PDA

View Full Version : verstelbare brug



sheepsherd
19 juni 2011, 18:59
ik speel nu al een paar jaar gitaar en heb een gitaar met een zwevende brug
maar als ik nu snaren vervang en em stem klinkt m'n 11 tot 13e fret op de E alsof je de snaren niet hard genoeg aandrukt, en mmet achterlijk veel kracht zette kom je er ook niet.
En met nieuw stemapparaatje en nieuwe snaren het proberen helpt niet heb En heb al een heel dun snarenzetje derop

iemand enig idee wat ik deraan kan doen?
alvast bedankt

Buzzel
19 juni 2011, 19:24
Wat bedoel je precies, dat je klank niet helder is? dus te hoog of laag? in dat geval denk ik dat je brug niet goed is geïntoneerd. Ben je van heel dikke snaren naar heel dunne gegaan? Dan is Jou zwevende brug verder naar achter gaan staan. Je moet dit compenseren door de veren minder strak te doen, en waarschijnlijk moet je de zadels iets afstellen. Als je niet weet hoe dit moet dan kan je even kijken op internet. Daar zijn wat handleidingen over hoe je een zwevende brug moet intoneren. Als het niet lukt gewoon even een afstelbeurtje bij een goeie gitaarwinkel doen.

sheepsherd
19 juni 2011, 19:34
Wat bedoel je precies, dat je klank niet helder is? dus te hoog of laag? in dat geval denk ik dat je brug niet goed is geïntoneerd. Ben je van heel dikke snaren naar heel dunne gegaan? Dan is Jou zwevende brug verder naar achter gaan staan. Je moet dit compenseren door de veren minder strak te doen, en waarschijnlijk moet je de zadels iets afstellen. Als je niet weet hoe dit moet dan kan je even kijken op internet. Daar zijn wat handleidingen over hoe je een zwevende brug moet intoneren. Als het niet lukt gewoon even een afstelbeurtje bij een goeie gitaarwinkel doen.

ikzelf kreeg dit geluid alleen uit mn gitaar vroeger toen ik net begon met spelen, dat je E nog zwaar is om in te drukken
ik heb me late adviseren door een gitaarwinkel voor deze snaren en de 1e keer vervangen klonk het gwoon goed maar na de 2e ronde vervangen was t dit.

Buzzel