PDA

View Full Version : Gibson Firebird X



Goldfoxx
20 juni 2011, 11:47
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Firebird/Gibson-USA/Firebird-X.aspx

Wat denken jullie hiervan? Te futuristisch of is dit de toekomst voor de gitaristen, spelen we over 100 jaar allemaal op dit soort gitaren?

Sinner1980
20 juni 2011, 11:50
Hier is al een flinke discussie over geweest,check even de zoekfunctie

Verder vind ik het een ultieme verkrachting van één van Gibsons vetste modellen...maar daar zijn ze de laatste jaren helaas erg goed in geworden

Harry
20 juni 2011, 11:51
als je met 'we' impliceert dat ik daarbij hoor, dan mag je mij weglaten. Ik zal nooit zo'n gitaar aanschaffen. Over 100 jaar speel ik nog steeds op m'n DeArmond.


(ik vind ze lelijk, trouwens)

YannickH
20 juni 2011, 12:09
ik noem dat zelfs geen gitaar meer!
ik zie gibson in de toekomst nog samenwerken met apple:p
dan krijg je een I- firebird XD

rocker_71
20 juni 2011, 12:41
Op zich zijn ze wel bezig om de gitaren wat moderner te maken. De afdeling research en development zit niet stil bij Gibson.
(bij Fender ook niet, maar het is wel stilletjes rond de stratocaster vg)

Op dit moment misschien niet iedereen zijn kopje thee, maar ik ben echt benieuwd hoe we hier over 20 jaar tegen aan kijken. Wordt het dan gezien als een historische misser van Gibson, of juist als baanbrekend?
Ik zou ook niet zo gauw naar de winkel rennen voor een dergelijke gitaar, maar vind het wel een interessante ontwikkeling.

Hallie
20 juni 2011, 12:54
ik noem dat zelfs geen gitaar meer!
ik zie gibson in de toekomst nog samenwerken met apple:p
dan krijg je een I- firebird XD


ik ben anti moderne gitaar met drop D knoppen en XLR ingangen en andere meuk. Maar ik ben wel Pro apple. Apple heeft mooie gadgets en als het gaat om grafisch werk zou ik niet zonder apple willen.

FruscianteFan
20 juni 2011, 12:59
Ben wel benieuwd naar wat het nou precies allemaal is. Ik lees alleen maar dingen over een motor met turbo's, zou liever lezen wat het concreet doet.

Denk verder niet dat het heel erg werkt. De gitarist wil nog steeds het liefst een gitaar die in de jaren 1950 of 1960 ontworpen is en een aparte versterker met techniek uit dezelfde tijd (want buizen).

INOXROX
20 juni 2011, 13:14
ik noem dat zelfs geen gitaar meer!
ik zie gibson in de toekomst nog samenwerken met apple:p
dan krijg je een I- firebird XD

en dus ook een ep-I-phone .....

Rooker
20 juni 2011, 13:15
Ik vind hem erg mooi:ok: Bij mij zou hij wel mogen wonen. Ook de VG strat vind ik een mooie uitvinding. Je hebt een traditioneel model met traditionele geluid maar dan nog een zee aan kwalitatief goede digitale toevoegingen.

Het wordt toch eigenlijk al best lang gebruikt? Matt Bellamy met zijn Mansons, de strat van Pete Townsend, Guilmoure met zijn dg20 setje en zo zijn er vast nog meer. En als onze gitaarhelden met dat soort gitaren komen, lopen wij daar gewoon heerlijk achteraan.

Deze discussie heeft ook ooit plaats gevonden toen de eerste superstrat op de markt kwam en nu zijn er miljoenen met zo'n ding. Maarja toen hadden we nog geen internet;)

Goldfoxx
20 juni 2011, 13:16
ik ben anti moderne gitaar met drop D knoppen en XLR ingangen en andere meuk. Maar ik ben wel Pro apple. Apple heeft mooie gadgets en als het gaat om grafisch werk zou ik niet zonder apple willen.

Een Gibson Ipaul niks voor jou? Kan je mooi je gitaar zelf de liedjes laten spelen, hoef je zelf niets meer te doen :soinnocent:


Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de digitalisering uiteindelijk invloed gaat hebben op deze instrumenten de komende jaren, waar zullen de komende generaties op spelen...

