PDA

View Full Version : Ik ga op vakantie en neem mee......



Tias
20 juni 2011, 11:36
Heej ik ga binnekort op vakantie, maar ik heb geen aukoestische gitaar.
Dus om de tijd door te brengen dacht ik: Ik neem 1 van me electrische mee en een micro amp.

Heeft 1 van jullie ervaring met die mini dingetjes?

Kheb bij Nederland muziek de VOX ampplug gezien, en bij Feedback een Fender mini Twin.

Is dit wat, of moet ik het maar vergeten xD.

Later

Eygen
20 juni 2011, 11:50
Leuk is anders, zo'n ampplug. Je kan er maar één soort geluid uit krijgen (ja of je moet pedalen meenemen maar dat is juist niet de bedoeling).

Er zijn betere draagbare koptelefoongitaarversterkers (woord voor galgje?).

Op vakantie gaat de gitaar-ukulele van m'n vriendin gewoon mee, dan kan ik tenminste redelijk normaal spelen.

Trouwens, bij Nederland muziek zag ik ze laatst en ze zijn daar vrij duur, 50 euro geloof ik. De mijne was tweedehands de helft.

beruk
20 juni 2011, 12:09
doe jezelf een plezier, lap er €50,- bij en koop:
http://images6.thomann.de/pics/prod/260918.jpg
Korg Pandora Mini €98,- bij Thomann
Dat is geen brol speelgoedje zoals die Fender mini twin.
Ook nog handig voor thuis, zijn je buren en familie blij.

mousediver
20 juni 2011, 12:23
in de tijd dat ik nog geen gitaar had, een week of 3 geleden dus, zijn we met een paar vrienden naar cadzand geweest en 1 van hun had 3 gitaren mee.
2 akoestische en 1 elektrische met een microamp van marshall (die je aan je broeksriem kan bevestigen) en dat speelde goed, er kwam deftig geluid uit, en je had de keuze uit clean en distortion(al was die clean niet heel erg zuiver).
en het zag er vooral supercool uit, een rocker op een bijna helemaal leeg strand:punk:
en ik geloof dat de prijs van die dingen nog redelijk meevalt.

beruk
20 juni 2011, 12:34
Kheb bij Nederland muziek de VOX ampplug gezien, en bij Feedback een Fender mini Twin.
Wil je nu met of zonder koptelefoon? bij de ampplug moet je een los speakertje kopen wil je hoorbaar zijn.

Bijl
20 juni 2011, 12:46
Ik heb geen ervaring met micro versterkers, maar ik heb wel een "setup to go" :

-laptop of netbook
-Line 6 Toneport UX1
-Koptelefoon, of portable (computer)speakers, of line out naar de lokale stereo met een jack/jack of jack/tulp draadje.

tweng
20 juni 2011, 12:55
Ik ben momenteel op reis. Ik heb gewoon mijn laptop, guitarport en elektrische gitaar mee.
Altijd fun !

Kim Wilson
20 juni 2011, 13:12
Ik neem op vakantie altijd mijn Motion western mee. Goedkoop ding met een redelijk geluid, waarbij een buts meer of minder niet meer opvalt. Ideaal, zo'n gooi- en smijtgitaar, vooral als ie als laatste in de auto moet en het past net-wel-net-niet. Ik hoef alleen maar op te letten dat de hals niet al teveel in de knel komt.

jim__
20 juni 2011, 13:27
Heb altijd mijn 3/4 westerngitaar mee, en de Boss Micro BR. Mooi in de tent opnames maken, overdubben, galmpie hier, stereo panning daar, en hop: je hebt weer een nummer in elkaar geflanst. Daarnaast levert een akoestische gitaar in combinatie met iets wat op zingen lijkt een hoop gratis eten en drinken op locatie op :supercool:

Tias
20 juni 2011, 13:39
Nouw het is de bedoeling om iets van versterking te hebben.
Met of zonder oordopjes.
Maar aukoestische gitaar kopen word het niet, omdat ik daar geen zin en geld voor heb.

Dus iets van een microamp leek me wel een makkelijk idee.

mickvdv
20 juni 2011, 16:45
Vriend van me heeft een motion, kostte hem 85 euro en die neemt hij overal mee naartoe. Het ding klinkt en speelt prima.

Heb zelf een yamaha F310, kost 120 euro en is mijn enige gitaar. Voor mij voldoet hij als beginner (afgezien van het intonatie probleem, maar dat is als het goed is snel verholpen), maar voor een gevorderde gitarist lijkt het me ook prima voor op vakantie.

zeiler
20 juni 2011, 16:58
cheap-ass acoustic rules!

Ik heb er een van 70 euro (Jim harley) en 't is niet veel maar 't voldoet: inmiddels heeft dat ding - 20 in Roemenië meegemaakt op de achterbank van een oude Dacia tot een graad of 50/60 (vermoedelijk wel meer ;)) bij een kampvuur in Frankrijk: zit geen dwarslatje meer in, 't rammelt her en der maar de hals is nog recht en er komt geluid uit ;)!

Word altijd gewaardeerd op een dromerige Franse camping ;)!

Dick Wolkendeck
22 juni 2011, 11:18
doe jezelf een plezier, lap er €50,- bij en koop:
http://images6.thomann.de/pics/prod/260918.jpg
Korg Pandora Mini €98,- bij Thomann
Dat is geen brol speelgoedje zoals die Fender mini twin.
Ook nog handig voor thuis, zijn je buren en familie blij.

+1 !! Of een pignose. :cooler: