PDA

View Full Version : Advies: Pedaltrain



BobvanKempen
18 juni 2011, 09:44
Hallo allemaal,

Wat kan ik het beste als voeding op een Pedaltrain gebruiken? Wil het in een keer goed aanpakken zodat ik het de komende tijd niet meer hoef te vervangen.

Alvast bedankt!

Shaggy
18 juni 2011, 10:07
Er zit een beugel bij die pedaltrain die gemaakt is voor een voodoo lab meen ik. Echter kun je ook een harley benton powerplant kwijt onder die PT.

Nielsje
18 juni 2011, 10:37
Om je vraag in alle volledigheid te beantwoorden, zal je eerst even moeten komen met een lijstje van je pedalen.

Natuurlijk zijn de nieuwe generatie pedaltrains voorbereid voor de pedalpower, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook de meest ideale combinatie is. Vergeet niet, een PP2+ is een aardige investering.
Randvoorwaarden zijn dus:

* welke pedalen
* welk budget
* moet 'ie onder de pedaltrain passen?

Mr. Dynamite
18 juni 2011, 11:07
In een keer goed aanpakken, dan zou ik voor een Cioks gaan.
Een Voodoo Lab PP is een bewezen optie, en mocht je wat minder centen beschikbaar hebben dan kun je kijken naar een BBE supacharger, die heb ik zelf en bevalt príma.

Nog minder centen dan zou ik gewoon een adapter kopen met dc chain :)

BobvanKempen
18 juni 2011, 11:08
Om je vraag in alle volledigheid te beantwoorden, zal je eerst even moeten komen met een lijstje van je pedalen.

Natuurlijk zijn de nieuwe generatie pedaltrains voorbereid voor de pedalpower, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook de meest ideale combinatie is. Vergeet niet, een PP2+ is een aardige investering.
Randvoorwaarden zijn dus:

* welke pedalen
* welk budget
* moet 'ie onder de pedaltrain passen?

Komtie dan:

-Boss TU-2
-Boss Sustainer/Compressor
-Mesa Boogie Vtwin
-Dunlop Wah

Niet echt een indrukwekkend lijstje maar ... it does the job for me dus zie niet echt een reden er meer op te zetten. Budget is dat wat nodig is zolang het maar geen honderden euro's gaat kosten (max 200 ofzo).

Nielsje
18 juni 2011, 11:26
Dat maakt de keuze wel iets makkelijker. Je hebt geen moeilijke pedalen: de bossjes en de wah kunnen op een simpele geschakelde voeding en dat zou al goed gaan. Echter, de Mesa heeft wisselspanning nodig (welke spanning?). Omdat uit één voeding te trekken, moet je even kijken naar voedingen die beide leveren (gelijk en wisselspanning), en dan ook verschillende spanningen kan leveren (boss, wah gaan op 9V, Mesa weet ik zo niet).

pauld
18 juni 2011, 13:08
Mesa v-twin is 1 Amp 12Vac, dus dat is een hoop....

Dat is een probleem met de meeste voedingen. Flatliner kan het volgens mij wel aan (burkley).

Ciox gaat tot max 800 mA. V-twin misschien via eigen adapter ?

Shaggy
18 juni 2011, 13:32
De el cheapo harley benton powerplant kan 12vac ook aan. Enige nadeel is dat de uitgangen niet geisoleerd zijn, maar verder werkt het goed genoeg.

Nielsje
18 juni 2011, 13:41
Mesa v-twin is 1 Amp 12Vac, dus dat is een hoop....

Dat is een probleem met de meeste voedingen. Flatliner kan het volgens mij wel aan (burkley).

Ciox gaat tot max 800 mA. V-twin misschien via eigen adapter ?