Als de techniek zover gevorderd is dat je echt geen verschil kan horen tussen het origineel en de gemodeleerde sounds dan zie ik buiten het eventuele esthetische effect niet echt negatieve kanten. Het heeft dan misschien nog wat tijd nodig voordat het woord digitaal zijn negatieve bijklank heeft verloren, maar dan zal dit best wel een breed aanvaard gebruikt worden.

INOXROX
20 juni 2011, 13:25
.... denk verder niet dat het heel erg werkt. De gitarist wil nog steeds het liefst een gitaar die in de jaren 1950 of 1960 ontworpen is en een aparte versterker met techniek uit dezelfde tijd (want buizen).

Jawel , maar over 20 jaar kunnen die van het bouwjaar nu wellicht zooo '2010' of - in any way toch bijzonder aanvoelen dat ze - wellicht - hun eigen bewonderaars ook dan zullen weten te vinden . Wie weet hoe 'achterhaald' de techniek van nu tegen die tijd wel niet is ( en daarmee weer specifiek voor z'n tijd zal blijken ..)
Dat zal echter niets afdoen aan het bijzondere van de gitaren waarmee we ze nu in deze topic vergelijken ( meen ik te kunnen voorspellen :hide:)

@hallie : Apple does it for me too ..

Mike999999999
20 juni 2011, 13:41
Ik vind het altijd vreemd dat ze hier zoveel geld en tijd in stoppen bij de grote merken. Bijna iedereen wil oude modellen of precieze reisseu's en gibson maakt lp's met kamers en zelf stemmende gitaren met drop d functies en allerlei dingen. Ik denk persoonlijk niet dat we er klaar voor zijn, alleen misschien in de electro scene dat het ooit iets wordt.

Sinner1980
20 juni 2011, 13:50
Denk verder niet dat het heel erg werkt. De gitarist wil nog steeds het liefst een gitaar die in de jaren 1950 of 1960 ontworpen is en een aparte versterker met techniek uit dezelfde tijd (want buizen).

Precies,mojo willen we! Al dat technisch vernuft...bah

interessander
20 juni 2011, 14:04
30 jaar geleden had Gibson al een Firebird model met ingebouwde Moog electronica.
De RD staat er ook bekend om, en versies daarvan met Moog electronica zijn nu net de minst gewilde vandaag de dag.

Er staat nu toevallig een Firebird artist op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/458055373
Nu is hier ook het een en ander aan versleuteld (en de moog inhoud is al verwijderd zoals je vaak ziet) maar ik vind dit voor het geld een prachtige gitaar, zeker in vergelijking met de Firebird X.

mickvdv
20 juni 2011, 15:25
Ik zat net te kijken naar de filmpjes over de Firebird X en de "robo-tuners" lijken mij echt super handig.

Voor de rest zou ik er zeker een keer mee willen "spelen", maar voor meer dan 5 duizend euro kan ik me leukere dingen bedenken. Zeker omdat het ook nog eens een ongelofelijk lelijk ding is, met veel te veel "bling-bling".

Hallie
20 juni 2011, 15:35
toch grappig hoor..

In de grafische wereld zijn we juist blij dat Apple in een sneltrein vaart super hard in de voorste wagon zit. (andere merken wagonnetje daarachter).
we kopen nu een terabite voor 100 E
we kunnen 360graden fotograferen/filmen.
HD
3D
alles gaat zo hard.

En al het "moderne" onder de instrumenten wordt door 95 % van de muzikanten uitgekotst. Daarbij willen we juist terug in de tijd..

Goldfoxx
20 juni 2011, 15:44
toch grappig hoor..

In de grafische wereld zijn we juist blij dat Apple in een sneltrein vaart super hard in de voorste wagon zit. (andere merken wagonnetje daarachter).
we kopen nu een terabite voor 100 E
we kunnen 360graden fotograferen/filmen.
HD
3D
alles gaat zo hard.

En al het "moderne" onder de instrumenten wordt door 95 % van de muzikanten uitgekotst. Daarbij willen we juist terug in de tijd..

Een terabite voor €100,-? In dat geval heb ik een gigantische voorraad die ik aan je kan verkopen :P Je hebt nu al 2 TB voor €60,-

Sinner1980
20 juni 2011, 16:03
En al het "moderne" onder de instrumenten wordt door 95 % van de muzikanten uitgekotst. Daarbij willen we juist terug in de tijd..

