PDA

View Full Version : Opnamevragen



BroodroosterNL
16 juni 2011, 13:16
Iemand ervaring met M-Audio Fast Track Mk2? Heb net een MBP gehaald, dus nu ben ik er helemaal klaar voor(A).

Ik heb een Super Champ XD, dus is het dan mogelijk om gewoon de line-out van de amp in de guitar in van de interface te pluggen en dan gaan met die banaan?

N.D.
16 juni 2011, 13:27
Iemand ervaring met M-Audio Fast Track Mk2? Heb net een MBP gehaald, dus nu ben ik er helemaal klaar voor(A).

Ik heb een Super Champ XD, dus is het dan mogelijk om gewoon de line-out van de amp in de guitar in van de interface te pluggen en dan gaan met die banaan?

Line-out moet vanzelfsprekend in een Line-in. Dus niet in de gitaar-input. Die is om je gitaar direct (dus zonder tussenkomst van versterker) in de interface te pluggen.

HaroldA
16 juni 2011, 13:28
Iemand ervaring met M-Audio Fast Track Mk2? Heb net een MBP gehaald, dus nu ben ik er helemaal klaar voor(A).

Wat is een MBP en wat is een (A)?

BroodroosterNL
16 juni 2011, 14:13
Ooit gehoord van smileys? MBP is een Macbook Pro.

Oke, dan weet ik genoeg;), ik wil wel via mn versterker opnemen namelijk.

The Bertman
16 juni 2011, 14:28
(A) is een smiley?

Steven Otto
16 juni 2011, 14:37
Als je op MSN (A) typt, dan verandert vanzelf in een engelensmiley of zo.

Waarom je dat op een forum zou plaatsen, is me een raadsel. :???:

HaroldA
16 juni 2011, 14:59
Als je op MSN (A) typt, dan verandert vanzelf in een engelensmiley of zo.

Wat is MSN? :soinnocent:

BroodroosterNL
16 juni 2011, 17:50
Maakt t uberhaupt uit dat ik t typ? Ik vraag nog eens wat..

HaroldA
16 juni 2011, 18:02
Maakt t uberhaupt uit dat ik t typ? Ik vraag nog eens wat..

En omdat je iets vraagt mag je ook het fatsoen opbrengen om het in leesbaar Nederlands te doen. Foutloos hoeft echt niet, maar die MSN-taal getuigt niet van respect voor de lezer.

Wij wel moeite doen en jij niet, terwijl jij een "gunst" vraagt.

BroodroosterNL
16 juni 2011, 18:10
Maak er even lekker een probleem van zeg.. Wat moet ik er dan volgens U neerzetten?

EDIT: die (A) was eerder bedoeld als vrolijke ondertoon, maar goed, als je dat niet snapt kan ik daar ook niks aan doen. Ik vraag niet om een gunst, maar of iemand zijn ervaringen wil delen. Zoveel moeite kost dat niet en daar is een forum toch ook voor?

Ik kom hier niet om zo'n discussie aan te gaan, maar om vragen te stellen/ te reageren op andere topics. Precies zoals iedereen hier, dus moet ik nou meer respect tonen tegen iemand die 8.000 berichten meer dan mij heeft?

-Martijn-
16 juni 2011, 22:00
Als je zo nodig smileys wilt gebruiken kan je gewoon die nemen die rechts van het typvak staan, dan snappen wij er tenminste ook wat van.
En ik noem het wel een gunst als je wilt dat iemand een stuk typt om jou te helpen... Ook lijkt het mij vrij logisch dat je respect toont voor andere forumleden, ongeacht het aantal posts dat hij/zij heeft.

Ontopic:
Je kan best voorzichtig proberen of de line out naar de guitar in gaat werken. Volume niet te hoog zetten en het clip lampje in de gaten houden. Maar dat is de beunhazen-oplossing als je het mij vraagt, en voor je het weet gaat het een keer fout.
Als je het goed wilt doen dan koop je een SM57 of iets dergelijks, zet hem voor je versterker en die gaat dan via XLR je interface in.

BroodroosterNL
17 juni 2011, 23:44
Als je zo nodig smileys wilt gebruiken kan je gewoon die nemen die rechts van het typvak staan, dan snappen wij er tenminste ook wat van.
En ik noem het wel een gunst als je wilt dat iemand een stuk typt om jou te helpen... Ook lijkt het mij vrij logisch dat je respect toont voor andere forumleden, ongeacht het aantal posts dat hij/zij heeft.