Dat is dan waarschijnlijk de beste oplossing. Ik heb voor mijn mmdlx ook gewoon een aparte adapter. Scheelt een hoop pecunia :)

Buzzel
18 juni 2011, 16:16
Voor 10 euro meer heb je de coiks dc10 komt geleverd met beugel om te bevestigen aan een pedeltrain. Het bijzondere is wel dat hij in The US of A 140 euro kost (terwijl hij uit denemarken komt) Ik denk dat als je hem uit USA haalt hij misschien onder de 200 uit komt.

voor de vergelijking:

http://i51.tinypic.com/2ryr9c3.jpg

Ik denk niet dat deze die V-twin kan voeden :(

Henri H
18 juni 2011, 17:06
De V-Twin op z'n eigen adapter idd, en de rest op een goedkope Thomann adapter (http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm) met deze Daisy Chain (http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_dc5.htm) erbij. De adapters knoop je dan met b.v. tie wraps aan je PT, en klaar.

Ik houd er persoonlijk niet van om 230V op m'n pedalboard te hebben, dus heb ik een 9V verlengsnoer gemaakt, werkt prima.
In jou geval zou je dus 2 verlengsnoeren moeten maken, mocht je ook geen 230V op je board willen.

Buzzel
18 juni 2011, 17:15
Ik wil zelf (als ik het geld er dan voor heb he ;)) zo snel mogelijk af van de adapters. Verschillende pedalen bij mij op het board maken samen (als ze aan staan he) een lawaai! Niet normaal gewoon, grootste probleem ligt hem in de holy grail plus, dus ben druk aan het sparen voor een goeie voeding. En ik loop enorm te gassen op die cioks voor hoever dat kan over een voeding ;)

BobvanKempen
18 juni 2011, 19:05
Ik denk dat ik maar een pedelpower 2 bestel, ben ik volgens mij in een keer klaar met alles. Iedereen bedankt voor zijn advies.

Mitch
18 juni 2011, 19:58
Ik wil zelf (als ik het geld er dan voor heb he ;)) zo snel mogelijk af van de adapters. Verschillende pedalen bij mij op het board maken samen (als ze aan staan he) een lawaai! Niet normaal gewoon, grootste probleem ligt hem in de holy grail plus, dus ben druk aan het sparen voor een goeie voeding. En ik loop enorm te gassen op die cioks voor hoever dat kan over een voeding ;)
Die Holy Grail (Plus) hoor ik vaker klachten over. Gek genoeg blijft het een grote favoriet onder de reverb pedalen.
Afgezien daarvan: ik doe al jaren alles met adapters en nog nooit last gehad van bijgeluiden. Er zijn wel een paar handigheidjes, staan volgens mij vermeld in de Voedings FAQ.

the sure thing
19 juni 2011, 02:35
Ik denk dat ik maar een pedelpower 2 bestel, ben ik volgens mij in een keer klaar met alles. Iedereen bedankt voor zijn advies.Volgens mij kan je daar niet je V-twin mee voeden?

jero
19 juni 2011, 09:36
Volgens mij kan je daar niet je V-twin mee voeden?

230V uitgang op de achterkant toch?

muziekschuur
19 juni 2011, 11:17
Mijn Harley benton Powerplant voedt mijn;

Mesa Boogie V-twin
Ibanez stereo Chorus
Behringer studio reverb
Behringer BSY600
Danelectro French toast
Vox wah wah

Wanneer ik er een danelectro Cool cat vibe bijzet heb ik een lage brom. Niet hard ofzo.
Maar zonder de Coolcat Vibe is mijn pedalboard muisstil.

De Fame DCT200 biedt volledig gescheiden voedingen aan alle outputs en is met 49 euro bescheiden in prijs.
Maar wel iets groter. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik die nemen.

INFO;
Features Fame DCT200: LED Power Indicator
115V/230V Voltage Switch.
8x 9V DC outputs
1x 12V DC output
1x 12V AC output
Dimensions (W x D x H): 171 x 111 x 68 mm
Some voltage can be adjusted by DIP switch or knob on DCT200
It can deliver 1600mA of reliable power in total

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Effects-pedal-boards/Fame-DCT-200-Multi-Power-Supply-/art-GIT0019066-000#FullDetails

the sure thing
19 juni 2011, 11:34
230V uitgang op de achterkant toch? Ja dat klopt!

tillens
19 juni 2011, 13:47
Ik zelf heb ook een PP2, prima ding, en heeft inderdaad een 230v uitgang. Ik heb de burkey ook gehad maar die is zo lomp gebouw dat ie niet onder een pedaltrain past.