Ik denk dat dat komt omdat er 'vroegah' ook veel betere muziek gemaakt werd waardoor we stiekem allemaal (althans de meeste die ik ken) een beetje zoals destijds willen klinken met als het even kan een gitaar die ook porumt zoals destijds.

Komt ook bij dat een Firebird gewoon als een Firebird hoort te klinken,strat als een strat,les paul als les paul enz.

Gibson en Fender moeten zich gewoon eens realiseren dat de meute gewoon gitaren wil zoals ze destijds waren met wellicht kleine,subtiele tweaks (qua pickups,grotere frets,andere radius enz).

In plaats van investeren in dit soort 'innovaties' kunnen ze beter eens gaan investeren in kwaliteitscontrole waardoor ze wellicht hun goede naam terug weten te veroveren (voor zover daar nog geen sprake van was).

interessander
20 juni 2011, 16:12
...Gibson en Fender moeten zich gewoon eens realiseren dat de meute gewoon gitaren wil zoals ze destijds waren met wellicht kleine,subtiele tweaks (qua pickups,grotere frets,andere radius enz).....

Dit gebeurt natuurlijk ook bij Fender en Gibson, kijk maar naar het aanbod aan verschillend uitgeruste strats, tele's LP's en SG's bijvoorbeeld. Die worden ook in grote getale gemaakt en idealiter ook verkocht.

Zo'n experiment als de Firebird X krijgt nu veel aandacht, maar is er maar in een veel kleinere oplage. Ik denk dat de meeste mensen die van oudere Gibsons houden ook vallen over het feit dat Gibson het uberhaupt een Firebird noemt.

De enige Gibson die ik zelf heb (V90) is een model wat maar enkele jaren is gemaakt, en menig Gibson fan zal deze toen ook uitgekotst hebben (zeker de knalgele versie met tremolo)
Maar ik vind hem prachtig en ideaal vanwege zijn afwijkende features. Wat dat betreft weet je nooit of een ouder model ooit weer gewild gaat worden (wat natuurlijk sowieso al eens is gebeurd bij de V en Explorer)

langun
20 juni 2011, 16:25
Zelfs de Les Paul was in het begin niet gewenst, en de productie is stopgezet omdat er gewoon geen vraag naar was...

Sinner1980
20 juni 2011, 16:43
Dit gebeurt natuurlijk ook bij Fender en Gibson, kijk maar naar het aanbod aan verschillend uitgeruste strats, tele's LP's en SG's bijvoorbeeld. Die worden ook in grote getale gemaakt en idealiter ook verkocht.



Weet ik en DAT moeten ze vooral ook blijven doen. Vervolgens stel ik voor de kwaliteitscontrole van de 'oergitaren' verder op te schroeven ipv investeren in misbaksels als de Fireturd x en de Dusk Tiger die vooralsnog maar weinig aftrek vinden (ook vanwege de idioot hoge instapprijzen natuurlijk).

Sinner1980
20 juni 2011, 16:52
Wat dat betreft weet je nooit of een ouder model ooit weer gewild gaat worden (wat natuurlijk sowieso al eens is gebeurd bij de V en Explorer)

Dat is allemaal afhankelijk van de bekende gitaristen die ze zo'n ding in de handen drukken.
De Firebird:ZZ top,Johnny Winter en vele anderen. De Explorer o.a Metallica destijds.

Als ze bijv. Slash (of Wunter Slaush voor de Southpark kijkers) zo gek krijen om met een Firebird X te gaan spelen gaan ze natuurlijk wel als warme broodjes (moeten ze enkel de prijs ff omlaag knikkeren)...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-1.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/WunterSlaush.jpg

nickofzo
20 juni 2011, 17:08
ik heb destijds serieus de studio robot overwogen (silverburst). het is een andere gitaar geworden.. maar als ik het geld zou hebben.. zeg ik niet dat hij er niet zou komen. de dark fire vind ik opzich ook wel vet alleen beetje duur ..de firebird x gaat mij momenteel iets te ver

Hallie
20 juni 2011, 17:11
Een terabite voor €100,-? In dat geval heb ik een gigantische voorraad die ik aan je kan verkopen :P Je hebt nu al 2 TB voor €60,-

haha, Damn :cooler:

interessander
20 juni 2011, 19:38
Dat is allemaal afhankelijk van de bekende gitaristen die ze zo'n ding in de handen drukken.
De Firebird:ZZ top,Johnny Winter en vele anderen. De Explorer o.a Metallica destijds.

