PDA

View Full Version : HNGD : Ibanez AW300NT



Vaemint
18 juni 2011, 22:05
Dit is het dus geworden. Helemaal niet waar ik 24h00 geleden aan gedacht zou hebben : een Ibanez AW300NT .

Even plaatsen , ik wou een acoustische gitaar, ze moest zwart zijn en een solid top. Na wat rondkijken kwam ik tot een voorselectie van drie gitaren , een Ashton 55 , een Vintage V400 en een Fender uit de CD serie.
Vorige week al een paar winkels in de buurt bezocht om even een idee te krijgen van de "look&feel" van deze gitaren . Vandaag verder op pad en op mijn reis door de Kempen enkele leuke instrumenten tegen gekomen: Washburn WD, James Neligan NP, Richwood RD , LAG Tramontane en Ibanez AW.

Zowel de LAG als de Ibanez gitaren lagen vanaf het eerste moment zeer goed in de hand , veel beter dan de andere gitaren.
En dit met een lichte voorkeur voor de Ibanez.
Eén groot probleem : ik wil een ZWARTE gitaar en die is er niet in deze modellen. En ook een solid-top en dat had de LAG dan ook weer niet.
De twee LAG's en de Ibanez naast elkaar gehoord , gespeeld door de gitaarman van de shop . De Ibanez zat van klankkleur tussen de twee LAG's , maar wel zuiverder . Dit alles heeft me dus deze Ibanesz doen kopen.



https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/252951_2002874350404_1199952643_32186167_7719761_n .jpg

Lianne
18 juni 2011, 22:08
Gefeliciteerd met je gitaar:) ik zie je foto(?) alleen niet of ligt dat aan mij?

Edit: nu wel! Ach nu heb je 3 (sowieso al verschillende gitaren) maar ook nog 3 kleuren ;)

Vaemint
18 juni 2011, 22:31
Ja idd , drie verschillende kleuren , en ik wil naar een ZWAAAAAAAAARTE collectie van Spaanse , Western , Electrische en Electrische bas gitaren.
Wat kleuren betreft : nie goe bezig , maar ze voelen wel super goed aan. En dat is toch net iets belangruiker dan het kleurtje. Niet ?

Vaemint
18 juni 2011, 22:34
Foutje :???: : belangrijker , belangruiker zijn bloemen van extreem-rechts hier in Vlaanderen.

Lianne
18 juni 2011, 22:53
Uiteraard ik denk dat je pas op uiterlijk moet gaan kiezen wanneer je op 2 gitaren uitkomt die precies aan je eisen voldoen en perfect bij je passen.

Veel plezier ermee! Wat speel je eigenlijk voornamelijk ?

Vaemint
18 juni 2011, 23:19
Ik speel nu 95% op de acoustische gitaar. Leren , oefenen en nog een keer opnieuw. De elektrische staat er als uitdagend monster op toe te kijken.
De bedoeling is om later bas te gaan spelen. Maar ik wil dan wel eerst ook echt gitaar kunnen spelen.

Lianne
18 juni 2011, 23:25
Ah en krijg je ook les of leer je uit boeken/internet? Bas lijkt me ook heel leuk om te kunnen spelen!

Vaemint
19 juni 2011, 00:12
Enkele lessen gehad en vanaf september groepsles. De groepsles is leuker en motiveert iets meer. In privé-les krijg je natuurlijk meer aangestuurd op jezelf.
Ik vind wel dat lessen een stuk beter is dan uit het boekje of via het net leren. In de les worden fouten of verkeerde gewoontes direct bijgestuurd.
Gitaar leren is vrij technisch, dus ik denk dat hulp niet onbelangrijk is.

mastermind
19 juni 2011, 11:37
Mooie gitaar hoor, alleen die toets ziet er erg licht uit of ligt het aan de foto? Heb het idee dat het wat te droog is. Moet je bij het vervangen van de snaren eerst je toets (en brug) lekker oliën (dunlop).

LaurentB
19 juni 2011, 11:41
Foutje :???: : belangrijker , belangruiker zijn bloemen van extreem-rechts hier in Vlaanderen.

Ik moest even nadenken, maar nu snap ik hem :D

Vaemint
23 juni 2011, 18:42
Mooie gitaar hoor, alleen die toets ziet er erg licht uit of ligt het aan de foto? Heb het idee dat het wat te droog is. Moet je bij het vervangen van de snaren eerst je toets (en brug) lekker oliën (dunlop).

Is idd zo. Je ziet op de bovenste frets nu al donkere vlakken van de vingers. Dus wat olie zou wel mogen.
Heb ik ineens ook een reden om de Elixir snaren erop te leggen. Ik vermoed dat die iets dieper klinken en dat lijkt me wel goed.

Maar verder speelt dat ding echt wel goed. Zeker voor de prijs.

Wat wel plezant is : Zowel de Ibanez, als de electrische Vintage , als mijn spaans gitaartje hebben dezelfde capo nodig. Hoef ik er maar ééntje in de schuif te hebben. Besparingen ! :crazyhappy:

Muzieknono
24 juni 2011, 06:48
Je hebt in ieder geval de juiste criteria gehanteerd voor het kopen van een gitaar, je hebt je oren gebruikt.
Mvgr. Dirk Jan :B