PDA

View Full Version : Versterkte gitaar Lindsey Buckingham



Guaranteed
18 juni 2011, 16:28
Hoi,
http://www.youtube.com/watch?v=naAWX6OsHVI
Weet er iemand of je deze soort gitaar nog ergens kan krijgen, of met welke gitaar je deze sound kan benaderen? Ik droom namelijk van een gitaar met een sound als deze :). Het ziet er gewoon ook prachtig uit vind ik persoonlijk; versterkt en dun, maar toch dat klankgat..

Groeten

--=HANS=--
18 juni 2011, 17:11
Hij speelt hier op een nylonsnarige met een dop in het klankgat. Dit soort gitaren is gewoon te koop alleen heb je er onversterkt weinig aan, klinkt helemaal nergens naar. Deze uitvoering van Big love lijkt misschien erg ingewikkeld maar dat valt erg mee, het is vooral het voortdurend hoge tempo dat het lastig maakt. Als ik dit op mijn gewone nylonsnarige speel met mijn rechterhand zo ver mogelijk naar de brug klinkt het een heel eind in de richting, alleen krijg ik het nooit voor elkaar om het hele nummer strak en foutloos achter elkaar te spelen :seriousf:

chris c
18 juni 2011, 17:42
Is gewoon het geluid van een nylonsnarige met goed piëzo-element. In dit geval wel eentje zonder klankkast (Gibson Chet Atkins staat er, Godin Multiac is ook zoiets), om versterkt luid te kunnen spelen zonder feedback.
Maar zijn specifieke sound haalt hij voor 80% uit zijn vingers hoor.