PDA

View Full Version : M'n Tortex-schildpad weg na 5 minuten!



Japcaster
18 juni 2011, 19:54
Potverdikke, denk ik: 'Leuk, zo'n schildpadje op een plectrum', speel ik er welgeteld vijf minuten mee :blast: om te kijken of het wat is en weg is 'ie! Wel een zwarte duim...

Fijn plectrum, die groene Dunlop Tortex .88, da's helemaal de pest. Wil er wel mee blijven spelen, maar ja, elke keer dat trieste einde van dat grappige schildpadje... Zoiets gaat je toch aan je hart.

Heb ik nou zulke chemische bijtende vingers of zijn er ook anderen die het beest na een paar minuten van hun vingers kunnen vegen?

't Zijn toch wel belangrijke vraagstukken zo in het weekend. :???:

bass blom
18 juni 2011, 20:03
ik zou ze aanklagen

RoelSmoel
18 juni 2011, 23:44
De nieuwere plectrums hebben dat er op een andere manier op zitten, je voelt daar het reliëf zitten, bij die anderen voel je dat niet.
Laat ook minder los, helemaal niet eigenlijk.

Bijl
19 juni 2011, 07:53
Als je je schildpadje komkommer hebt gegeven zal er EHEC in gezeten hebben. Voortaan overstappen op sla, dat is veiliger.

Japcaster
19 juni 2011, 08:54
Dus toch die komkommer...

Sterk spul dan, laat mensch en schildpad vervagen.

rpl
19 juni 2011, 09:26
Probeer de bulldog versie :cooler:

Jasper.
19 juni 2011, 11:21
Met mijn Ultex plectrums heb ik nergens last van. Staat een grappig neushoorntje op. Ook leuk.

Orbis
19 juni 2011, 13:14
Bij de gele Tortex .73mm had ik absoluut geen last van vervagende schildpadden. Maar mijn vers gekochte blauwe 1mm is in hoog tempo afscheid aan het nemen van zijn schildpad...

INOXROX
19 juni 2011, 13:37
Potverdikke, denk ik: 'Leuk, zo'n schildpadje op een plectrum', speel ik er welgeteld vijf minuten mee :blast: om te kijken of het wat is en weg is 'ie! Wel een zwarte duim...

Fijn plectrum, die groene Dunlop Tortex .88, da's helemaal de pest. Wil er wel mee blijven spelen, maar ja, elke keer dat trieste einde van dat grappige schildpadje... Zoiets gaat je toch aan je hart.

Heb ik nou zulke chemische bijtende vingers of zijn er ook anderen die het beest na een paar minuten van hun vingers kunnen vegen?

't Zijn toch wel belangrijke vraagstukken zo in het weekend. :???:

Heeeel belangrijk :cheerup:

Regarding your missing turtle :
Heb je Amivedi al gebeld ?

j3r03n
19 juni 2011, 14:42
Ik denk dat je je plectrum te stevig vast hebt. Je knijpt het arme schildpadje dan gewoon tot moes :( Het overkomt mij ook regelmatig. Na een paar minuten stevig plectrummen, is er van het leuke schildpadje niet meer over dan een grijs moesje wat aan het plectrum en aan mijn vingers zit. Het is iets waar je mee moet leren leven, denk ik. Het leven van een gitarist gaan niet over rozen...

Ron Houben
19 juni 2011, 16:50
Je hebt vast en zeker een nieuwe gekocht. Je moet de vintage series hebben, die van voor 1937. Die zijn pas goed!

Plant
19 juni 2011, 17:42
Heb ik nou zulke chemische bijtende vingers of zijn er ook anderen die het beest na een paar minuten van hun vingers kunnen vegen?

Nee hoor, hetzelfde hier met die gele 0.73
Ik heb een voorraadje hier (dus ik moet er voorlopig nog mee vooruit) en verder ze zijn best goed, maar ik koop ze vanwege die smeerboel niet nog eens.

KingPin8
20 juni 2011, 12:05
De Schildpadjes op de normale Tortexjes hebben inderdaad maar een kort leventje hier :(

Op m'n wedges doen ze het veel beter (zijn ook mooi ingekleurd) alleen de tekst is daar weg :P

RobertoL
20 juni 2011, 15:02
Mijn schildpadjes hadden ook nooit een lang leven.

Ik heb nu tortexen (precies dezelfde) maar dan met het harley/davidson logo erop. die zitten er na een paar maanden nog steeds op.

Jellyfish00
20 juni 2011, 15:57
Mijn Delrin-500 schildpadjes gaan nergens heen.. :soul:

mickvdv
20 juni 2011, 16:06
De gator grip .96 mm krokodillen / alligators gaan er heel langzaam af. Duurt wel een paar maanden denk ik.

Het hele plectrum slijt trouwens, ik had er een waar ik een maand op gespeeld heb en de vorm daarvan lijkt niet eens meer op de nieuwe uit de verpakking. Veel minder puntig en het hele ding is kleiner geworden.

Jeroen_K
20 juni 2011, 18:56
Wat een kansloos topic, maar wel een vet idee om een tortex schildpadje in spiegelbeeld op je rechter duim te tatoeeren!

FlameDude
20 juni 2011, 20:07
Heel herkenbaar, ik heb de oranje. Dat de punt eraf slijt zie ik wel maar merk ik tijdens het spelen niks van.

xSophie
20 juni 2011, 20:33
Gebeurt bij mij ook. Niet binnen 5 minuten maar wel redelijk snel, moet je je gewoon niet aan storen.

INOXROX
21 juni 2011, 08:26
Wat een kansloos topic, maar wel een vet idee om een tortex schildpadje in spiegelbeeld op je rechter duim te tatoeeren!

Nice one !

FruscianteFan
21 juni 2011, 11:18
Meestal is bij mij de punt verdwenen voordat de schildpad tijd heeft gehad om weg te lopen. Maar inderdaad, ook hier.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat dat laagje dat er in het begin opzit, eigenlijk binnen 10 minuten wel af is zodra je hem uit de verpakking haalt. Maar gelukkig kan ik er nog wel een stuk of 40, 50 uit de verpakking halen voordat ze op zijn.

HaroldA
21 juni 2011, 11:37
De Gator-Krokodil is inderdaad veel slijtvaster dan het schildpadje!

LesPaul1612
21 juni 2011, 17:14
meestal teken ik er gewoon weer een nieuw schildpadje op. Helaas is het resultaat nog nooit zo mooi geweest als het origineel:seriousf:

bass blom
21 juni 2011, 18:05
:seriousf:

FruscianteFan
21 juni 2011, 18:30
meestal teken ik er gewoon weer een nieuw schildpadje op. Helaas is het resultaat nog nooit zo mooi geweest als het origineel:seriousf:
Probeer je dat ook als je een snaar breekt?

beruk
21 juni 2011, 19:53
Heb jij schildpadjes op je snaren, dan?:chicken:

FruscianteFan
21 juni 2011, 19:56
Hoezo, is dat niet normaal dan?

beruk
21 juni 2011, 20:04
Echt niet!

http://www.youtube.com/watch?v=p3JuAME4ONI&feature=related

LesPaul1612
22 juni 2011, 19:07
Probeer je dat ook als je een snaar breekt?

Zeker, maar dat bolletje tekenen wil maar niet lukken, dus het opzetten van de snaar is mij nog nooit echt goed gelukt...

macwilliams
23 juni 2011, 05:46
Als je je plectrum omdraaid dan veeg je 'm ook niet weg met je duim.

Bijl
24 juni 2011, 10:29
www.tortexdecals.com