PDA

View Full Version : Probleem normale output HT-Dual



Ijselrobo 07
19 juni 2011, 20:24
En alweer bij ik het slachtoffer van een HT-Dual die NIET naar behoren functioneert :(

Het verhaal van-te-voren:
Eerst had ik deze volgorde: Gitaar - Blackstar HT-20 Combo - Loop: Blackstar HT-Dual - Dunlop Classic Wah wah - Digitech BP80.
Alleen bij deze set-up hoorde ik de HT-Dual en sommige effecten op de BP80 niet goed.
Dus toen dacht ik: Doe het zo: Gitaar - HT-Dual - Dunlop Classic Wah wah - Digitech BP80 - HT-20. zo gezegd, zo gedaan en alles omgestoken.

Het probleem:
De HT-Dual heeft 2 output's, een normale en een Emulated Output.
voordat ik alles omwisselde had ik als uitgang de normale output.
alleen nu is er iets heel raars: in de normale output klinkt het clean kanaal 1 als een oude cheap-ass transistor versterker in de overdrive stand en de Crunch mode van kanaal 1 klinkt precies hetzelfde. Kanaal 2 (super crunch) klinkt dan ook weer hetzelfde alleen wat bassiger, maar als ik vanaf kanaal 2 het apparaat uit zet (door op de knop te trappen) dan valt het volume op de versterker voor 2 á 3 tellen weg en komt het langzaam terug.
als ik de Emulated output pak, dan dan doet 'ie het normaal.

wie weet wat er aan de hand is met de HT-Dual?? :???:

Grtz.
Ijselrobo 07

Mitch
19 juni 2011, 20:32
Dan gaat er toch gewoon iets mis met die Normal Output, of vat ik het zo verkeerd samen?

Ijselrobo 07
19 juni 2011, 21:25
ja.. zo kun je het ook samenvatten.
enig idee wat dit is en of ik het kan (laten) repareren?
of zal ik even een geluidsopname maken?

Mitch
19 juni 2011, 21:28
Als het probleem in één zin is samen te vatten dan hoef je het niet op te nemen ;) Er gaat duidelijk iets mis in de aanloop naar de normal output. Dat valt ongetwijfeld te repareren. Winkel, handige kennis, D_H, Bernarduur, mogelijkheden te over.

Ijselrobo 07
20 juni 2011, 09:27
Als ik weer thuis ben zal ik eerst andere patchkabels eraan hangen, als dat niet werkt proberen hem open te maken en wat contactspray erin doen en als dat niet werkt de soldeerverbinding nalopen (als ik erbij kom)