PDA

View Full Version : Serienummer Epiphone



robert-gitarist
19 juni 2011, 21:56
Hallo heren,

Poosje geleden dat ik hier op het forum ben geweest zeg! :dontgeti::chicken: Toch maar weer eens actiever worden ipv. van mee lezen hehe. (op een of andere manier kan ik niet wennen aan de nieuwe lay out... :S )

Mijn vraag, ik wil een Epiphone ES335 kopen maar nu zit er op de gitaar geen serienummer. Ik heb hier al een ES335 staan en een Sheraton en die hebben beide netjes op de achterkant van de headstock het serienummer staan. Maar op de ES die ik wil gaan kopen staat deze niet op de achterkant van de headstock maar ook niet in de body, in de F holes :???:
verder ziet er ES er ook uit als een Epiphone, dus een kopie sluit ik eigelijk uit. Gezien de stand van de knoppen en de headstock.

heeft iemand van jullie hier misschien een logische verklaring voor waarom er geen serienummer te vinden is? Ik heb een oude Epiphone superstrat hier staan, en die heeft een serienummer op sticker zitten op de achterkant van de headstock,mogelijk dat deze ES dat ook heeft gehamd maar een of andere onverlaat het stickertje heeft verwijderd?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

macwilliams
19 juni 2011, 22:47
Misschien zitten de originele elementen er nog in en kun je daar nog wat wijs uit worden?

Heb je er foto's van?

robert-gitarist
19 juni 2011, 23:06
Hee Mac,

Dat is inderdaad ook nog een idee! Thanks.

Ik heb hier 2 foto's van de gitaar:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/IMG_8879.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/IMG_8878.jpg

Wel typisch, op de tweede foto is goed te zien dat de headstock overeen komt met een SG headstock... :???:

geert1976
19 juni 2011, 23:26
Hee Mac,

Dat is inderdaad ook nog een idee! Thanks.

Ik heb hier 2 foto's van de gitaar:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/IMG_8879.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/IMG_8878.jpg

Wel typisch, op de tweede foto is goed te zien dat de headstock overeen komt met een SG headstock... :???:

Je gaat geen serienummer vinden.

Dit is een vroege Koreaanse Epi van Samick en die hadden het serienummer met een sticker op de headstock staan, die uiteraard door veel mensen eraf werd gepurkt.

robert-gitarist
19 juni 2011, 23:29
Ha zie, dat dacht ik al!Thans Geert, top! :ok:

Zo heb ik een ander Epiphone model en die heeft dat ook inderdaad. Een heb ik nog met sticker op de headstock en de ander hebben ze helaas eraf gehaald.

Maar dan nog een vraagje he, op mijn ES335 en Sheraton zitten in de F holes nog een sticker van Epiphone Guaranteed blabla... maar die zie ik ook niet zou gauw zitten op deze rode ES335. Is dat ook typisch voor een vroege Koreaan en die headstock a la Epiphone SG400?

geert1976
19 juni 2011, 23:34
Ha zie, dat dacht ik al!Thans Geert, top! :ok:

Zo heb ik een ander Epiphone model en die heeft dat ook inderdaad. Een heb ik nog met sticker op de headstock en de ander hebben ze helaas eraf gehaald.

Maar dan nog een vraagje he, op mijn ES335 en Sheraton zitten in de F holes nog een sticker van Epiphone Guaranteed blabla... maar die zie ik ook niet zou gauw zitten op deze rode ES335. Is dat ook typisch voor een vroege Koreaan en die headstock a la Epiphone SG400?

Vroege Samick Epi's hadden allemaal dezelfde hals, dus ook dezelfde headstock, die stickers werden in het begin ook niet in de Fuckholes geplakt.

robert-gitarist
19 juni 2011, 23:36
Aha okee, thnx!
Dus ik kan met een gerust hart deze ES kopen?

Oh en trouwens over die halzen gesproken, ik heb eigelijk nooit vroege Koreaanse LP's gezien met zn hals als dit?

geert1976
19 juni 2011, 23:55
Aha okee, thnx!
Dus ik kan met een gerust hart deze ES kopen?

Oh en trouwens over die halzen gesproken, ik heb eigelijk nooit vroege Koreaanse LP's gezien met zn hals als dit?

Ja hoor, niets mis mee.

Hoe bedoel je met deze hals?

Hals is tweedelig trouwens, headstock is erop gelijmd, je zult de rechte lijmrand wel zien, aan de achterzijde:ok:

robert-gitarist
20 juni 2011, 00:01
Hallo Geert,


Vroege Samick Epi's hadden allemaal dezelfde hals, dus ook dezelfde headstock.

Daar mee bedoelde ik dus dat ik nog nooit een Epiphone Les Paul had gezien uit Korea met deze headstock ;)

Headstock gelijmd? Oei, is dit niet een beetje breekbaar dan? Gezien het feit hoeveel spanning er op komt te staan...

geert1976
20 juni 2011, 00:26
Hallo Geert,



Daar mee bedoelde ik dus dat ik nog nooit een Epiphone Les Paul had gezien uit Korea met deze headstock ;)

Headstock gelijmd? Oei, is dit niet een beetje breekbaar dan? Gezien het feit hoeveel spanning er op komt te staan...

Nee, gebeurd niets mee:ok:

robert-gitarist
20 juni 2011, 00:42
Okee dan, hartelijk bedankt voor de informatie!! :) :supercool:

Hmm ik denk dat het dan toch mijn tweede ES335 gaat worden, gas! :D

Wat me trouwens opviel is dat er ontzettend veel gitaristen spelen op ES types en aanverwanten. Op Pinkpop zag ik vrijwel iedere band wel met een ES spelen, je viel bijna op als je geen ES had haha. :crazyhappy:

Hallie
20 juni 2011, 07:47
tja, maar daar val je ook op als je geen FENDER of GIBSON speelt.

Nobler
22 juni 2011, 12:50
Wat me trouwens opviel is dat er ontzettend veel gitaristen spelen op ES types en aanverwanten. Op Pinkpop zag ik vrijwel iedere band wel met een ES spelen, je viel bijna op als je geen ES had haha. :crazyhappy:

Ik ben een ES335 fan, daar niet van, maar is dat niet hetzelfde effect als toen ik een Mini kocht (de auto en dan wel de versie uit het vorig millenium wel te verstaan), ik opeens overal Mini's zag, zodat het net leek alsof (bijna) iedereen in een Mini reed. Tele-fans zullen ook het idee hebben dat bijna iedereen op een Tele speelt, niet?