Ik begrijp sommige opmerkingen overigens niet met name dat je gewoon 2 el cheapo adapters met een daisychain kan gebruiken. Tuurlijk kan het, maar waarom zouden we op items besparen zoals een goede voeding voor je pedalen. Wel pedalen op je board van over de 200 eurie maar niet een fatsoenlijke voeding? Vreemd.

Peter

Nielsje
19 juni 2011, 13:50
Ik begrijp sommige opmerkingen overigens niet met name dat je gewoon 2 el cheapo adapters met een daisychain kan gebruiken. Tuurlijk kan het, maar waarom zouden we op items besparen zoals een goede voeding voor je pedalen. Wel pedalen op je board van over de 200 eurie maar niet een fatsoenlijke voeding? Vreemd.

Peter

Je weet natuurlijk zelf wel dat dit veel genuanceerder ligt dan dat je het nu brengt. Je manier van argumenteren is ook niet erg sterk: Je zegt dat een goedkope voeding niet goed kan zijn, maar waarom zou een dure voeding beter zijn?

Vreemd

the sure thing
19 juni 2011, 14:01
Je weet natuurlijk zelf wel dat dit veel genuanceerder ligt dan dat je het nu brengt. Je manier van argumenteren is ook niet erg sterk: Je zegt dat een goedkope voeding niet goed kan zijn, maar waarom zou een dure voeding beter zijn?

Vreemd



Ware het niet dat mijn PP2 ook voor storing bij mijn wah zorgde en pas voorbij was toen ik met een stuk blik extra shielding dit probleem voorbij was....

De kans op storing is met el cheapo adapters icm daisy chain wel wat groter. Maar: dat baseer ik alleen op internet verhalen van mensen die klagen over bijv. een one spot.

EN: ik heb mijn PP2 nou zo'n 8 jaar en ik blijf er uiterst tevreden over.

Buzzel
19 juni 2011, 14:16
Ware het niet dat mijn PP2 ook voor storing bij mijn wah zorgde en pas voorbij was toen ik met een stuk blik extra shielding dit probleem voorbij was....

De kans op storing is met el cheapo adapters icm daisy chain wel wat groter. Maar: dat baseer ik alleen op internet verhalen van mensen die klagen over bijv. een one spot.

EN: ik heb mijn PP2 nou zo'n 8 jaar en ik blijf er uiterst tevreden over.

Komt omdat de trafo van de pp2 niet geshield is, de cioks heeft wel afgeschermde voeding.

tillens
19 juni 2011, 14:30
Je weet natuurlijk zelf wel dat dit veel genuanceerder ligt dan dat je het nu brengt. Je manier van argumenteren is ook niet erg sterk: Je zegt dat een goedkope voeding niet goed kan zijn, maar waarom zou een dure voeding beter zijn?

Vreemd

Lees het nog eens. Genuanceerder? Ik schrijf nergens dat het niet goed is,louter verbaast het me, dat men wel 2000 euro aan een amp uitgeeft, dito aan pedalen en gitaren maar dan geen voeding die verder gaat dan een adapter met een daisy chain. Meer niet, het verbaast me. Dus eer dat je zo van leer trekt, lees het nog eens.

Mitch
19 juni 2011, 14:38
Het is echt niet zo lastig hoor. Zowel geschakelde als gestabiliseerde adapters proberen (de één is de ander niet in bepaalde combinaties), aparte adapters voor drive en delay of digitaal en klaar ben je. Het is niet zo dat je verplicht bent om er veel geld in te stoppen omdat het anders niet 'matcht' met de financiële waarde van de rest van je setup.

Buzzel
19 juni 2011, 19:39
Het bijzondere is wel dat hij in The US of A 140 euro kost (terwijl hij uit denemarken komt) Ik denk dat als je hem uit USA haalt hij misschien onder de 200 uit komt.