Als ze bijv. Slash (of Wunter Slaush voor de Southpark kijkers) zo gek krijen om met een Firebird X te gaan spelen gaan ze natuurlijk wel als warme broodjes (moeten ze enkel de prijs ff omlaag knikkeren)...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-1.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/WunterSlaush.jpg

Ik ben geneigd te denken dat hij dan nog niet verkoopt, maar als ik dan aan dat bastaardkind van de V en de SG van Zakk Wylde denk....

barno
20 juni 2011, 19:50
Ondanks enkele recente miskleunen denk ik dat men bij gibson goed weet wat de markt wil. Die spielerei met digitale shit: ooit komt er een tijd dat we met zijn allen toch overstagg .. gaan (na mijn heengaan aub) en dan hebben ze al heel wat research achter de rug.

And for now: al die extreme reacties op hun sci fi stuff zorgen immers voor een goede verkoop van the good ol' analoge goodies waar ze er nog wel een tijdje massa's van zullen maken ...

interessander
20 juni 2011, 19:57
En als je zelf de techniek of de juiste naam niet hebt dan verbind je je naam gewoon aan een ander merk met een goede naam. Zoals Line6 doet met Bogner en Tyler.

The Unforgiven
20 juni 2011, 20:58
. De Explorer o.a Metallica destijds.



Volgens mij heeft Hetfield vrij weinig op Explorers gespeeld, in het begin vooral de Flying V. Toen heeft hij een Gibson Explorer GEKOCHT, en is toen met ESP gaan samenwerken. Hetfield is inderdaad iemand die het model opnieuw populair maakte, maar erg veel met het merk Gibson heeft het niet meer te maken.

Sinner1980
20 juni 2011, 21:20
Dit gebeurt natuurlijk ook bij Fender en Gibson, kijk maar naar het aanbod aan verschillend uitgeruste strats, tele's LP's en SG's bijvoorbeeld. Die worden ook in grote getale gemaakt en idealiter ook verkocht.

Zo'n experiment als de Firebird X krijgt nu veel aandacht, maar is er maar in een veel kleinere oplage. Ik denk dat de meeste mensen die van oudere Gibsons houden ook vallen over het feit dat Gibson het uberhaupt een Firebird noemt.

De enige Gibson die ik zelf heb (V90) is een model wat maar enkele jaren is gemaakt, en menig Gibson fan zal deze toen ook uitgekotst hebben (zeker de knalgele versie met tremolo)
Maar ik vind hem prachtig en ideaal vanwege zijn afwijkende features. Wat dat betreft weet je nooit of een ouder model ooit weer gewild gaat worden (wat natuurlijk sowieso al eens is gebeurd bij de V en Explorer)


Volgens mij heeft Hetfield vrij weinig op Explorers gespeeld, in het begin vooral de Flying V. Toen heeft hij een Gibson Explorer GEKOCHT, en is toen met ESP gaan samenwerken. Hetfield is inderdaad iemand die het model opnieuw populair maakte, maar erg veel met het merk Gibson heeft het niet meer te maken.

Toen ik Metallica nog vet vond speelde Hetfield meestal met een explorer,ook zag ik hem idd met V's (veel mooier) en vervolgens verkocht de man idd zijn ziel aan ESP...daarna stopte hij met drinken en zijn ze niet meer in staat een goede plaat te maken,maar dat is een ander verhaal.

The Edge speelde natuurlijk ook op zo'n ding; staat goed bij zn badmuts

Jeroen_K
20 juni 2011, 22:58
en dus ook een ep-I-phone .....

Oh shit,.. een gitaar waar je mee kan bellen?

Het is net als met alle nieuwe media, eerst wordt het gemaakt gewoon omdat het kan en daarna krijgt het zijn eigen functie.

Het internet werd eerst ook alleen gebruikt om teksten en later plaatjes online te zetten. Nu is het een totaal nieuw medium om nieuws te verspreiden en sociale contacten te onderhouden.

Ik krijg ook braakneigingen als ik zo'n gitaar zie, maar uiteindelijk zal er over een aantal jaar vast wel een voordeel aanzitten.Dat wil alleen niet zeggen dat we er ook gebruik van gaan maken natuurlijk...

