PDA

View Full Version : Loopstation voor algemeen gebruik



JoëlG1
19 juni 2011, 17:27
Ik wil een loopstation kopen, aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb lijkt het me handiger om er op deze manier wat info over te verkrijgen.
Ik wil 'm vooral gebruiken voor optredens met een zangeres, waarbij ik piano speel. Lijkt me vet om af en toe percussie toe te voegen of meerdere zanglijnen toe te passen in een nummer.. beetje zoals KT Tunstall dat ook doet. Aangezien het gebruikt moet worden tijdens optredens is het dus van belang dat het gemakkelijk en snel in te zetten is.
Ik had al wat types Boss gezien en de Digitech Jamman, varierend van 150 tm 300 euro en met 1 of 2 pedalen.

Iemand ervaring met die dingen? Wat zou een goede aankoop zijn? Het liefst wil ik er zo min mogelijk geld aan kwijt zijn uiteraard. Maar er moet goed mee te werken zijn.

Rutger
20 juni 2011, 10:00
Heb je per sé een loopstation nodig? Die zijn vooral handig als je ter plekke verschillende opnames over elkaar wilt leggen. In jouw geval is een meersporen harddiskrecorder wellicht ook een optie.

JoëlG1
20 juni 2011, 11:54
Heb je per sé een loopstation nodig? Die zijn vooral handig als je ter plekke verschillende opnames over elkaar wilt leggen. In jouw geval is een meersporen harddiskrecorder wellicht ook een optie.

Als het maar goed en gemakkelijk werkt voor wat ik wil.
De Akai E2 Headrush schijnt ook goed te zijn, en bovendien wat goedkoper. Iemand daar ervaring mee?

Indiedennie
20 juni 2011, 12:11
Ik vind een looper thuis heel leuk maar in band is het heel moeilijk hem goed te timen je drukt heel snel 0,01 seconden te laat of te vroeg en na bijvoorbeeld 3 maten is hij dan offbeat.

flo123
20 juni 2011, 22:06
Timing is inderdaad een groot probleem met die Loopers in een live situatie.
De drummers waarmee ik het geprobeerd heb, kunnen niet in de maat blijven die de loop ze oplegt (zonder klik-track).
Hoe ga je synchroon blijven? Klik-track gebruiken of zo?

Dreverhaven
20 juni 2011, 22:58
Als het maar goed en gemakkelijk werkt voor wat ik wil.
De Akai E2 Headrush schijnt ook goed te zijn, en bovendien wat goedkoper. Iemand daar ervaring mee?

Ja. Ik heb er een en hij ligt nu ergens in de hoek kapot te zijn. Eerst gingen de footswitches kapot. Die heb ik toen vervangen voor een paar degelijke. Dit is overigens een probleem waar iedere Headrush eigenaar mee kampt. Maar goed, niet veel later ging het geheugen ook raar doen, waardoor ik niet meer kon loopen en m'n delays nogal krokant klonken. Ik raad iedereen een Headrush af. Leuk pedaal als ie het doet, maar hij gaat geheid kapot. Al mijn 26 andere pedalen houden het in ieder geval een stuk langer uit.