitaarles, Ik vind het nog het mooiste als ik gewoon er op los speel, gewoon eens niet aan al die regels denken en gewoon wat je voeld op die snaren gooien.

Groetjes :cooler:

Lianne_V
21 juni 2011, 21:00
Hii
Haha ik ben juist op les om 'wat te kunnen spelen en dan ook nog ergens maar klinkt'
Beetje jammen wat dan ook nog acceptabel klinkt en je nog eens de blits kan zijn op een verjaardag ofzo haha. Nee vind leuk om wat meer feeling te ontwikkelen
Groetjes

Lianne
21 juni 2011, 21:44
Welkom naamgenoot! ik ben ook beginner (nog meer beginner als jij zelfs) en heb hier al vele tips gekregen! Dus wat dat betreft zit je wel goed;).

Thyrif
21 juni 2011, 21:45
Hey Lianne_V, welkom!

Je zult vast wat opsteken van het forum. Succes met het vinden van het juiste subforum ^^ London City is leuk spul!

CID-Gibson
23 juni 2011, 20:56
Hii
Haha ik ben juist op les om 'wat te kunnen spelen en dan ook nog ergens maar klinkt'
Beetje jammen wat dan ook nog acceptabel klinkt en je nog eens de blits kan zijn op een verjaardag ofzo haha. Nee vind leuk om wat meer feeling te ontwikkelen
Groetjes
Beste

Kijk hoe raar je het ook mag vinden als een toon fout is hoor je het wel, zo ben ik toch, als ik niet op de juist fret zit hoor ik dit direct.
Met gitaar zit dit zo, je kan niet streng genoeg voor jezelf zijn, ik heb het voordeel dat ik nog niets van giaar wist en niet vol zat met troep informatie.
Een ding vind ik hier wel klasse, ze geven je altijd de juiste informatie. Ik speel 2u per dag, en soms wel meer, natuurlijk afzien van de vingertopjes :crazyhappy:.

Groetjes CID

Lianne_V
24 juni 2011, 13:00
Ik moet zeggen dat ik met behulp van mn lessen wel aardig het idee heb dat mn 'leerproces' wel stappen maakt. Als ik oefen (waarbij mn uitgangspunt wel dagelijks is..) dan lijkt het wel een dwangstoornis zo streng ik voor mezelf kan zijn...mag pas stoppen als ik het perfect kan (hetgeen waar ik mee bezig ben..loopjes etc). Wordt vast wel herkend :airguitar:

Thyrif
24 juni 2011, 13:10
Ik moet zeggen dat ik met behulp van mn lessen wel aardig het idee heb dat mn 'leerproces' wel stappen maakt. Als ik oefen (waarbij mn uitgangspunt wel dagelijks is..) dan lijkt het wel een dwangstoornis zo streng ik voor mezelf kan zijn...mag pas stoppen als ik het perfect kan (hetgeen waar ik mee bezig ben..loopjes etc). Wordt vast wel herkend :airguitar:

Doorzettingsvermogen is goed, maar pas op dat je jezelf niet blesseert! Wanneer je spieren zeer gaan doen tijdens het oefenen moet je even pauze nemen, na een paar minuten kun je dan weer verder. Even je handen/onderarmen masseren met je andere hand is ook erg nuttig. De dvd van petrucci (rock discipline) gaat de eerste 10 minuten ook alleen maar over opwarmen en je spieren onderhouden. Zijn dingen zijn misshcien een tikje overdreven voor de meeste van ons, maar zeker wel dingen om rekening mee te houden!

Succes! En :strat:

speulmenneke
25 juni 2011, 18:38
Hallo Lianne,

Ik heb zelf een paar jaar in Arnhem gewoond, maar ben sinds lange tijd weer terug in het Twentse. Ik denk dat jouw ervaring met de klassieke (spaanse) gitaar -ik weet niet of je ook noten hebt leren lezen- van grote waarde is om nu het gitaarspelen weer op te pakken. Ik heb vroeger op de muziekschool ook spaans/klassiek les gehad, waarbij ik stukken speelde van o.a. Tarrega, Albeniz en Segovia. Weliswaar speel ik nu alleen elektrisch en staalsnarig akoustisch (dus op een 'westerngitaar'), maar aan die ervaring heb ik nog steeds erg veel.