Om hier even op terug te komen. Ik heb cioks even gemaild en had binnen 7 minuten al antwoord:ok:. De cioks is goedkoper in de USA omdat daar de concurrentie goedkoper is, daarom gaat cioks daar in mee.

Henri H
19 juni 2011, 21:12
Lees het nog eens. Genuanceerder? Ik schrijf nergens dat het niet goed is,louter verbaast het me, dat men wel 2000 euro aan een amp uitgeeft, dito aan pedalen en gitaren maar dan geen voeding die verder gaat dan een adapter met een daisy chain. Meer niet, het verbaast me. Dus eer dat je zo van leer trekt, lees het nog eens.Nou, op zich heeft Nielsje wel een punt. Als de topicstarter een voeding zoekt voor 3 à 4 BOSS-pedaaltjes en een V-Twin, denk ik niet aan een PP2.
Door 1 adapter en een daisy chain te gebruiken en de adapter van de V-Twin zelf, kan hij €180,- besparen. Met een beetje goede wil haal je daar 4 BOSS pedaaltjes voor... Dat lijkt me toch pure logica? :dontgeti:

tillens
19 juni 2011, 23:04
Nou, op zich heeft Nielsje wel een punt. Als de topicstarter een voeding zoekt voor 3 à 4 BOSS-pedaaltjes en een V-Twin, denk ik niet aan een PP2.
Door 1 adapter en een daisy chain te gebruiken en de adapter van de V-Twin zelf, kan hij €180,- besparen. Met een beetje goede wil haal je daar 4 BOSS pedaaltjes voor... Dat lijkt me toch pure logica? :dontgeti:

Prima. Koop zoon adapter en de rest en het draait prima. Soit. Discussie gesloten. :ok:

muziekschuur
20 juni 2011, 00:37
De Harley Benton voedt de V-twin hier zonder problemen. De 3 9 volt pedalen van de OP zijn ook geen probleem. Ik heb 3 kinderen en als ik minder geld uit hoef te geven juich ik dat alleen maar toe. Maar als de OP een moeilijk pedaaltje ooit wil kopen dan is een andere voeding misschien een overweging.

De voeding van de Mesa Boogie is een heel zwaar ding en past beslist niet samen met andere voedingen onder een pedaalbordje... Tenminste ik geloof niet onder een pedaltrain....

Mitch
20 juni 2011, 11:02
Discussie gesloten. :ok:
Nou nou... volgens mij wordt er een keurige, inhoudelijke discussie gevoerd waar heel helder een paar voor- en nadelen worden genoemd. Er wordt zelfs met de topic starter meegedacht: wil hij nog eens gaan uitbreiden of veranderen, etc. Niks discussie gesloten, het gaat prima zo. Verduidelijk je punt anders nog eens in plaats van de kont tegen de krib te gooien.

Kim Wilson
20 juni 2011, 11:14
Ik heb zelf ook twee adapters op mijn bord. Mijn Boss adapter ligt bovenop en voedt 4 pedalen d.m.v. een daisy chain. Gaat al jaren goed, zonder storingen of bijgeluiden. Mijn HT-Drive heeft zijn eigen voeding die tijdens vervoer onder de PT zit geplakt. Als ik echter wil gaan spelen, moet de voeding van de HT eronder vandaan, want die zorgt wel voor de nodige brom. Daar moet ik dus nog wel wat op verzinnen.

Ergo, een simpele voeding (Onespot o.i.d.) met daisy chain werkt voor de normale pedalen hartstikke goed, een dure powersupply hoeft niet per se beter te zijn. Ik ben het dus met Nielsje eens.

tillens
20 juni 2011, 23:46
Nou nou... volgens mij wordt er een keurige, inhoudelijke discussie gevoerd waar heel helder een paar voor- en nadelen worden genoemd. Er wordt zelfs met de topic starter meegedacht: wil hij nog eens gaan uitbreiden of veranderen, etc. Niks discussie gesloten, het gaat prima zo. Verduidelijk je punt anders nog eens in plaats van de kont tegen de krib te gooien.