FruscianteFan
20 juni 2011, 23:33
ik heb destijds serieus de studio robot overwogen (silverburst). het is een andere gitaar geworden.. maar als ik het geld zou hebben.. zeg ik niet dat hij er niet zou komen. de dark fire vind ik opzich ook wel vet alleen beetje duur ..de firebird x gaat mij momenteel iets te ver
Ik zag een half jaar terug de voorstelling van Roel Verburg. Die begeleidt zichzelf op een robot V. Voor een cabaretier handig omdat-ie er een grap over kan maken en omdat hij dan aan de gitaar zelf genoeg heeft op het podium.

http://www.youtube.com/watch?v=0taw2QA0aMQ&feature=related

INOXROX
20 juni 2011, 23:41
Oh shit,.. een gitaar waar je mee kan bellen?



en GPS . Dat je weet waar je je op het podium bevindt :seriousf:

Rohtagran
20 juni 2011, 23:45
Als je even wacht kun je dr ook nog Angry Birds op spelen.

nickofzo
21 juni 2011, 01:00
Ik zag een half jaar terug de voorstelling van Roel Verburg. Die begeleidt zichzelf op een robot V. Voor een cabaretier handig omdat-ie er een grap over kan maken en omdat hij dan aan de gitaar zelf genoeg heeft op het podium.

http://www.youtube.com/watch?v=0taw2QA0aMQ&feature=related

toch vind ik die V niet lelijk en klinkt ook niet verkeerd.. en als je persee wilt kan je natuurlijk ook gewoon zelf stemmen..maar vind het eigenlijk meer mooi mee genomen. de enige rede warom ik hem niet zou nemen is: de betrouwbaarheid waar we niks van weten en onderdelen lijken mij niet makelijk vervangen te kunnen worden.. en natuurlijk de prijs (normale lp studio is ongeveer 1000.. studio robot ineens 2000) (intussen al wel gezakt) maartoch ik zou voor die techniek niet méér betalen.. dan had het er gewoon in moeten zitten

Epiphoneee
21 juni 2011, 15:57
Dit is echt al verschrikkelijk oud. Maar ik vind het absoluut niks, een gitaar is een gitaar en geen computer. Met al die lampjes lichtjes etc deraan is het gewoon niks meer voor mij.

De prijs valt me best mee overigens. 2850 euro, als je kijkt wat je er bij krijgt. Een koffer die je van 5 hoog kan laten vallen, 4 pedaaltjes of zo, en natuurlijk al die technologie en aanpasbare elementen. Als je er van houdt natuurlijk...

Vaemint
22 juni 2011, 00:02
Ik vind dit echt wel iets hebben. Op de kleuren na dan. De helft zit hier te mekkeren over elektronica en dat ze liever een originele , jaren '60 zouden hebben, maar daar worden dan zevenhonderd zesentwintig kastjes en pedalen aan gehangen. Dat is als rijden in een VW Kever met de Audi-V8motor in de aanhangwagen.
Met deze instrumenten zullen mensen , artiesten , die het kunnen nog mooiere dingen maken. Dit is evolutie , maar ook vooruitgang. En anders ga je toch gewoon terug acoustisch spelen ...

Jeroen_K
22 juni 2011, 00:15
Wie zegt dat iedereen daar pedalen aan hangt? Ik niet hoor, en velen met mij...

Terug naar acoustisch? Dat is wel erg kort door de bocht, dat is net als met paard en wagen rijden omdat je een lamborghini lelijk vind, om in de auto vergelijkingen te blijven.

In plaats van te zeggen dat mensen die liever een echte gitaar hebben aan het mekkeren zijn, zou je ook gewoon kunnen zeggen dat jij het wel een interessante gitaar vindt (wat je ook deed, maar dan zonder zelf te mekkeren).

Vaemint
22 juni 2011, 00:36
Begin de jaren dertig van de vorige eeuw hebben ze ook zo wel iets gehad :


quote : Invented in 1931, the electric guitar became a necessity as jazz musicians sought to amplify their sound. Since then, the electric guitar has undeniably become one of the most important instruments in popular music around the world. It has evolved into a stringed musical instrument that is capable of a multitude of sounds and styles. It served as a major component in the development of rock and roll and countless other genres of music.

En waar staan we nu?
Rvolutie en vooruitgang heet dat.