Ontopic:
Je kan best voorzichtig proberen of de line out naar de guitar in gaat werken. Volume niet te hoog zetten en het clip lampje in de gaten houden. Maar dat is de beunhazen-oplossing als je het mij vraagt, en voor je het weet gaat het een keer fout.
Als je het goed wilt doen dan koop je een SM57 of iets dergelijks, zet hem voor je versterker en die gaat dan via XLR je interface in.

Offtopic: tuurlijk wil ik respect tonen voor eenieder.. Ik snap alleen niet wat iedereen zo erg vindt aan deze 3 simpele tekentjes waarvan ik dacht dat de meeste mensen op een forum wel snapten. Aangezien de meeste hier verre van digibeet zijn. Ook mijn excusus dat ik er zo fel op reageerde. Anyway, dit wordt een discussie om niks, dus laten we er maar over ophouden.

Ontopic: Dat zou ook kunnen, maar wel een duurdere oplossing lijkt me, aangezien je dan ook nog een mic moet kopen. Een Alesis IO2 Express lijkt me ook wel wat. 100 euro, 2 sporen, beide met XLR en een line/guitar in die je kan switchen. Lijkt haast wel ideaal voor mijn situatie toch?

The Bertman
17 juni 2011, 23:58
Het waren vrij normale vragen over tekens die hier niet bekend zijn. Niet iedereen zit op MSN (goddank...) En nu graag weer verder on topic.

MaxVMH
18 juni 2011, 10:28
Iemand ervaring met M-Audio Fast Track Mk2? Heb net een MBP gehaald, dus nu ben ik er helemaal klaar voor(A).

Ik heb een Super Champ XD, dus is het dan mogelijk om gewoon de line-out van de amp in de guitar in van de interface te pluggen en dan gaan met die banaan?Zoals eerder gezegd, er zijn goedkopere oplossingen zoals Alesis iO2 Express. Als gitarist is de Line 6 Pod Studio UX2 ook wel de moeite waard omdat je dan pod farm krijgt, een effecten- en versterkersimulatie programma. Al is dat niet persé nodig als je een Mac hebt, in GarageBand heb je ook al een heleboel pedalen en versterkers.

BroodroosterNL
20 juni 2011, 12:59
Zoals eerder gezegd, er zijn goedkopere oplossingen zoals Alesis iO2 Express. Als gitarist is de Line 6 Pod Studio UX2 ook wel de moeite waard omdat je dan pod farm krijgt, een effecten- en versterkersimulatie programma. Al is dat niet persé nodig als je een Mac hebt, in GarageBand heb je ook al een heleboel pedalen en versterkers.

Oke, bedankt:). Ik wil er wel graag een XLR bij hebben,zodat ik ook nummers kan opnemen met een vriendin van mij, die graag zingt.

jannest
20 juni 2011, 13:39
Oke, bedankt:). Ik wil er wel graag een XLR bij hebben,zodat ik ook nummers kan opnemen met een vriendin van mij, die graag zingt.

als je daar een condensator mic voor wil gebruiken, vergeet dan niet, dat je een interface met phantom power nodig hebt

BroodroosterNL
20 juni 2011, 23:13
als je daar een condensator mic voor wil gebruiken, vergeet dan niet, dat je een interface met phantom power nodig hebt

Dat wist ik, gelukkig heb ik er wel op gelet, en volgens mij heeft die Alesis dat.

MaxVMH
21 juni 2011, 12:48
Dat wist ik, gelukkig heb ik er wel op gelet, en volgens mij heeft die Alesis dat.Inderdaad, je kan er 2 microfoons op aansluiten en er zit phantom power op.

Trouwens, misschien niet geheel onbelangrijk, de AD/DA-convertoren van Apple zijn lang niet zo slecht (vergelijkbaar met goedkope audio interfaces), dus voorlopig kan je gewoon een kabeltje gebruiken naar de line in van je MacBook Pro.

paulusdeBKB
21 juni 2011, 23:38
Bovendien doen de in-en uitgangen van de Macbook Pro (tenminste van de mijne) dubbel dienst als digitale in-en uitgangen: je kunt er een optisch digitaal kabeltje op aansluiten. Moet je wel toevallig een preamp hebben liggen met een digital out. Zelf neem ik op met een Mindprint Trio, waarvan ik de digitale uit gebruik op de digitale in van de MBP. Zo heb ik geen externe geluidenkaart nodig.