PDA

View Full Version : verstelbare brug



sheepsherd
19 juni 2011, 18:59
ik speel nu al een paar jaar gitaar en heb een gitaar met een zwevende brug
maar als ik nu snaren vervang en em stem klinkt m'n 11 tot 13e fret op de E alsof je de snaren niet hard genoeg aandrukt, en mmet achterlijk veel kracht zette kom je er ook niet.
En met nieuw stemapparaatje en nieuwe snaren het proberen helpt niet heb En heb al een heel dun snarenzetje derop

iemand enig idee wat ik deraan kan doen?
alvast bedankt

Buzzel
19 juni 2011, 19:24
Wat bedoel je precies, dat je klank niet helder is? dus te hoog of laag? in dat geval denk ik dat je brug niet goed is geïntoneerd. Ben je van heel dikke snaren naar heel dunne gegaan? Dan is Jou zwevende brug verder naar achter gaan staan. Je moet dit compenseren door de veren minder strak te doen, en waarschijnlijk moet je de zadels iets afstellen. Als je niet weet hoe dit moet dan kan je even kijken op internet. Daar zijn wat handleidingen over hoe je een zwevende brug moet intoneren. Als het niet lukt gewoon even een afstelbeurtje bij een goeie gitaarwinkel doen.

sheepsherd
19 juni 2011, 19:34
Wat bedoel je precies, dat je klank niet helder is? dus te hoog of laag? in dat geval denk ik dat je brug niet goed is geïntoneerd. Ben je van heel dikke snaren naar heel dunne gegaan? Dan is Jou zwevende brug verder naar achter gaan staan. Je moet dit compenseren door de veren minder strak te doen, en waarschijnlijk moet je de zadels iets afstellen. Als je niet weet hoe dit moet dan kan je even kijken op internet. Daar zijn wat handleidingen over hoe je een zwevende brug moet intoneren. Als het niet lukt gewoon even een afstelbeurtje bij een goeie gitaarwinkel doen.

ikzelf kreeg dit geluid alleen uit mn gitaar vroeger toen ik net begon met spelen, dat je E nog zwaar is om in te drukken
ik heb me late adviseren door een gitaarwinkel voor deze snaren en de 1e keer vervangen klonk het gwoon goed maar na de 2e ronde vervangen was t dit.

Buzzel
19 juni 2011, 19:37
Maar wat is het probleem dan precies? Je E snaar is te makkelijk in te drukken :???:

sheepsherd
19 juni 2011, 19:40
Maar wat is het probleem dan precies? Je E snaar is te makkelijk in te drukken :???:

dikke E von ik in t begin zwaar bij mij iig
en ik speel gwoon nu fret1 -10 zuiver en 14-24 zuiver en 11-13 klinke gwoon bagger

INOXROX
19 juni 2011, 19:44
dikke E von ik in t begin zwaar bij mij iig
en ik speel gwoon nu fret1 -10 zuiver en 14-24 zuiver en 11-13 klinke gwoon bagger
:)Misschien kun je het met een foto wat duidelijker maken ? Er zit toch niet een del in je toetsenbord op die hoogte of zo ?

Buzzel
19 juni 2011, 19:46
Kijk even met je stemapperaat of hij goed zuiver is. eerst gewoon een open E en dan bij het twaalfde vakje. als hij hij aangeeft dat hij heel erg onzuiver is is je gitaar gewoon niet goed geïntoneerd.

Vraagje wat voor gitaar heb je?


:)Misschien kun je het met een foto wat duidelijker maken ? Er zit toch niet een del in je toetsenbord op die hoogte of zo ?

Dat zou wat zijn:seriousf:

sheepsherd
19 juni 2011, 19:53
:)Misschien kun je het met een foto wat duidelijker maken ? Er zit toch niet een del in je toetsenbord op die hoogte of zo ?

ik heb naar mn hals gekeken ik heb em ook helemaal schoongemaakt zit geen deukje in en mn fretten zien der ook nog goed uit

sheepsherd
19 juni 2011, 19:56
Kijk even met je stemapperaat of hij goed zuiver is. eerst gewoon een open E en dan bij het twaalfde vakje. als hij hij aangeeft dat hij heel erg onzuiver is is je gitaar gewoon niet goed geïntoneerd.

Vraagje wat voor gitaar heb je?



Dat zou wat zijn:seriousf:

tis een bc rich warlock linkshandig model
stemapparaatje komt vers uit t doosje had em van de week gehaald

Mike999999999
19 juni 2011, 20:04
Ik snap nog niet helemaal of het nu om de zuiverheid van de toon gaat of dat het om fretbuzz gaat. In beide gevallen gaat hem om afstellen, misschien heb je je fretten plat gespeeld als het aan toonhoogte licht en als het het andere is dan moet je waarschijnlijk je hals eens recht zetten enz. Zowiezo zal je actie wel heel hoog zijn als je in het begin van spelen je lage e snaar moeilijk in te drukken vind, dat is hel heel erg bij een electrische gitaar.