PDA

View Full Version : Hamer gitaren



Mic
19 juni 2011, 12:56
Ik heb bij de gitaarwinkel hier in heerhugowaard een Hamer gitaar zien staan welke ik er prachtig uit vind zien.
Het is een Hamer Archtop Sunburst Guilt.
De gitaar is ong. 300 euro, maar ik heb nog nooit gehoord van dit merk.
Speelt er iemand op dit merk?
www.hamerguitars.com

http://www.hamerguitars.com/pics/models/satq_sm.jpg

YannickH
19 juni 2011, 12:57
kost die maar 300 euro:???::???:

INOXROX
19 juni 2011, 13:02
kost die maar 300 euro:???::???:

:???:
My thoughts exactly ...

Tankman
19 juni 2011, 13:07
Zou zomaar kunnen dat jij 300 kost. Hamer had laatst nog wat leuke aanbiedingen. Normaal kost hij net boven de 400 dacht ik. Heb dit exemplaar op de foto ook bespeeld. Het zijn echt geniale gitaartjes.

Voor wie Hamer niet kent: Het merk is eigendom van Fender en was in de 80's erg bekend. Het zijn prima gitaartjes voor een zachte prijs.

@Mic: Als je wat wilt vergelijken, moet je me even een PM sturen.

Jay75
19 juni 2011, 13:09
Ik speelde vrijdag in het voorprogramma van Cheap Trick en volgens mij had Rick Nielsen een 5 halzige hamer :) ( 36 string ofzo haha )

Pepe
19 juni 2011, 13:10
Chinese Hamer, Xt serie. Ik dacht dat ze rond de 250 zijn, nieuw.

Het heeft natuurlijk niks met Hamer USA te maken.

Tankman
19 juni 2011, 13:14
Chinese Hamer, Xt serie. Ik dacht dat ze rond de 250 zijn, nieuw.

Het heeft natuurlijk niks met Hamer USA te maken.

Ik meende dat er ook wat Indonesiërs tussen zaten en die zijn tussen de 400 en 500. Erg mooie gitaren.

Pepe
19 juni 2011, 13:18
Er was ook een Slammer serie, dat kwam volgens mij uit Indonesie en Korea en zal misschien wat hoger ingestoken zijn. Maar China is het nieuwe Korea.

Zoiets staat me bij maar ik ben geen Hamer China kenner.

Tankman
19 juni 2011, 13:21
Er was ook een Slammer serie, dat kwam volgens mij uit Indonesie en Korea en zal misschien wat hoger ingestoken zijn. Maar China is het nieuwe Korea.

Zoiets staat me bij maar ik ben geen Hamer China kenner.

Ik zal dinsdag op het werk even een kijkje nemen waar die dingen vandaan komen. Wat ik iig weet is dat ze dus normaal tussen de 400-500 kosten en echt super gitaren zijn. Het zijn gewoon goede kopietjes van bekende modellen. Het enige wat ik jammer vind is dat ze bij de headstock toch wel steeds de mist in gaan. Die zijn het allemaal net niet. Maar goed, de gitaar is verder prima.

INOXROX
19 juni 2011, 13:21
Er was ook een Slammer serie, dat kwam volgens mij uit Indonesie en Korea en zal misschien wat hoger ingestoken zijn. Maar China is het nieuwe Korea.

Zoiets staat me bij maar ik ben geen Hamer China kenner.

Sorry. Vraagje . Wat bedoel je met hoger ingestoken ? Hogere kwaliteit ?

Pepe
19 juni 2011, 13:52
yep.........

Mitch
19 juni 2011, 14:20
De topic starter vroeg zich echter niet af waar ze vandaan kwamen maar of iemand er ervaring mee had :listen:

Tankman
21 juni 2011, 12:05
For the record, heb het nagekeken. Hij komt uit Indonesie

ccc
21 juni 2011, 18:17
Ik ga er ook toch eens eent van die Indonsiers moeten proberen - als ze ergens in België hangen...
Maar ik heb er al een US versie van.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/redwood/redwood003.jpg

Agent_Smith
21 juni 2011, 19:16
Ik ga er ook toch eens eent van die Indonsiers moeten proberen - als ze ergens in België hangen...
Maar ik heb er al een US versie van.


Mijn broer heeft (naast z'n Hamer USA Standard korina) sinds pas zo'n indonesier (junior dc met p90's). Ik moet zeggen: voor het geld een leuk ding!

Epiphoneee
21 juni 2011, 19:31
Voor zo'n mooie gitaar lijkt mij dat niet veel :???:!

Mic
21 juni 2011, 20:54
Bedankt zover voor alle info.
Ik ga binnenkort gewoon maar eens wat spelen in die winkel.
Dat kan nooit kwaad :jam:

mastermind
22 juni 2011, 09:14
Hamer gitaren zijn inderdaad erg goed voor het geld! Met name fretwerk vind ik erg goed, komt in de buurt van de PRS. Die Hamer gitaar voor € 300,-? Gelijk doen zal ik zeggen!

Ik geloof dat die Hamer XT gitaren een aantal uit de Samick fabriek komt.