PDA

View Full Version : Wah pedaal met goede buffer?



carbon_hill
19 juni 2011, 15:48
Ik ben op zoek naar een wah pedaal, maar heb veel slechte dingen gehoord over de buffers van de Vox en Crybaby wah's. Heeft iemand tips voor een goede wah die je geluid niet teveel aantast als hij uit staat? True Bypass is geen vereiste, als de buffer maar wel goed is. De maximum prijs mag een euro of 150 zijn.

En heeft iemand misschien ervaring met de Chiwahwah? vooral het kleine formaat en de auto-on/off switch sprak me aan, maar hoe is de kwaliteit? als deze goed is vind ik het wel waard om even wat door te sparen.

Buzzel
19 juni 2011, 16:02
Je kan de buffer ook uit de wah slopen, heb ik ook gedaan. Meteen een lampje er in gebouwt, ben je 10 euro verder.

Maar als je zoveel geld wil uitgeven. Bandlid heeft een ernie ball wah, is true bypass en klinkt wel heel lekker. En is oerdegelijk gebouwd. Is nieuw wel iets duurder nog.

jero
19 juni 2011, 16:03
De Vox en Crybabies zijn vrij eenvoudig true bypass te maken door de switch te vervangen. Is niet moeilijk, is zelfs mij gelukt :)

Henri H
19 juni 2011, 21:49
Is de buffer v.d. Vox net zo slecht als die van de Dunlop GCB95?

Ik vind het wel een interessant topic, omdat de wah toch meestal vooraan in de keten staat. Ik gebruik zelf een Maxon OD-808 als eerste pedaal.
Wat natuurlijk ook een optie is: Een BOSS TU2/3 vooraan, en een Vox of Dunlop wah TB-(laten-)modden. De BOSS heeft een betere buffer dan een Crybaby vermoed ik(?)

wireman
20 juni 2011, 02:08
RMC's.. te gek!.. kom je af en toe nog wel eens tegen voor 150 - 170 euro.. Misschien net boven het budget, maar die dingen zijn ECHT goed..

the sure thing
20 juni 2011, 09:07
+1 voor het true bypass maken. Er staat zoveel goede uitleg op internet hierover.... En het is nog leuk ook!

peter_heijnen
20 juni 2011, 09:18
En heeft iemand misschien ervaring met de Chiwahwah? vooral het kleine formaat en de auto-on/off switch sprak me aan, maar hoe is de kwaliteit? als deze goed is vind ik het wel waard om even wat door te sparen.
Chi wah is goed, prima buffer, nette wah. De curve van de wah is niet helemaal geleidelijk, daar zul je mee moeten leren omgaan.

Hij is niet voor iedereen weggelegd maar ik ben er blij mee.

Henri H
20 juni 2011, 09:19
Wat de chiwawah betreft, zou je forumlid peter heijnen 's kunnen vragen.
Ik dacht dat hij er één (heeft ge)had.

Edit: ah! daaristie :)

peter_heijnen
20 juni 2011, 09:25
Was ik je mooi voor! :)

Henri H
20 juni 2011, 09:27
Peter "haantje-de voorste"! :)

peter_heijnen
20 juni 2011, 09:42
Heijntje de voorste, hmmm.....