Ik bedoelde mezelf, dat ik ermee klaar was. Nu ik bovenstaand lees, ben ik niet bij machte te weigeren toch nog een post de deur uit te doen. In de eerste post wordt er gevraagd naar de beste voeding die past bij een pedaltrain. Dan geef ik mijn mening, en ga er gemakshalve van uit aan dat iemand zijn board zo netjes mogelijk wil inrichten en dat o.a. d.m.v. een dergelijke voeding als een PP2 of een supacharger of een Cioks, waarvan de eerste twee er netjes onder kunnen. Eveneens wil de TS voorbereid zijn op de toekomst, dat als hij zijn boss pedaaltjes inruilt voor andere spullen, dit dan ook op een nette manier te voeden. Zeker de 230v uitgang kan dan handig zijn bij het voeden van bepaalde pedalen ( Matchless Hot Box of die Vtwin etc) Het maakt mij verder geen zier uit wat ie erop gooit, al besluit ie alles te voeden met batterijen, het is mijn mening. Ik blijf het vreemd vinden dat men bakken met geld uitgeeft aan spul, of dit nu gitaren, amps, pedalen, kabels, beamblockers, maar aan iets 'simpels' als een voeding dan in mijn ogen juist op easy street te willen lopen, dat vind ik jammer maar is mijn mening. Tuurlijk kan het met een one spot, prima keus om te beginnen. Heb ik ook gedaan, vond ik toen goed. Naderhand wilde ik beter, en daarna weer beter.
Overigens vond ik de discussie helemaal niet goed, gezien Nielsje meent te vertellen dat ik natuurlijk zelf wel weet dat het genuanceerder ligt.. (wat mij betreft woorden in de mond leggen, wat niet thuis hoort in een discussie) Soit ik ben er klaar mee, hoop dat de TS een goede, voor hem, verantwoorde keuze maakt, en er een hoop plezier aan kan beleven. Of het nu PP2, Cioks, batterijen of een one spot is, plezier hebben is het belangrijkste.

En ja ik ben ook steeds meer op TGP te vinden ;)

Grt Peter

Henri H
21 juni 2011, 08:53
.... Naderhand wilde ik beter, en daarna weer beter....Wat is er dan zoveel beter als een simpele (Thomann) adapter?

Ik gebruik zelf 1 adapter + daisy chain met 8 pedalen. Alles op dezelfde voeding dus.
Ik heb daarmee misschien geluk gehad, heb geen overmatige bijgeluiden o.i.d., en ook het aansluiten (met 9V verlengkabel) bevalt me prima.

Ik begrijp dat je doelt op het gebruik in de toekomst, maar een extra losse adapter is natuurlijk altijd wel handig om erbij te hebben, evenals een daisy chain. Bovendien kosten die je de kop niet.
Als de topicstarter in de toekomst alsnog een PP2 o.i.d. erbij wil, dan kan dat nog altijd toch?

Wat Nielsje betreft, die heeft een wat grote mond soms, maar is best heel lief hoor. :grouphug:

Buzzel
21 juni 2011, 12:03
PP2 of een supacharger of een Cioks, waarvan de eerste twee er netjes onder kunnen.

De derde ook.KLIK!! (http://cioks.com/media/CIOKS%20DC10%20underneath%20Pedaltrain.pdf) de cioks word zelf geleverd met een kit om hem te bevestigen onder een pedaltrain.

Mitch
21 juni 2011, 12:03
Aha, het "dat weet je zelf ook" viel niet lekker :D Fair enough.
Tja, er valt gewoon voor alle opties wat te zeggen. De aardigheid zit 'm erin dat als ieder zijn mening duidelijk neerpent (zoals nu alsnog, dank daarvoor) de topic starter maar ook zeker anderen die het teruglezen de informatie tot zich kunnen nemen en mede op basis daarvan hun eigen plan kunnen trekken.
Forum op zijn best :)