Jeroen_K
22 juni 2011, 00:51
Het heeft inderdaad zoals ik al zei vast zijn voordelen, maar de meeste mensen nu niets van moeten hebben omdat ze het niet gewend zijn.

Over een aantal jaar zullen hier misschien veel mensen op spelen, maar ik betwijfel het.

Wat ik wel goed vind is dat Gibson (en die zijn vast niet de enige) wel nieuwe dingen zoekt om het spelen te versimpelen of uit te breiden.

Vaemint
22 juni 2011, 01:19
Idd. proberen te versimpelen , maar ik denk dan weer niet dat een instapper €3000 gaat uitgeven.
Mijn idee is dat mensen die echt al wel een stuk kunnen spelen hier meer kunnen uithalen.
En het is ook wel zo , dat we nog maar moeten afwachten of dit echt is wat de wereld wil. The future will tell. Maar ik vind 'm leuk. Al heb ik het geld er absoluut niet voor over op dit moment.
Alhoewel , in Black gloss :crazyhappy:

rijsberman
22 juni 2011, 03:03
Wat ik mis aan de innovaties van Gibson is waarom ze nu zo 'nodig' zijn. De huidige standaard voor elektrische solid body's komt uit de 50's, buizen amps, strats, LP's, dat werk. Al die snufjes voegen daar wellicht gebruiksgemak aan toe, maar leveren verder alleen een imitatie van die standaard. Het voegt muzikaal weinig toe, je levert eerder in.

Toen de elektrische gitaar kwam, opende dat creatieve deuren, die tot dan toe niet eens bestonden, de gitarist kon ineens van alles wat hij eerst niet kon, het gitaarbandje werd ineens mogelijk, waar je eerst bij alles groter dan huiskamers en koffiekamers een bigband nodig had. Alleen al voor het volume.

En die gedigitaliseerde jaren '50 gitaar, wat kan je daar nu voor écht nieuws mee?

muziekschuur
22 juni 2011, 09:24
Tsja, een huidige auto is een gedigitaliseerde vorm van de Ford T. Waar rij jij het liefst dagelijks in? Veel mensen willen graag een foto van zichzelf in het autotron naast zo'n Ford T. Maar stappen daarna tevreden in hun moderne auto met cruisecontroll en airco en gaan met een gangetje van 120km weer huiswaarts.

Proefballonnetjes zoals deze gitaren levert bijzondere exemplaren op voor verzamelaars en misschien echte innovatie.

Ik wil nog graag een Casio midi gitaar. Waanzinnig goeie gitaren. En via een midi kabel kan ik een softsynth besturen. Da's niet voor iedereen. En ze worden niet meer verkocht. Maar het is wel een teken aan de wand.

rijsberman
22 juni 2011, 09:46
Tsja, een huidige auto is een gedigitaliseerde vorm van de Ford T. Waar rij jij het liefst dagelijks in? Veel mensen willen graag een foto van zichzelf in het autotron naast zo'n Ford T. Maar stappen daarna tevreden in hun moderne auto met cruisecontroll en airco en gaan met een gangetje van 120km weer huiswaarts.

Cruisecontrol, airco, airbags, kreukelzones, het dient allemaal een eigen doel. Haal dat er af en je houdt een Ford T over. Een automatisch zelftunende gitaar zie ik nog wel eens een gewaardeerde feature worden. Maar wat moet je met een digitale gitaar die net doet alsof hij een jaren 50 ding is, maar dan met minder goed geluid? Wat moet je met een feature waarvan het belangrijkste verkoopargument lijkt te zijn dat je er bijna niks van merkt? Die softsynth access bleek niet voor iedereen (al dacht men dat wel in de 80's), maar dient wel een eigen doel, voegt iets eigens toe.

Het is nu zo digitaal om het digitaal, innovatie om de innovatie. Omdat de marketing manager zegt dat het een goed idee is. Weer iets om de aandacht van de 'digitale generatie' te trekken. Aan de tweede Buckethead signature (weer oversized LP body, weer wit, weer met rode game console style killswitches) zie je dat ze ook wel een beetje door de signature version inspiratie heen zijn. En wat voor mafkees is dat nou helemaal? Zie jij de sig kopende pubers al op hun zolderkamertjes, weer wat dollars/euros in de spaarpot doen? "Ah, nog 4 maanden krantenwijk en dan kan ik net zo zijn als Buckethead!" Hoe sneu is dat?!

Sinner1980
22 juni 2011, 11:05
"Ah, nog 4 maanden krantenwijk en dan kan ik net zo zijn als Buckethead!" Hoe sneu is dat?!

:seriousf:Ik zie ze al staan met emmers op hun kop...ik blijf het een triest imago vinden maar goed,spelen kan ie wel al is het TOTAAL mijn ding niet,dat werk van Emmerhoofd

Antoon
23 juni 2011, 13:18
Ik vind deze gitaar toch wel interessant. Automatisch stemmen lijkt mij niet verkeerd mits de boel niet te zwaar wordt en te opvallend uitziet. Verder is het met de goede chip tegenwoordig zo makkelijk om kwalitatief goede effecten te maken (welliswaar traditionele geluiden in dit geval) dat je bij wijze van spreken zelfs in je gitaarkabel kan inbouwen, dus waarom niet in je gitaar. Een probleem is misschien dat met al die techno-snufjes de gitaar snel gedateerd wordt. Maar verder zie ik voor mezelf wel creatieve mogelijkheden zonder dat het als tradionele electrische gitaar geweld wordt aangedaan.

smullie
23 juni 2011, 14:33
Hoe meer ik em zie (maar dan wel de blauwe of rode versie) hoe minder lelijk ik em vind... Misschien dat ik hem, dat indachtig, binnen een jaar of 60 WEL mooi zal vinden...:makeup:

Goldfoxx
23 juni 2011, 14:41
Misschien als deze technologie in een leuker modelletje wordt ingebouwd dat ik wel interesse heb, vind het model alleen zo lelijk...

Als de technologie in het dingetje goed is, het niet 'digitaal' klinkt lijkt mij het reuze handig... Overigens is de chip in het ding te vervangen in het geval dat er nieuwe versies uitkomen of third party oplossingen.

INOXROX
23 juni 2011, 15:15
Misschien als deze technologie in een leuker modelletje wordt ingebouwd dat ik wel interesse heb, vind het model alleen zo lelijk...

Als de technologie in het dingetje goed is, het niet 'digitaal' klinkt lijkt mij het reuze handig... Overigens is de chip in het ding te vervangen in het geval dat er nieuwe versies uitkomen of third party oplossingen.

Grootste probleem is natuurlijk dat geen van ons weet hoe we er tegen die tijd over zullen denken . Maar je zult er vast van uit kunnen gaan dat deze gitaren t.z.t. hun verzamelwaarde zullen kennen . Dat zegt nog niets over 'hoe-ze-'t-in-de-praktijk' doen en whether or not ze ( mettertijd ) hun specifieke aanhangers zullen weten te vinden omwille van hun 'bespeelbaarheid' ; om 't maar even zo te noemen .

Wat hen eventueel toegevoegde waarde zal geven is of er af fabriek een ( constructief ) goede gitaar wordt geleverd . De techniek die je in dit geval erbij koopt valt altijd aan te passen . Als je ziet dat er ook nu , zoveel wordt gemod ; ook aan de vintage's van nu ..
Waar we toch uiteindelijk allemaal naar op zoek zijn is toch dat ding wat jou het lekkerst ligt en waar je het meest mee kan .

My 2 cents worth ..

Epiphoneee
23 juni 2011, 18:27
Ben ik de enige die de back van de headstock zo enorm lelijk en echt een dorn in het oog vindt?

nickofzo
23 juni 2011, 18:35
Ik vind em leuk punt uit. :hide: misschien is ie iets te.. maarja al met al verder wel leuk gitaartje (in hoeverre ik die elektronische meuk zou gebruiken weet ik niet)

Epiphoneee
23 juni 2011, 19:04
Update: http://img834.imageshack.us/img834/6596/blegh.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/blegh.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

:dontgeti::dontgeti::dontgeti:

nickofzo
23 juni 2011, 19:12
maar er is eigenlijk al zoveel over deze gitaar gezeurt dat ie inmiddels wel bij de vintage gitaren hoort.

Sinner1980
23 juni 2011, 19:35
Update: http://img834.imageshack.us/img834/6596/blegh.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/blegh.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

:dontgeti::dontgeti::dontgeti:

Bah,bah en nog eens bah:dontgeti: